Mikor válhat hasznukra, ha megfigyelnek?

2020. 03. 10., 13:00

Jóváhagyásra vár a kormány mesterséges intelligencia stratégiája. Hogyan könnyítheti meg ennek használata a mindennapjainkat?

A mesterséges intelligencia lassanként az életünk minden területén helyet kap. Számos felhasználási módja létezik: alkalmazzuk például arcfelismerésre, állapotfelméréskor, a röntgen vagy a hazugságvizsgálat során. Sőt, a zeneszerzés és a festészet is olyan terület, ahol kisebb-nagyobb mértékben már kiváltható vele az emberi munka.

Felkészülhetünk az önvezető járművek felbukkanására is. Ez a technológia ugyan még tökéletesítésre szorul, de az alkalmazása hosszú távon kiküszöbölheti az emberi tévedéseket. De hogy már majdnem aktuális példát hozzunk, automatizálttá válhat az egészségügyi ügyintézés egy része – amiről mindannyian el tudjuk képzelni, mennyi időt takaríthat meg az átlagember számára!

Palkovics László, innovációs és technológai miniszter szerint is felmerül a kérdés, hogy veszélyként vagy lehetőségként tekintsünk-e erre a folyamatra? Annyi bizonyos, hogy a technológia önmagában csak eszköz, amit a felhasználó szándékai határoznak meg – és szerencsére számtalan pozitív, előremutató kezdeményezés zajlik a felhasználásával.

Így könnyíti meg a vásárlást és eladást a mesterséges intelligencia

Lássunk egy példát, ami már ma is velünk van a hétköznapokban! A webáruházak értékesítését segítő mesterséges intelligencia mind a kereskedő, mind a vásárló érdekeit szolgálja. Miről is van szó pontosan? Tegyük fel, hogy egy bizonyos termék után kutakodsz, például egy szép vázát keresel a nappalidba. Talán meguntad vagy félbeszakítottad a keresést, vagy esetleg már megvan az igazi, de még gondolkodnod kell rajta.

„Ilyenkor az M.I. rendszerrel működő webshop egy személyre szabott, a te keresésed alapján összeállított ajánlatokat küldhet neked. Nem befolyásol, pusztán felméri a vásárlási szándékaidat, az alapján, milyen termékeket tekintettél meg. Maga dönti el azt is, hogy levelezési szokásaid alapján milyen gyakran kereshet meg ajánlatokkal. Sőt! A személyes kommunikációs stílusodra is könnyen ráérez, így a levelek tartalma is hozzád igazodik” – magyarázza Surányi Ferenc, az M.I. Solution Kft. ügyvezetője.

A vásárlók olyan egyéni ajánlatokat kapnak, amilyennek örülnek is. Nem a szokásos „már megint egy hírlevél” érkezik. Helyette inkább „pont ezt kerestem!” érzésed lesz. Így anélkül is megtalálhat álmaid vázája, hogy további órákat töltenél a böngészéssel.

A fenti technológia a webshop-tulajdonosok hétköznapjait is nagyban megkönnyíti, hiszen kiemelten hatékony a vásárlószerzésben. Jó példa erre a természetes kozmetikumokat forgalmazó Helia-D: volt, hogy ötszörös növekedést értek el az M.I. hatására, erről ebben a videóban meséltek is.

„Ez az automatizáltan működő levelezőrendszer olyan mennyiségű adatot dolgoz fel, amire ember nem képes. A webáruházaknak azért jó, mert nem kell többé az e-mail kampányokkal foglalkozniuk, hiszen az M.I. az első olyan rendszer, amely valóban teljesen automata. Hozzá sem kell nyúlni, nem kell beállítani, nem kell levelet írni! Ilyen eddig még nem volt Magyarországon, de világszinten is kevés hasonló szoftver létezik” – mondta Surányi Ferenc.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS