Mesterséges intelligenciát kötnek a webáruházakra

2019. 03. 27., 09:30

Hét év fejlesztés után dobta piacra a világ első webáruházra köthető mesterséges intelligencia szoftverét egy magyar startup. A rendszer minden látogatót elemez és személyre szabottan kommunikál. Így emberi beavatkozás nélkül segíti látványos bevételnövekedéshez a webáruházak tulajdonosait.

Magyarországon megközelítőleg 15 000 magyar webáruház működik, az online kiskereskedelem nettó forgalma évente növekszik, és már 2017-ben is túlszárnyalta az ötszázmilliárd forintos szintet.

Első lépésben ezt a piacot szeretné meghódítani az M.I. SOLUTION KFT. A teljes egészében magyar tulajdonú startup hét év fejlesztői munkát követően indította el a világ első webáruházra köthető mesterséges intelligencia szoftverét.

A rendszer a látogatói szokásokat kielemezve megtanulja, hogy ki, mikor, milyen ajánlatra fogékony a leginkább, és így ösztönzi őket vásárlásra. A webáruházakra köthető MI ráadásul mindezt emberi beavatkozás nélkül képes megtenni, így nem csak a multiknak, de a kisebb webshopoknak is segítségére lehet. Az egyetlen feltétel, hogy az áruház legalább napi 400 látogatóval és legalább ennyi elérhető termékkel rendelkezzen.

„A szoftvert először a saját webáruházunkhoz fejlesztettük, de annyi megkeresést kaptunk más piaci szereplőktől, hogy három évvel ezelőtt úgy döntöttünk, az MI-t tovább bővítjük, és mindenki számára elérhetővé tesszük. Jelenleg megközelítőleg száz magyar, román, és szlovák webáruház használja a napi működése során a szoftverünket. Nagyon izgatottak vagyunk, mert a hosszú tesztidőszak után most jutottunk el arra a szintre, hogy a rendszer elérte a végleges formáját, és mindenki számára elérhetővé vált” – mondta Surányi Ferenc, az M.I. SOLUTION KFT. ügyvezetője.

A webáruházakra köthető mesterséges intelligencia szoftver tesztelésben olyan cégek is részt vettek, mint pcland.hu, meglepkek.hu, curver.hu, akik kivétel nélkül arról számolnak be, hogy a rendszer hozzájárult az eredményességükhöz. A tesztek során az MI segítségével a cégek akár 30-50 százalékos forgalomnövekedést realizálhattak már az első három hónapban.

A startup az első évben főként magyar webáruházakat szeretne támogatni, de céljuk, hogy ezután a világpiacon is ismertséget szerezzenek.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS