Kétszer-háromszor több webshopot is elbírhat a magyar piac

2021. 12. 08., 15:11

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat a magyar piac.

A Covid-19 járvány egyik hozadéka az online kereskedelem fellendülése, szakértők szerint 3 évet ugrott a szektor. Habár még a 2021-es eredményeket nem látjuk teljesen, már most körvonalazódik, hogy ez a trend folytatódik.

„Megfigyelhető, hogy már nem csak a millenniumi generáció vásárol online, hanem egyre több idős ember és az X generáció tagjai is nyitottak az online vásárlásra, a járványügyi korlátozásoktól függetlenül” – mondta Samuel Huba, a Shoptet webáruház-készítő cég vezérigazgatója.

Magyarország online kereskedelmi szektora gyorsan növekszik, a 2020-as év több mint 2 milliárd dollár (több mint 620 milliárd forint) forgalommal jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon. Ennek ellenére még mindig elmarad az EU-átlagtól, csakúgy, mint olyan régiós társaktól, amilyen Lengyelország vagy Csehország. Ami az egy főre jutó online költést illeti, a britek az elsők a világon. A második helyen az USA áll, majd Dél-Korea következik, a 10. helyet Németország zárja.

Nyitottak a magyarok az online vásárlásra

2020-ban a magyar lakosság 66 százaléka vásárolt legalább egy alkalommal online. Az elmúlt 5 évben ez 23 százalékos növekedést jelent. A környező országok adataival összehasonlítva a magyar piac még 2-3-szor ennyi webshopot is elbír.

A magyar online kereskedelem nagy áttörés előtt áll, hiszen a fogyasztók egyre nagyobb kedvvel vásárolnak online, ehhez azonban megfelelő számú és minőségű webáruházra van szükség.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS