Több termelővel és kézműves beszállítóval is felvettük a kapcsolatot, de egyre gyakoribb, hogy minket keresnek meg a beszállítók – mondta az Üzletemnek Tordai Péter, a kozertplusz.hu üzletfejlesztési vezetője.
Tordai Péter azzal lenne elégedett, ha a Közért + (kozertplusz.hu) 2021 végén már országos hálózatként működne. Jelenleg javában tart a tesztüzem, bővül a kistermelői hálózat, az online megrendelőket pedig akciókkal várják. A cél, hogy a friss, minőségi magyar termék minél rövidebb úton jusson el a vásárlóhoz. Az Üzletem.hu ezzel a cikkel új sorozatot indít a projektek, vállalkozások bemutatására. Következzen a „Nincs megállás” 1. interjúja!
– Honnan jött a Közért + elnevezés?
– A név a régi csemegeboltok hangulatából, illetve a korábban nagy népszerűségnek örvendő, és a bevásárlás szinonimájává váló „közért” kifejezésből ered, jelezve, hogy egy kicsit több annál, hiszen esetünkben egy online értékesítési platformon keresztül jutnak el a termékek a fogyasztókhoz.
– Ki a XXI. század piacának elsődleges célcsoportja a termelői, illetve a fogyasztói oldalon?
– A termelői oldalon minden magyar termelő és kézműves csatlakozhat hozzánk, aki megfelel a Közért+ által felállított minőségbiztosítási feltételeknek. Fogyasztói oldalon pedig a célcsoport a minőségi magyar termékek iránt érdeklődő, jellemzően tudatos, online vásárlásra fogékony vásárlókból áll. Az üzleti, b2b értékesítés célcsoportja elsődlegesen a HoReCa szektor, a közületi felhasználók és adott esetben a falusi kisboltok, bolthálózatok lehetnek.
– Már most is ígéretes a partnerek listája. Milyen úton találtak/találnak partnereket?
– Mi keressük meg a termelőket és a termelői szervezeteket. Szeretnénk a logisztikai beruházások terheit levenni a termelők válláról, ezzel párhuzamosan pedig egyfajta online támogatást is biztosítunk a számukra.
– Nagyságrendileg mennyibe kerül a szolgáltatás igénybe vétele a termelőknek? Tudnak erre áldozni nagyobb összegeket?
– Jelenleg a tesztüzemmód alatt ingyenesen kínáljuk szolgáltatásainkat a termelőknek.
– Milyen program keretében működik a vállalkozás?
– A kozertplusz.hu kormányzati támogatással a Digitális Termelői Piac program keretében valósul meg a győri Széchenyi István Egyetem szakmai mentorálásával, a Digitális Agrár Stratégia végrehajtása körében.
– Mennyi idő kellett az üzlet előkészítéséhez?
– A tesztüzemmód kezdetéig is több hónap előkészületre volt szükség. Az előkészületek-tökéletesítések egész nyáron tartani fognak a tesztüzemmód alatt is, viszont egy ilyen nagyságú rendszer sosincs kész.
– Egyre népszerűbbek a kézműves termékek Magyarországon is. Lesz elég beszállítói kapacitás?
– A beszállítókkal folyamatos a párbeszéd kiépítése. Több termelővel és kézműves beszállítóval is felvettük a kapcsolatot, de egyre gyakoribb, hogy minket keresnek meg a beszállítók, hogy szeretnének csatlakozni a kezdeményezésünkhöz.
– A kézműves termékek nem olcsóak. Képesek a fogyasztók megfizetni a minőséget?
– Egyik célkitűzésünk az ellátási lánc lerövidítése, hogy a termék az előállítótól a legrövidebb úton juthasson el a vásárlóig. Reményeink szerint ennek az egyik fő pozitívuma az lesz, hogy alacsonyabb áron tudjuk eljuttatni a termékeket a vásárlókhoz.
– A házhoz szállításban már elég sokan vannak a piacon, a kozertplusz.hu mivel tud többet nyújtani a konkurenciánál?
– Kevés olyan piaci szereplő van, aki előnyben részesíti a kistermelőket, nekünk pedig ez az egyik missziónk: azokat a termelőket is örömmel fogadjuk platformunkon, akik kis volument termelnek. Ezen a piacon pedig gyakoribb inkább az a tendencia, hogy azokkal az előállítókkal szerződnek le a szolgáltatók, akik nagy volument, ipari mennyiséget állítanak elő.
Ezen felül a logisztikai rendszerünkkel szintén ki tudunk emelkedni a sokaságból: az ország több pontjáról megrendelt termékeket egy csomagba rendezzük, és egyben juttatjuk el azt a vásárló részére. A mi zöldségeink és gyümölcseink nem a gazdasági érettségkor kerülnek leszedésre, és nem a raktárakban vagy a teherautókban érnek meg a termékeink, hanem a termék a megfelelő érettség pillanatában kerül szüretelésre, és a lehető leghamarabb a fogyasztóhoz.
A minőségbiztosítási rendszerünk szintén nagy előny lehet. Biztosítjuk vásárlóinkat arról, hogy a mi élelmiszereinket a megfelelő módon állították elő, csomagolva és a minőségbiztosított logisztikai rendszerünkkel szállítjuk egyenesen a vásárlóig.
– Hol akarnak tartani az év végén?
– Országos hálózatot szeretnénk működtetni.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.