Magyar fejlesztés az egészség és a fenntarthatóság szolgálatában

2021. 10. 08., 12:15

Nyugati tendenciát követve Magyarországon is egyre nagyobb teret hódít a bio, natúr, illetve az öko trend. Az emberek egyre tudatosabbak, jobban odafigyelnek az egészségükre és a környezetükre, ezért sokan élelmiszer, kozmetikum vagy akár tisztítószer esetén is előnyben részesítik azokat a termékeket, amelyek egészséges, természetes összetevőkkel rendelkeznek.

A kínálati oldal is jelentős mértékben fejlődött az elmúlt időszakban, azonban ennek színvonala még nem éri el a nyugat-európai szintet. Magyarországon ezen termékek értékesítésének nagy része kisebb egységekben, bio, illetve natúr boltokban történik, azonban egyre több nagyáruház is beemeli azokat a kínálatába.

„Az elmúlt időszakban, különösen a pandémia alatt, a B2C kereskedelem jelentősen növekedett az online térben. A B2B kereskedelem digitalizációja még nem tudott ilyen ütemben fejlődni, de a hatékonyság növelésének és a költségek optimalizálásának igénye ezen a területen is jelentkezik, amely innovatív megoldásokat és új üzleti modelleket hív életre” – ismertette Tordai István, az eNatura piacteret üzemeltető VendyPass Kft. tulajdonosa.

Hozzátette: a gyártók és forgalmazók hatékony együttműködését segítő megoldások lehetővé teszik, hogy a bio, öko és natúr termékek kedvezőbb áron jussanak el a fogyasztókhoz, ezzel is támogatva az egészségesebb életmódot és a fenntarthatóbb gazdálkodást.

Készletgazdálkodás a beszállító hatáskörében
Az eNatura B2B Piactér megalkotói a bio, natúr és öko termékek nagykereskedelmi piacát újragondolva, egy új üzleti modellt hoztak létre, amely számos lehetőséget és előnyt kínál a beszállítóknak is.

Az eNatura egy B2B Piactér, azaz kifejezetten viszonteladókat (bio boltokat, kiskereskedőket) és webshop üzemeltetőket szolgál ki.

„A hagyományos modellel ellentétben mi lehetőséget biztosítunk a beszállítók számára, hogy minden, a portfóliónkba illeszkedő terméküket belistázzák a piactérre. Szintén előnyös, új opció számukra, hogy a raktárkészletet és az eladásokat valós időben láthatják, ami alapján ők maguk dönthetik el, hogy mikor és mennyi termékkel szeretnék feltölteni a piacéren levő készletet” – avatott be Tordai István.

Szabadság az árképzésbenProblémát jelent a beszállítóknak, hogy a hagyományos modellben működő nagykereskedések általában nem veszik be a 2/3-os lejárati időnél rövidebb minőségmegőrzési idejű termékeket. Az eNatura Piactér erre a problémára is megoldást kínál, hiszen teljes életciklusuk alatt befogadja az árucikkeket.

„A termékek minőségmegőrzési idejét elérhetővé tesszük a vevők számára is, láthatják, hogy melyik lejárati idejű termékből vásárolhatnak. Emellett a beszállítóknak is lehetőségük van arra, hogy ha közeledik egy termék lejárati ideje, akkor akcióval növelni tudják az értékesítés esélyét” – hívta fel a figyelmet Tordai István.

Az eNatura Piacterén a beszállítási ár módosítását bármikor megteheti, amelynek hatására azonnal változik a piactér eladási ára is, így nem kell heteket várni egy árváltozás vagy akció érvényre jutására. A beszállítók igény szerint egyéb marketing akciókat is társíthatnak termékeik mellé.  

„Ez a termékkategória eleve magasabb árszínvonalat képvisel a piacon, ezért lényeges előrelépésnek tartjuk azt is, hogy a piactér működési költségeit, beleértve az automatizált, integrált kereskedelmi folyamatokat, az online kommunikációt, valamint a logisztikai tevékenységet is, igyekszünk a lehető legalacsonyabb költségszinten tartani, ezáltal a vevők felé kedvezőbb áron tudjuk kínálni a termékeket.”

További innovációk a digitális értékesítés irányábanA digitális értékesítés elterjedése az elmúlt időszakban a COVID hatására felerősödött, a webshopok száma megsokszorozódott, többek között a bio, natúr, öko kategóriákban is.

„Számukra ajánljuk hamarosan dropshipping szolgáltatásunkat is, amely több szempontból is kedvező lehetőségeket rejt magában” – vetítette előre az eNatura Piactér megálmodója és megvalósítója. Mint mondta, a rendszer alapja, hogy a webáruházak csatlakoznak a piactérhez, ahol a készletinformációkat és az árakat automatikusan szinkronizálni tudják saját webáruházukkal, azonban a termékeket nem szükséges előre megvásárolniuk, csupán akkor, amikor megrendelés érkezik rá egy vevőtől. A logisztikai kiszolgálás teljes menedzselését – csomagolás, szállítás – a piactér intézi.

Ezzel a megoldással a webshopok hatékonyabban, kedvezőbb árakkal tudnak a vásárlók rendelkezésére állni, akik akár a piactér teljes kínálatából válogathatnak.

„Az értékesítésen kívül a jövőben tervezünk egyéb más szolgáltatásokat is nyújtani, amelyekkel partnereink hatékonyabbá tehetik a működésüket. Küldetésünk, hogy ezeknek a termékeknek a magyarországi piacát bővítsük, és ezzel együtt az emberek egészségesebb, tudatosabb irányba való terelését is támogassuk” – zárta gondolatait Tordai István.

(Fotó: enatura.hu)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 09. 26., 09:26
Siker volt megnyerni az első nagy ügyfeleket, a nagyobb, hosszú távú tendereket, a hazai és külföldi díjakat. A legnagyobb siker mégis az, hogy a mindennapokban azzal foglalkozhatok, ami érdekel és amit szeretek – mondta az Üzletemnek Mezei Georgina, a Morselli Employer Branding Ügynökség társalapító ügyvezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egy igazán kreatív szakács, Szatmári Ferenc, alias Főzelékes Feri elárulja, hogyan építi forradalmi megoldásokkal a vállalkozását. A hartai gasztroblogger és influenszer több szakácskönyvvel a háta mögött, unokatestvérével közösen hívta életre a HIPPEACE főzelékbárt, amelynek alapjait a vásárlók is segítenek lerakni, közösségi finanszírozással. Ez az a helyzet, amikor a kedves vendég a receptet is hazaviheti az étteremből, de bőven van még újítás, amivel a franchise-ban szintén gondolkodó szakács előállt. Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
2023. 09. 04., 12:00
epizód: 2023 / 13   |   hossz: 27:16
Az epizódban cégvezető- és szervezetfejlesztésről, a munkahelyi kommunikáció gyógyításáról és csapatok összehangolásáról beszélgetünk Szopkó Beatrixszal. Az [eureka] consulting üzletágvezetője 20 év szakmai tapasztalattal rendezi vállalatok működési struktúráját és konfliktushelyzeteit, vagy hozza helyre a döntések lehetséges negatív következményeit.
2023. 08. 06., 10:25
epizód: 2023 / 12   |   hossz: 28:19
Vajon hogyan vizsgázunk napjainkban stresszkezelésből és időmenedzsmentből – pont akkor, amikor a karrierünkre gazdasági nehézségek lehetnek hatással? Hogyan segíthet ezen az irányított játék, az ún. gamifikált fejlesztési folyamat, és hogyan gyógyít vele munkahelyi közösségeket, döntéshozó stratégiákat, karrier és magánélet egyensúlyában keletkezett zavarokat a „Mit játsszunk?” vlog egyik vezetője, Győri-Nádai Réka? A kreatív szakembert a vállalati soft skill tréningek és a játszva megoldható céges folyamatok sajátosságairól is faggattuk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS