Györke Zoltán: Minden üzleti siker csapatmunka eredménye

Szerdahelyi Csaba  |  2023. 11. 07., 12:10

Imádom a szakmámat, az üzletet, a stratégia marketinget, újabban a tanácsadást, mentorálást – mondta az Üzletemnek Györke Zoltán, az Ecommerce Hungary Egyesület nagyvállalati tagozatának elnöke.

Györke Zoltán biztos benne, hogy a valódi, mély kapcsolatok igénylik az alkalmankénti személyes találkozást is, vagyis csak a LinkedIn nem elég. Szerencsésnek tartja magát, mert a szakmája egyben az egyik hobbija. Rengeteg embert ismert meg a munkája során, de azt sem tagadja, hogy idővel egyes kapcsolatok felületesebbé válnak. Ha érdekli, hogy Zoltán milyen önkéntes munkát vállal, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 496. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Nem szeretek egy-egy szakmai csúcsban gondolkozni. Természetesen nekem is voltak (és remélem, lesznek is) kiemelkedő sikereim. DE: szerintem minden üzleti siker csapatmunka eredménye, és én eddig is sok-sok nagyszerű üzlet- és szakemberrel dolgozhattam együtt. Továbbá hiszek abban, hogy nem egy-egy csúcsra kell törni, hanem folyamatosan magas szinten teljesíteni. Ezzel együtt nagyon büszke vagyok, még a Procter&Gamble időkből, az Old Spice regionális piacvezető márkáva tételére, vagy később arra, hogy a Lapcom éveken keresztül a legjobban teljesítő médiacégek között volt a teljes médiaspektrumot figyelembe véve. Ugyanakkor igazán az olyan emberi pillanatok maradnak meg örökre, mint például, amikor az egyik közvetlen senior munkatársam, egy nehéz időszakban, teljesen kéretlenül nagyon őszinte karácsonyi üzenettel lepett meg.

Milyen távra tervez?

– Talán szerencsésnek mondhatom magam, hiszem a szakmám az egyik hobbim is. Bár majdnem 30 éve vagyok a pályán, de továbbra is szeretek üzletet csinálni: „I love doing business”. Mindig jó érzéssel tölt el, amikor azt látom, hogy az általam vezetett vagy tanácsadóként segített üzlet jól rezonál a vevőkkel, legyen az B2C vagy B2B típusú üzlet. De ugyanez igaz arra a helyzetre, amikor az Ecommerce Hungary egy-egy tagja pozitív visszajelzést ad valamelyik programunkra vagy tudásmegosztó rendezvényünkre. Szeretem csinálni, amit csinálok, szóval még mindig hosszú távra tervezek!

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Dolgoztam az egyik legprofibb multinál helyi és regionális szerepkörben, hasonlóan hosszú időt töltöttem el a médiában. Marketing szempontból full circle lenne, ha a kliens és a média oldal után az ügynökségi vonalat is kipróbálnám. Másik oldalról pedig az utóbbi években start-up mentorként, tanácsadóként és az Ecommerce Hungary-ben is nagyon motivált, amikor azt láttam, hogy tanácsaimmal, meglátásaimmal hogyan tudok segíteni másoknak akár egyéni, akár céges szinten.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Mindenképpen kiemelném az első Procteres főnökeimet, akik közül többen inkább mentorok, mint főnökök voltak. Közölük kiemelkedik Evan Gondolidis, egy görög származású ausztrál üzletember, nélküle biztos nem értem volna el későbbi sikereimet. De nagyon sokat tanultam a külföldi kollégáktól, illetve később a Lapcom győri és szegedi csapataitól is. A csapatok mellett itt is név szerint meg kell említenem a Lapcom volt CEO-ját, Pallagi Ferencet – a saját legnagyobb meglepetésemre, bár nagyon különböző háttérrel jöttünk, én nagyon sokat tanultam tőle. Talán ez az időszak segített nekem egy jó mixet kialakítani a rendszerezettebb multis és a agilisabb kkv-s megközelítésekből. Illetve abban is bízom, hogy talán valami hatással én is voltam rá.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Azzal az unorthodox gondolattal kezdeném, hogy legalábbis management szinten szerintem azt lehet tovább motiválni, akiben megvan az alapmotiváció, a tenniakarás. Hiszek a „ownership” elvben, azaz, hogy a jó vezető, manager teljesen magáénak érzi az üzletet. Ha az alapok megvannak, akkor szerintem valódi csapatmunkával, közös gondolkodással, valódi felelősség delegálással lehet jól motiválni: „meaningful projects for meaningful results”.  És természetesen mindehhez hozzátartozik a kétoldalú, valódi, építőszándékú feedback is.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Imádom a szakmámat, az üzletet, a stratégia marketinget, újabban a tanácsadást, mentorálást. Szakmát nem váltanék, de vannak szektorok, amelyek régóta vonzanak, például az airline iparág vagy a streaming szolgáltatás.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Szerintem ebben nincs nagy titok: sok-sok beszélgetés offline és online, konferenciák, események – és mindezen helyeken a másik meghallgatása, empátia. Szerintem a valódi, mély kapcsolatok igénylik az alkalmankénti személyes találkozást is, csak a LinkedIn nem elég. Mindeközben őszinte leszek: egy pont után ez nem könnyű; mindenki, én is, egy bizonyos szakmai életút után nagyon nagy számú kapcsolattal rendelkezik. Szinte elkerülhetetlen, hogy idővel egyes kapcsolatok felületesebbé válnak; míg mások, újabbak, fontosabbak lesznek.

Mire sajnálja az idejét?

– Nagy újdonságot nem fogok mondani: nem szeretem a sok adminisztrációval járó feladatokat. Nem szeretem azt, amikor sok felesleges kört kell futni valami olyasmiért, amit egyébként könnyű lenne megtenni.

Mivel lehet felbosszantani?

– Munkában a felesleges ismétlés, azaz, ha valakinek ugyanazt, többször kell elmagyarázni vagy ha egy meetingen valaki olyasmire kérdez rá, ami korábban fekete-fehéren elhangzott. Lehet, hogy nem lennék jó tanár... Viszont a receptív, valódi figyelem (például mentorálás, tanácsadás során) nagyon motivál. Általánosságban pedig az értelmetlen szabályok, a túlszabályozottság tud bosszantani.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Önkéntesként jellemzően olyan területeken mozogtam, mozgok, amelyek valamiért közel állnak hozzám vagy akár személyes érintettség is van. Ilyen volt, amikor jó 10 éve segítettem annak az oktatási programnak a fennmaradásában, amelyben a fiam is tanult. Vagy a közelmúltban, amikor a CEU iLab start-up mentoraként segítettem kezdő vállalkozókat. Azaz alapvetően az üzleti tudásommal próbálok segíteni számomra fontos ügyeket.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Alapvetően élményekre, amelyeket közösen élünk meg a családommal, a feleségemmel. A fő hobbink az utazás – ez biztos első helyen van. Ez lehet egy izgalmas családi road trip (épp most jöttünk vissza Hollandiából, de pár éve bejártuk Amerika nemzeti parkjait is) vagy egy születésnapi londoni út a feleségemmel az Abba Voyage show-ra. Ezen kívül a foci a másik szerelmem, a 2016-os franciaországi Eb, a két nagyobb fiammal közösen megélve, felejthetetlen marad. 

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A sport, például a síelés; egy jó film, de a feleségemmel egy-egy jó sorozat megnézése is nagyon ki tud kapcsolni. Talán az egyik titka annak, hogy most is nagy motiváció van bennem és hosszú távra tervezek az, hogy az eddigi karrierem során mindig megteremtettem a kikapcsolódási alkalmakat. Ahogy mondtam: imádok üzletet csinálni, de mellette nagyon jó rendszeresen kikapcsolódni, feltöltődni. Nagyon hiszek benne, hogy hosszú távon motiváltnak maradni csak egy jó egyensúly fenntartása mellett lehet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS