Györke Zoltán: Minden üzleti siker csapatmunka eredménye

Szerdahelyi Csaba  |  2023. 11. 07., 12:10

Imádom a szakmámat, az üzletet, a stratégia marketinget, újabban a tanácsadást, mentorálást – mondta az Üzletemnek Györke Zoltán, az Ecommerce Hungary Egyesület nagyvállalati tagozatának elnöke.

Györke Zoltán biztos benne, hogy a valódi, mély kapcsolatok igénylik az alkalmankénti személyes találkozást is, vagyis csak a LinkedIn nem elég. Szerencsésnek tartja magát, mert a szakmája egyben az egyik hobbija. Rengeteg embert ismert meg a munkája során, de azt sem tagadja, hogy idővel egyes kapcsolatok felületesebbé válnak. Ha érdekli, hogy Zoltán milyen önkéntes munkát vállal, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 496. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Nem szeretek egy-egy szakmai csúcsban gondolkozni. Természetesen nekem is voltak (és remélem, lesznek is) kiemelkedő sikereim. DE: szerintem minden üzleti siker csapatmunka eredménye, és én eddig is sok-sok nagyszerű üzlet- és szakemberrel dolgozhattam együtt. Továbbá hiszek abban, hogy nem egy-egy csúcsra kell törni, hanem folyamatosan magas szinten teljesíteni. Ezzel együtt nagyon büszke vagyok, még a Procter&Gamble időkből, az Old Spice regionális piacvezető márkáva tételére, vagy később arra, hogy a Lapcom éveken keresztül a legjobban teljesítő médiacégek között volt a teljes médiaspektrumot figyelembe véve. Ugyanakkor igazán az olyan emberi pillanatok maradnak meg örökre, mint például, amikor az egyik közvetlen senior munkatársam, egy nehéz időszakban, teljesen kéretlenül nagyon őszinte karácsonyi üzenettel lepett meg.

Milyen távra tervez?

– Talán szerencsésnek mondhatom magam, hiszem a szakmám az egyik hobbim is. Bár majdnem 30 éve vagyok a pályán, de továbbra is szeretek üzletet csinálni: „I love doing business”. Mindig jó érzéssel tölt el, amikor azt látom, hogy az általam vezetett vagy tanácsadóként segített üzlet jól rezonál a vevőkkel, legyen az B2C vagy B2B típusú üzlet. De ugyanez igaz arra a helyzetre, amikor az Ecommerce Hungary egy-egy tagja pozitív visszajelzést ad valamelyik programunkra vagy tudásmegosztó rendezvényünkre. Szeretem csinálni, amit csinálok, szóval még mindig hosszú távra tervezek!

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Dolgoztam az egyik legprofibb multinál helyi és regionális szerepkörben, hasonlóan hosszú időt töltöttem el a médiában. Marketing szempontból full circle lenne, ha a kliens és a média oldal után az ügynökségi vonalat is kipróbálnám. Másik oldalról pedig az utóbbi években start-up mentorként, tanácsadóként és az Ecommerce Hungary-ben is nagyon motivált, amikor azt láttam, hogy tanácsaimmal, meglátásaimmal hogyan tudok segíteni másoknak akár egyéni, akár céges szinten.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Mindenképpen kiemelném az első Procteres főnökeimet, akik közül többen inkább mentorok, mint főnökök voltak. Közölük kiemelkedik Evan Gondolidis, egy görög származású ausztrál üzletember, nélküle biztos nem értem volna el későbbi sikereimet. De nagyon sokat tanultam a külföldi kollégáktól, illetve később a Lapcom győri és szegedi csapataitól is. A csapatok mellett itt is név szerint meg kell említenem a Lapcom volt CEO-ját, Pallagi Ferencet – a saját legnagyobb meglepetésemre, bár nagyon különböző háttérrel jöttünk, én nagyon sokat tanultam tőle. Talán ez az időszak segített nekem egy jó mixet kialakítani a rendszerezettebb multis és a agilisabb kkv-s megközelítésekből. Illetve abban is bízom, hogy talán valami hatással én is voltam rá.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Azzal az unorthodox gondolattal kezdeném, hogy legalábbis management szinten szerintem azt lehet tovább motiválni, akiben megvan az alapmotiváció, a tenniakarás. Hiszek a „ownership” elvben, azaz, hogy a jó vezető, manager teljesen magáénak érzi az üzletet. Ha az alapok megvannak, akkor szerintem valódi csapatmunkával, közös gondolkodással, valódi felelősség delegálással lehet jól motiválni: „meaningful projects for meaningful results”.  És természetesen mindehhez hozzátartozik a kétoldalú, valódi, építőszándékú feedback is.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Imádom a szakmámat, az üzletet, a stratégia marketinget, újabban a tanácsadást, mentorálást. Szakmát nem váltanék, de vannak szektorok, amelyek régóta vonzanak, például az airline iparág vagy a streaming szolgáltatás.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Szerintem ebben nincs nagy titok: sok-sok beszélgetés offline és online, konferenciák, események – és mindezen helyeken a másik meghallgatása, empátia. Szerintem a valódi, mély kapcsolatok igénylik az alkalmankénti személyes találkozást is, csak a LinkedIn nem elég. Mindeközben őszinte leszek: egy pont után ez nem könnyű; mindenki, én is, egy bizonyos szakmai életút után nagyon nagy számú kapcsolattal rendelkezik. Szinte elkerülhetetlen, hogy idővel egyes kapcsolatok felületesebbé válnak; míg mások, újabbak, fontosabbak lesznek.

Mire sajnálja az idejét?

– Nagy újdonságot nem fogok mondani: nem szeretem a sok adminisztrációval járó feladatokat. Nem szeretem azt, amikor sok felesleges kört kell futni valami olyasmiért, amit egyébként könnyű lenne megtenni.

Mivel lehet felbosszantani?

– Munkában a felesleges ismétlés, azaz, ha valakinek ugyanazt, többször kell elmagyarázni vagy ha egy meetingen valaki olyasmire kérdez rá, ami korábban fekete-fehéren elhangzott. Lehet, hogy nem lennék jó tanár... Viszont a receptív, valódi figyelem (például mentorálás, tanácsadás során) nagyon motivál. Általánosságban pedig az értelmetlen szabályok, a túlszabályozottság tud bosszantani.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Önkéntesként jellemzően olyan területeken mozogtam, mozgok, amelyek valamiért közel állnak hozzám vagy akár személyes érintettség is van. Ilyen volt, amikor jó 10 éve segítettem annak az oktatási programnak a fennmaradásában, amelyben a fiam is tanult. Vagy a közelmúltban, amikor a CEU iLab start-up mentoraként segítettem kezdő vállalkozókat. Azaz alapvetően az üzleti tudásommal próbálok segíteni számomra fontos ügyeket.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Alapvetően élményekre, amelyeket közösen élünk meg a családommal, a feleségemmel. A fő hobbink az utazás – ez biztos első helyen van. Ez lehet egy izgalmas családi road trip (épp most jöttünk vissza Hollandiából, de pár éve bejártuk Amerika nemzeti parkjait is) vagy egy születésnapi londoni út a feleségemmel az Abba Voyage show-ra. Ezen kívül a foci a másik szerelmem, a 2016-os franciaországi Eb, a két nagyobb fiammal közösen megélve, felejthetetlen marad. 

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A sport, például a síelés; egy jó film, de a feleségemmel egy-egy jó sorozat megnézése is nagyon ki tud kapcsolni. Talán az egyik titka annak, hogy most is nagy motiváció van bennem és hosszú távra tervezek az, hogy az eddigi karrierem során mindig megteremtettem a kikapcsolódási alkalmakat. Ahogy mondtam: imádok üzletet csinálni, de mellette nagyon jó rendszeresen kikapcsolódni, feltöltődni. Nagyon hiszek benne, hogy hosszú távon motiváltnak maradni csak egy jó egyensúly fenntartása mellett lehet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS