Magyar fejlesztés az egészség és a fenntarthatóság szolgálatában

2021. 10. 08., 12:15

Nyugati tendenciát követve Magyarországon is egyre nagyobb teret hódít a bio, natúr, illetve az öko trend. Az emberek egyre tudatosabbak, jobban odafigyelnek az egészségükre és a környezetükre, ezért sokan élelmiszer, kozmetikum vagy akár tisztítószer esetén is előnyben részesítik azokat a termékeket, amelyek egészséges, természetes összetevőkkel rendelkeznek.

A kínálati oldal is jelentős mértékben fejlődött az elmúlt időszakban, azonban ennek színvonala még nem éri el a nyugat-európai szintet. Magyarországon ezen termékek értékesítésének nagy része kisebb egységekben, bio, illetve natúr boltokban történik, azonban egyre több nagyáruház is beemeli azokat a kínálatába.

„Az elmúlt időszakban, különösen a pandémia alatt, a B2C kereskedelem jelentősen növekedett az online térben. A B2B kereskedelem digitalizációja még nem tudott ilyen ütemben fejlődni, de a hatékonyság növelésének és a költségek optimalizálásának igénye ezen a területen is jelentkezik, amely innovatív megoldásokat és új üzleti modelleket hív életre” – ismertette Tordai István, az eNatura piacteret üzemeltető VendyPass Kft. tulajdonosa.

Hozzátette: a gyártók és forgalmazók hatékony együttműködését segítő megoldások lehetővé teszik, hogy a bio, öko és natúr termékek kedvezőbb áron jussanak el a fogyasztókhoz, ezzel is támogatva az egészségesebb életmódot és a fenntarthatóbb gazdálkodást.

Készletgazdálkodás a beszállító hatáskörében
Az eNatura B2B Piactér megalkotói a bio, natúr és öko termékek nagykereskedelmi piacát újragondolva, egy új üzleti modellt hoztak létre, amely számos lehetőséget és előnyt kínál a beszállítóknak is.

Az eNatura egy B2B Piactér, azaz kifejezetten viszonteladókat (bio boltokat, kiskereskedőket) és webshop üzemeltetőket szolgál ki.

„A hagyományos modellel ellentétben mi lehetőséget biztosítunk a beszállítók számára, hogy minden, a portfóliónkba illeszkedő terméküket belistázzák a piactérre. Szintén előnyös, új opció számukra, hogy a raktárkészletet és az eladásokat valós időben láthatják, ami alapján ők maguk dönthetik el, hogy mikor és mennyi termékkel szeretnék feltölteni a piacéren levő készletet” – avatott be Tordai István.

Szabadság az árképzésbenProblémát jelent a beszállítóknak, hogy a hagyományos modellben működő nagykereskedések általában nem veszik be a 2/3-os lejárati időnél rövidebb minőségmegőrzési idejű termékeket. Az eNatura Piactér erre a problémára is megoldást kínál, hiszen teljes életciklusuk alatt befogadja az árucikkeket.

„A termékek minőségmegőrzési idejét elérhetővé tesszük a vevők számára is, láthatják, hogy melyik lejárati idejű termékből vásárolhatnak. Emellett a beszállítóknak is lehetőségük van arra, hogy ha közeledik egy termék lejárati ideje, akkor akcióval növelni tudják az értékesítés esélyét” – hívta fel a figyelmet Tordai István.

Az eNatura Piacterén a beszállítási ár módosítását bármikor megteheti, amelynek hatására azonnal változik a piactér eladási ára is, így nem kell heteket várni egy árváltozás vagy akció érvényre jutására. A beszállítók igény szerint egyéb marketing akciókat is társíthatnak termékeik mellé.  

„Ez a termékkategória eleve magasabb árszínvonalat képvisel a piacon, ezért lényeges előrelépésnek tartjuk azt is, hogy a piactér működési költségeit, beleértve az automatizált, integrált kereskedelmi folyamatokat, az online kommunikációt, valamint a logisztikai tevékenységet is, igyekszünk a lehető legalacsonyabb költségszinten tartani, ezáltal a vevők felé kedvezőbb áron tudjuk kínálni a termékeket.”

További innovációk a digitális értékesítés irányábanA digitális értékesítés elterjedése az elmúlt időszakban a COVID hatására felerősödött, a webshopok száma megsokszorozódott, többek között a bio, natúr, öko kategóriákban is.

„Számukra ajánljuk hamarosan dropshipping szolgáltatásunkat is, amely több szempontból is kedvező lehetőségeket rejt magában” – vetítette előre az eNatura Piactér megálmodója és megvalósítója. Mint mondta, a rendszer alapja, hogy a webáruházak csatlakoznak a piactérhez, ahol a készletinformációkat és az árakat automatikusan szinkronizálni tudják saját webáruházukkal, azonban a termékeket nem szükséges előre megvásárolniuk, csupán akkor, amikor megrendelés érkezik rá egy vevőtől. A logisztikai kiszolgálás teljes menedzselését – csomagolás, szállítás – a piactér intézi.

Ezzel a megoldással a webshopok hatékonyabban, kedvezőbb árakkal tudnak a vásárlók rendelkezésére állni, akik akár a piactér teljes kínálatából válogathatnak.

„Az értékesítésen kívül a jövőben tervezünk egyéb más szolgáltatásokat is nyújtani, amelyekkel partnereink hatékonyabbá tehetik a működésüket. Küldetésünk, hogy ezeknek a termékeknek a magyarországi piacát bővítsük, és ezzel együtt az emberek egészségesebb, tudatosabb irányba való terelését is támogassuk” – zárta gondolatait Tordai István.

(Fotó: enatura.hu)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS