Jóváhagyásra vár a kormány mesterséges intelligencia stratégiája. Hogyan könnyítheti meg ennek használata a mindennapjainkat?
A mesterséges intelligencia lassanként az életünk minden területén helyet kap. Számos felhasználási módja létezik: alkalmazzuk például arcfelismerésre, állapotfelméréskor, a röntgen vagy a hazugságvizsgálat során. Sőt, a zeneszerzés és a festészet is olyan terület, ahol kisebb-nagyobb mértékben már kiváltható vele az emberi munka.
Felkészülhetünk az önvezető járművek felbukkanására is. Ez a technológia ugyan még tökéletesítésre szorul, de az alkalmazása hosszú távon kiküszöbölheti az emberi tévedéseket. De hogy már majdnem aktuális példát hozzunk, automatizálttá válhat az egészségügyi ügyintézés egy része – amiről mindannyian el tudjuk képzelni, mennyi időt takaríthat meg az átlagember számára!
Palkovics László, innovációs és technológai miniszter szerint is felmerül a kérdés, hogy veszélyként vagy lehetőségként tekintsünk-e erre a folyamatra? Annyi bizonyos, hogy a technológia önmagában csak eszköz, amit a felhasználó szándékai határoznak meg – és szerencsére számtalan pozitív, előremutató kezdeményezés zajlik a felhasználásával.
Így könnyíti meg a vásárlást és eladást a mesterséges intelligencia
Lássunk egy példát, ami már ma is velünk van a hétköznapokban! A webáruházak értékesítését segítő mesterséges intelligencia mind a kereskedő, mind a vásárló érdekeit szolgálja. Miről is van szó pontosan? Tegyük fel, hogy egy bizonyos termék után kutakodsz, például egy szép vázát keresel a nappalidba. Talán meguntad vagy félbeszakítottad a keresést, vagy esetleg már megvan az igazi, de még gondolkodnod kell rajta.
„Ilyenkor az M.I. rendszerrel működő webshop egy személyre szabott, a te keresésed alapján összeállított ajánlatokat küldhet neked. Nem befolyásol, pusztán felméri a vásárlási szándékaidat, az alapján, milyen termékeket tekintettél meg. Maga dönti el azt is, hogy levelezési szokásaid alapján milyen gyakran kereshet meg ajánlatokkal. Sőt! A személyes kommunikációs stílusodra is könnyen ráérez, így a levelek tartalma is hozzád igazodik” – magyarázza Surányi Ferenc, az M.I. Solution Kft. ügyvezetője.
A vásárlók olyan egyéni ajánlatokat kapnak, amilyennek örülnek is. Nem a szokásos „már megint egy hírlevél” érkezik. Helyette inkább „pont ezt kerestem!” érzésed lesz. Így anélkül is megtalálhat álmaid vázája, hogy további órákat töltenél a böngészéssel.
A fenti technológia a webshop-tulajdonosok hétköznapjait is nagyban megkönnyíti, hiszen kiemelten hatékony a vásárlószerzésben. Jó példa erre a természetes kozmetikumokat forgalmazó Helia-D: volt, hogy ötszörös növekedést értek el az M.I. hatására, erről ebben a videóban meséltek is.
„Ez az automatizáltan működő levelezőrendszer olyan mennyiségű adatot dolgoz fel, amire ember nem képes. A webáruházaknak azért jó, mert nem kell többé az e-mail kampányokkal foglalkozniuk, hiszen az M.I. az első olyan rendszer, amely valóban teljesen automata. Hozzá sem kell nyúlni, nem kell beállítani, nem kell levelet írni! Ilyen eddig még nem volt Magyarországon, de világszinten is kevés hasonló szoftver létezik” – mondta Surányi Ferenc.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.