Tordai Péter: Kevés piaci szereplő részesíti előnyben a kistermelőket

2021. 03. 09., 10:00

Több termelővel és kézműves beszállítóval is felvettük a kapcsolatot, de egyre gyakoribb, hogy minket keresnek meg a beszállítók – mondta az Üzletemnek Tordai Péter, a kozertplusz.hu üzletfejlesztési vezetője.

Tordai Péter azzal lenne elégedett, ha a Közért + (kozertplusz.hu) 2021 végén már országos hálózatként működne. Jelenleg javában tart a tesztüzem, bővül a kistermelői hálózat, az online megrendelőket pedig akciókkal várják. A cél, hogy a friss, minőségi magyar termék minél rövidebb úton jusson el a vásárlóhoz. Az Üzletem.hu ezzel a cikkel új sorozatot indít a projektek, vállalkozások bemutatására. Következzen a „Nincs megállás” 1. interjúja!

Honnan jött a Közért + elnevezés?

– A név a régi csemegeboltok hangulatából, illetve a korábban nagy népszerűségnek örvendő, és a bevásárlás szinonimájává váló „közért” kifejezésből ered, jelezve, hogy egy kicsit több annál, hiszen esetünkben egy online értékesítési platformon keresztül jutnak el a termékek a fogyasztókhoz.

Ki a XXI. század piacának elsődleges célcsoportja a termelői, illetve a fogyasztói oldalon?

– A termelői oldalon minden magyar termelő és kézműves csatlakozhat hozzánk, aki megfelel a Közért+ által felállított minőségbiztosítási feltételeknek. Fogyasztói oldalon pedig a célcsoport a minőségi magyar termékek iránt érdeklődő, jellemzően tudatos, online vásárlásra fogékony vásárlókból áll. Az üzleti, b2b értékesítés célcsoportja elsődlegesen a HoReCa szektor, a közületi felhasználók és adott esetben a falusi kisboltok, bolthálózatok lehetnek.

Már most is ígéretes a partnerek listája. Milyen úton találtak/találnak partnereket?

– Mi keressük meg a termelőket és a termelői szervezeteket. Szeretnénk a logisztikai beruházások terheit levenni a termelők válláról, ezzel párhuzamosan pedig egyfajta online támogatást is biztosítunk a számukra.

Nagyságrendileg mennyibe kerül a szolgáltatás igénybe vétele a termelőknek? Tudnak erre áldozni nagyobb összegeket?

– Jelenleg a tesztüzemmód alatt ingyenesen kínáljuk szolgáltatásainkat a termelőknek.

Milyen program keretében működik a vállalkozás?

– A kozertplusz.hu kormányzati támogatással a Digitális Termelői Piac program keretében valósul meg a győri Széchenyi István Egyetem szakmai mentorálásával, a Digitális Agrár Stratégia végrehajtása körében.

Mennyi idő kellett az üzlet előkészítéséhez?

– A tesztüzemmód kezdetéig is több hónap előkészületre volt szükség. Az előkészületek-tökéletesítések egész nyáron tartani fognak a tesztüzemmód alatt is, viszont egy ilyen nagyságú rendszer sosincs kész.

Egyre népszerűbbek a kézműves termékek Magyarországon is. Lesz elég beszállítói kapacitás?

– A beszállítókkal folyamatos a párbeszéd kiépítése. Több termelővel és kézműves beszállítóval is felvettük a kapcsolatot, de egyre gyakoribb, hogy minket keresnek meg a beszállítók, hogy szeretnének csatlakozni a kezdeményezésünkhöz.

A kézműves termékek nem olcsóak. Képesek a fogyasztók megfizetni a minőséget?

– Egyik célkitűzésünk az ellátási lánc lerövidítése, hogy a termék az előállítótól a legrövidebb úton juthasson el a vásárlóig. Reményeink szerint ennek az egyik fő pozitívuma az lesz, hogy alacsonyabb áron tudjuk eljuttatni a termékeket a vásárlókhoz.

A házhoz szállításban már elég sokan vannak a piacon, a kozertplusz.hu mivel tud többet nyújtani a konkurenciánál?

– Kevés olyan piaci szereplő van, aki előnyben részesíti a kistermelőket, nekünk pedig ez az egyik missziónk: azokat a termelőket is örömmel fogadjuk platformunkon, akik kis volument termelnek. Ezen a piacon pedig gyakoribb inkább az a tendencia, hogy azokkal az előállítókkal szerződnek le a szolgáltatók, akik nagy volument, ipari mennyiséget állítanak elő.

Ezen felül a logisztikai rendszerünkkel szintén ki tudunk emelkedni a sokaságból: az ország több pontjáról megrendelt termékeket egy csomagba rendezzük, és egyben juttatjuk el azt a vásárló részére. A mi zöldségeink és gyümölcseink nem a gazdasági érettségkor kerülnek leszedésre, és nem a raktárakban vagy a teherautókban érnek meg a termékeink, hanem a termék a megfelelő érettség pillanatában kerül szüretelésre, és a lehető leghamarabb a fogyasztóhoz.

A minőségbiztosítási rendszerünk szintén nagy előny lehet. Biztosítjuk vásárlóinkat arról, hogy a mi élelmiszereinket a megfelelő módon állították elő, csomagolva és a minőségbiztosított logisztikai rendszerünkkel szállítjuk egyenesen a vásárlóig.

Hol akarnak tartani az év végén?

– Országos hálózatot szeretnénk működtetni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-24 09:37:36
Az árukézbesítő óriás radikális lépése fenntarthatósági szempontból kétszeres előnnyel jár, hiszen egyrészt a nem lebomló, műanyag légpárnák felhasználását 95 százalékkal csökkentette, másrészt olyan papír töltőanyaggal helyettesítette őket, ami egyszerre újrahasznosított és újrafelhasználható.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS