Mikor válhat hasznukra, ha megfigyelnek?

2020. 03. 10., 13:00

Jóváhagyásra vár a kormány mesterséges intelligencia stratégiája. Hogyan könnyítheti meg ennek használata a mindennapjainkat?

A mesterséges intelligencia lassanként az életünk minden területén helyet kap. Számos felhasználási módja létezik: alkalmazzuk például arcfelismerésre, állapotfelméréskor, a röntgen vagy a hazugságvizsgálat során. Sőt, a zeneszerzés és a festészet is olyan terület, ahol kisebb-nagyobb mértékben már kiváltható vele az emberi munka.

Felkészülhetünk az önvezető járművek felbukkanására is. Ez a technológia ugyan még tökéletesítésre szorul, de az alkalmazása hosszú távon kiküszöbölheti az emberi tévedéseket. De hogy már majdnem aktuális példát hozzunk, automatizálttá válhat az egészségügyi ügyintézés egy része – amiről mindannyian el tudjuk képzelni, mennyi időt takaríthat meg az átlagember számára!

Palkovics László, innovációs és technológai miniszter szerint is felmerül a kérdés, hogy veszélyként vagy lehetőségként tekintsünk-e erre a folyamatra? Annyi bizonyos, hogy a technológia önmagában csak eszköz, amit a felhasználó szándékai határoznak meg – és szerencsére számtalan pozitív, előremutató kezdeményezés zajlik a felhasználásával.

Így könnyíti meg a vásárlást és eladást a mesterséges intelligencia

Lássunk egy példát, ami már ma is velünk van a hétköznapokban! A webáruházak értékesítését segítő mesterséges intelligencia mind a kereskedő, mind a vásárló érdekeit szolgálja. Miről is van szó pontosan? Tegyük fel, hogy egy bizonyos termék után kutakodsz, például egy szép vázát keresel a nappalidba. Talán meguntad vagy félbeszakítottad a keresést, vagy esetleg már megvan az igazi, de még gondolkodnod kell rajta.

„Ilyenkor az M.I. rendszerrel működő webshop egy személyre szabott, a te keresésed alapján összeállított ajánlatokat küldhet neked. Nem befolyásol, pusztán felméri a vásárlási szándékaidat, az alapján, milyen termékeket tekintettél meg. Maga dönti el azt is, hogy levelezési szokásaid alapján milyen gyakran kereshet meg ajánlatokkal. Sőt! A személyes kommunikációs stílusodra is könnyen ráérez, így a levelek tartalma is hozzád igazodik” – magyarázza Surányi Ferenc, az M.I. Solution Kft. ügyvezetője.

A vásárlók olyan egyéni ajánlatokat kapnak, amilyennek örülnek is. Nem a szokásos „már megint egy hírlevél” érkezik. Helyette inkább „pont ezt kerestem!” érzésed lesz. Így anélkül is megtalálhat álmaid vázája, hogy további órákat töltenél a böngészéssel.

A fenti technológia a webshop-tulajdonosok hétköznapjait is nagyban megkönnyíti, hiszen kiemelten hatékony a vásárlószerzésben. Jó példa erre a természetes kozmetikumokat forgalmazó Helia-D: volt, hogy ötszörös növekedést értek el az M.I. hatására, erről ebben a videóban meséltek is.

„Ez az automatizáltan működő levelezőrendszer olyan mennyiségű adatot dolgoz fel, amire ember nem képes. A webáruházaknak azért jó, mert nem kell többé az e-mail kampányokkal foglalkozniuk, hiszen az M.I. az első olyan rendszer, amely valóban teljesen automata. Hozzá sem kell nyúlni, nem kell beállítani, nem kell levelet írni! Ilyen eddig még nem volt Magyarországon, de világszinten is kevés hasonló szoftver létezik” – mondta Surányi Ferenc.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS