Hét év fejlesztés után dobta piacra a világ első webáruházra köthető mesterséges intelligencia szoftverét egy magyar startup. A rendszer minden látogatót elemez és személyre szabottan kommunikál. Így emberi beavatkozás nélkül segíti látványos bevételnövekedéshez a webáruházak tulajdonosait.
Magyarországon megközelítőleg 15 000 magyar webáruház működik, az online kiskereskedelem nettó forgalma évente növekszik, és már 2017-ben is túlszárnyalta az ötszázmilliárd forintos szintet.
Első lépésben ezt a piacot szeretné meghódítani az M.I. SOLUTION KFT. A teljes egészében magyar tulajdonú startup hét év fejlesztői munkát követően indította el a világ első webáruházra köthető mesterséges intelligencia szoftverét.
A rendszer a látogatói szokásokat kielemezve megtanulja, hogy ki, mikor, milyen ajánlatra fogékony a leginkább, és így ösztönzi őket vásárlásra. A webáruházakra köthető MI ráadásul mindezt emberi beavatkozás nélkül képes megtenni, így nem csak a multiknak, de a kisebb webshopoknak is segítségére lehet. Az egyetlen feltétel, hogy az áruház legalább napi 400 látogatóval és legalább ennyi elérhető termékkel rendelkezzen.
„A szoftvert először a saját webáruházunkhoz fejlesztettük, de annyi megkeresést kaptunk más piaci szereplőktől, hogy három évvel ezelőtt úgy döntöttünk, az MI-t tovább bővítjük, és mindenki számára elérhetővé tesszük. Jelenleg megközelítőleg száz magyar, román, és szlovák webáruház használja a napi működése során a szoftverünket. Nagyon izgatottak vagyunk, mert a hosszú tesztidőszak után most jutottunk el arra a szintre, hogy a rendszer elérte a végleges formáját, és mindenki számára elérhetővé vált” – mondta Surányi Ferenc, az M.I. SOLUTION KFT. ügyvezetője.
A webáruházakra köthető mesterséges intelligencia szoftver tesztelésben olyan cégek is részt vettek, mint pcland.hu, meglepkek.hu, curver.hu, akik kivétel nélkül arról számolnak be, hogy a rendszer hozzájárult az eredményességükhöz. A tesztek során az MI segítségével a cégek akár 30-50 százalékos forgalomnövekedést realizálhattak már az első három hónapban.
A startup az első évben főként magyar webáruházakat szeretne támogatni, de céljuk, hogy ezután a világpiacon is ismertséget szerezzenek.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.