Kétszer-háromszor több webshopot is elbírhat a magyar piac

2021. 12. 08., 15:11

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat a magyar piac.

A Covid-19 járvány egyik hozadéka az online kereskedelem fellendülése, szakértők szerint 3 évet ugrott a szektor. Habár még a 2021-es eredményeket nem látjuk teljesen, már most körvonalazódik, hogy ez a trend folytatódik.

„Megfigyelhető, hogy már nem csak a millenniumi generáció vásárol online, hanem egyre több idős ember és az X generáció tagjai is nyitottak az online vásárlásra, a járványügyi korlátozásoktól függetlenül” – mondta Samuel Huba, a Shoptet webáruház-készítő cég vezérigazgatója.

Magyarország online kereskedelmi szektora gyorsan növekszik, a 2020-as év több mint 2 milliárd dollár (több mint 620 milliárd forint) forgalommal jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon. Ennek ellenére még mindig elmarad az EU-átlagtól, csakúgy, mint olyan régiós társaktól, amilyen Lengyelország vagy Csehország. Ami az egy főre jutó online költést illeti, a britek az elsők a világon. A második helyen az USA áll, majd Dél-Korea következik, a 10. helyet Németország zárja.

Nyitottak a magyarok az online vásárlásra

2020-ban a magyar lakosság 66 százaléka vásárolt legalább egy alkalommal online. Az elmúlt 5 évben ez 23 százalékos növekedést jelent. A környező országok adataival összehasonlítva a magyar piac még 2-3-szor ennyi webshopot is elbír.

A magyar online kereskedelem nagy áttörés előtt áll, hiszen a fogyasztók egyre nagyobb kedvvel vásárolnak online, ehhez azonban megfelelő számú és minőségű webáruházra van szükség.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS