Tordai Péter: Kevés piaci szereplő részesíti előnyben a kistermelőket

2021. 03. 09., 10:00

Több termelővel és kézműves beszállítóval is felvettük a kapcsolatot, de egyre gyakoribb, hogy minket keresnek meg a beszállítók – mondta az Üzletemnek Tordai Péter, a kozertplusz.hu üzletfejlesztési vezetője.

Tordai Péter azzal lenne elégedett, ha a Közért + (kozertplusz.hu) 2021 végén már országos hálózatként működne. Jelenleg javában tart a tesztüzem, bővül a kistermelői hálózat, az online megrendelőket pedig akciókkal várják. A cél, hogy a friss, minőségi magyar termék minél rövidebb úton jusson el a vásárlóhoz. Az Üzletem.hu ezzel a cikkel új sorozatot indít a projektek, vállalkozások bemutatására. Következzen a „Nincs megállás” 1. interjúja!

Honnan jött a Közért + elnevezés?

– A név a régi csemegeboltok hangulatából, illetve a korábban nagy népszerűségnek örvendő, és a bevásárlás szinonimájává váló „közért” kifejezésből ered, jelezve, hogy egy kicsit több annál, hiszen esetünkben egy online értékesítési platformon keresztül jutnak el a termékek a fogyasztókhoz.

Ki a XXI. század piacának elsődleges célcsoportja a termelői, illetve a fogyasztói oldalon?

– A termelői oldalon minden magyar termelő és kézműves csatlakozhat hozzánk, aki megfelel a Közért+ által felállított minőségbiztosítási feltételeknek. Fogyasztói oldalon pedig a célcsoport a minőségi magyar termékek iránt érdeklődő, jellemzően tudatos, online vásárlásra fogékony vásárlókból áll. Az üzleti, b2b értékesítés célcsoportja elsődlegesen a HoReCa szektor, a közületi felhasználók és adott esetben a falusi kisboltok, bolthálózatok lehetnek.

Már most is ígéretes a partnerek listája. Milyen úton találtak/találnak partnereket?

– Mi keressük meg a termelőket és a termelői szervezeteket. Szeretnénk a logisztikai beruházások terheit levenni a termelők válláról, ezzel párhuzamosan pedig egyfajta online támogatást is biztosítunk a számukra.

Nagyságrendileg mennyibe kerül a szolgáltatás igénybe vétele a termelőknek? Tudnak erre áldozni nagyobb összegeket?

– Jelenleg a tesztüzemmód alatt ingyenesen kínáljuk szolgáltatásainkat a termelőknek.

Milyen program keretében működik a vállalkozás?

– A kozertplusz.hu kormányzati támogatással a Digitális Termelői Piac program keretében valósul meg a győri Széchenyi István Egyetem szakmai mentorálásával, a Digitális Agrár Stratégia végrehajtása körében.

Mennyi idő kellett az üzlet előkészítéséhez?

– A tesztüzemmód kezdetéig is több hónap előkészületre volt szükség. Az előkészületek-tökéletesítések egész nyáron tartani fognak a tesztüzemmód alatt is, viszont egy ilyen nagyságú rendszer sosincs kész.

Egyre népszerűbbek a kézműves termékek Magyarországon is. Lesz elég beszállítói kapacitás?

– A beszállítókkal folyamatos a párbeszéd kiépítése. Több termelővel és kézműves beszállítóval is felvettük a kapcsolatot, de egyre gyakoribb, hogy minket keresnek meg a beszállítók, hogy szeretnének csatlakozni a kezdeményezésünkhöz.

A kézműves termékek nem olcsóak. Képesek a fogyasztók megfizetni a minőséget?

– Egyik célkitűzésünk az ellátási lánc lerövidítése, hogy a termék az előállítótól a legrövidebb úton juthasson el a vásárlóig. Reményeink szerint ennek az egyik fő pozitívuma az lesz, hogy alacsonyabb áron tudjuk eljuttatni a termékeket a vásárlókhoz.

A házhoz szállításban már elég sokan vannak a piacon, a kozertplusz.hu mivel tud többet nyújtani a konkurenciánál?

– Kevés olyan piaci szereplő van, aki előnyben részesíti a kistermelőket, nekünk pedig ez az egyik missziónk: azokat a termelőket is örömmel fogadjuk platformunkon, akik kis volument termelnek. Ezen a piacon pedig gyakoribb inkább az a tendencia, hogy azokkal az előállítókkal szerződnek le a szolgáltatók, akik nagy volument, ipari mennyiséget állítanak elő.

Ezen felül a logisztikai rendszerünkkel szintén ki tudunk emelkedni a sokaságból: az ország több pontjáról megrendelt termékeket egy csomagba rendezzük, és egyben juttatjuk el azt a vásárló részére. A mi zöldségeink és gyümölcseink nem a gazdasági érettségkor kerülnek leszedésre, és nem a raktárakban vagy a teherautókban érnek meg a termékeink, hanem a termék a megfelelő érettség pillanatában kerül szüretelésre, és a lehető leghamarabb a fogyasztóhoz.

A minőségbiztosítási rendszerünk szintén nagy előny lehet. Biztosítjuk vásárlóinkat arról, hogy a mi élelmiszereinket a megfelelő módon állították elő, csomagolva és a minőségbiztosított logisztikai rendszerünkkel szállítjuk egyenesen a vásárlóig.

Hol akarnak tartani az év végén?

– Országos hálózatot szeretnénk működtetni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022-10-02 19:53:33
Áprilisban és májusban olyan sok esőt esett, majd olyan agresszív lisztharmat támadta meg a szőlőt, amilyennel tisztességben megőszült borászok sem találkoztak még soha életükben arrafelé.
2022-09-30 19:22:00
A Nemzetközi Atomenergia Ügynökség éves közgyűlésén az OAH vezetői megbeszéléseket folytattak az amerikai, az argentin, a bolgár, a finn, a horvát, a lengyel, a marokkói, a román, a szerb és a török hatóság képviselőivel.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  Rovathírek: GUSTO

Áprilisban és májusban olyan sok esőt esett, majd olyan agresszív lisztharmat támadta meg a szőlőt, amilyennel tisztességben megőszült borászok sem találkoztak még soha életükben arrafelé.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS