Webshop indítás az év végi vásárlási láz előtt – még nem késő behozni a lemaradást!

2020. 11. 21., 11:00

Komoly szerephez jutott az egyébként is dinamikusan növekvő e-kereskedelem a járvány hatására, ami az előttünk álló hetekben még tovább fokozódhat, a november 11-én életbe lépett kormányintézkedések és a közelgő karácsonyi vásárlási láz következtében. Amelyik cég eddig nem indított webshopot, most még be tudja hozni a lemaradást az ünnepi roham előtt – ehhez adtak tanácsot a K&H, a Shoprenter.hu, valamint a Cápák között üzleti showműsor szakemberei a K&H üzleti tippek online rendezvénysorozat webáruházindítással kapcsolatos eseményén.

A dinamikusan növekvő hazai e-kereskedelmet a járványhelyzet még tovább erősítette. A GKI Digital és az Árukereső.hu adatai is ezt támasztják alá: a járvány első hulláma alatt 50 ezer új online vásárló jelent meg és 2020 első félévében, 34 százalékkal nőtt az összesített e-kereskedelmi forgalom, az előző év azonos időszakához képest. Ezt a trendet igazolja az is, hogy a K&H bankkártyás ügyfelei körében, az idei hónapokban – januártól szeptember végéig – az online bankkártyás vásárlások összege 31 százalékkal magasabb, mint a tavalyi év azonos hónapjaiban.

„A november 11-én életbe lépett kormányzati intézkedések valószínűleg további löketet adnak az e-kereskedelemnek: az éttermek bezárása és az üzletek nyitva tartásának korlátozása várhatóan ismét az internetes vásárlásnak fog kedvezni. Ami így kihathat a karácsonyi vásárlásokra is, melyet egyes felmérések szerint, a hazai internetező vásárlók, több mint 40 százaléka intézne szívesen otthona biztonságos kényelméből. Így amelyik cég még nem tette volna meg, minél hamarabb érdemes webáruházat indítania, hogy részese lehessen az e-forgalom bővülésnek” – mondta Kökény Roland, a Cápák közöttben bemutatkozó vállalkozásokat mentoráló K&H Bank kkv szegmens marketing vezetője.

A K&H, a Shoprenter.hu és a Cápák között befektetőinek alábbi tanácsai abban segítenek, hogy mit érdemes átgondolni a jelenlegi pandémiás időszakban annak, aki webáruház indítását tervezi még az év vége előtt: 

  • a vevők igényei szerint rugalmasan alakított kínálat: a járvány következtében a fogyasztók igényei gyorsan és jelentősen módosulhatnak, ezért folyamatosan nyomon kell követni a változásokat. Ha még nem látszik biztosan, hogy mire lesz kereslet, akkor célszerű egy bizonyos, pontosan meghatározott termékkör vagy termékcsalád értékesítésére fókuszálni.
  • biztonságos fizetési mód alkalmazása: a jelenlegi helyzetben versenyelőnyt jelenthet olyan készpénzmentes fizetési megoldások elérhetővé tétele, mint az online bankkártyás fizetés és az előre utalás. Az elektronikus fizetési megoldások nemcsak kényelmesek és egyre népszerűbbek, de alkalmazásukkal a kereskedők felelősségteljesebbé válnak a fogyasztók szemében.
  • a vállalkozáshoz igazított webáruház rendszer: a webáruház rendszer kiválasztása során két lehetőség – a bérelhető rendszer vagy a saját webáruház fejlesztés – közül lehet választani. A bérelhető rendszer előnye, hogy költséghatékony, komplex és egyszerűen használható alternatívát nyújt azok számára, akik csak egyszerűbb funkciókat – például tömeges termék feltöltése – szeretnének beépíteni a weboldalba. A saját webáruház készítése ezzel szemben akkor lehet jó megoldás, ha egyedi fejlesztésekre – mint például kalkulátor – lehet szükség.

„Azt gondolom, hogy soha nem volt ilyen nagy jelentősége az internetes kereskedelemnek egy vállalkozás életében, mint manapság. Ám pont emiatt a zaj és a verseny is sokkal erősebb, különösen az év végén! Így ha valaki most akar webáruházat indítani, sokkal fontosabb az, hogy hogyan teszi ezt meg. Most már nincs prognosztizálva a siker, mint ezelőtt 10 évvel”–hangsúlyozta ki Kulcsár István Róbert, a Shoprenter.hu vezető tanácsadója.

„A jelenlegi, gyors reakciót és rugalmasságot igénylő helyzetben különösen fontos, hogy a hazai vállalkozások mindig naprakészek legyenek. Szakmai tudásunkkal ebben szeretnénk őket támogatni, ezért indítottuk el ismét, ezúttal online formában, a K&H üzleti tippek rendezvénysorozatot, ahol eddig a webáruház indítással, az üzleti- és válságtervezéssel és a kockázati tőkebefektetéssel foglalkoztunk. Az eddigi visszajelzések nagyon pozitívak, a vállalkozások szívesen kérdeznek az interaktív alkalmakon, azért, hogy a gyakorlati tanácsokat minél hatékonyabban alkalmazhassák egyénre szabottan, saját maguk is. Az öt alkalomból álló, ingyenes eseménysorozat egyes alkalmaira folyamatosan lehet regisztrálni, ahol többek között szó lesz még a kata adózás jövő évi változásairól, valamint a digitalizált cégvezetés előnyeiről” – tette hozzá Kökény Roland.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS