Jelentős értékesítési csatornává nőtte ki magát a livestream vásárlás

2022. 03. 09., 13:41

2021 legnagyobb e-kereskedelmi befektetései a videó vásárlási piacon történtek. A vezető digitális piacterek és közösségi platformok is jelentős összegeket fektetnek videókereskedelembe.

A Glami.hu online divatkereső platform legfrissebb iparági jelentése szerint a koronavírus-járvány példátlan növekedést és új trendek felfutását hozta a globális e-kereskedelemben. Ezek közül is kiemelkedik a livestream vásárlás, amely digitális platformokon elérhető videótartalmakat használ a termékek és szolgáltatások valós idejű reklámozására és értékesítésére.  
 
A livestream vásárlás, vagy másnéven élő kereskedelem, Kínában kevesebb mint öt év leforgása alatt fejlődött az e-kereskedelem fontos értékesítési csatornájává. A piac értéke 2017 és 2020 között eltelt három évben több mint 280 százalékos összetett éves növekedési rátával (CAGR) nőtt, és 2020-ban elérte a 171 milliárd dollárt.  A Covid-19 világjárvány tovább fokozta a növekedés sebességét, 2022-ben az eladások értéke a 423 milliárd dollárt is elérhetik.
 
Kína példáját követve a nyugati divat- és szépségipari márkák, kereskedők és piacterek is gyorsan elindították élő kereskedelmi projektjeiket és rendezvényeiket. Az Egyesült Államokban az élő vásárlási események a becslések szerint 2020-ban 5,6 milliárd dollár értékű forgalmat generáltak, és 2026-ra az e-kereskedelem akár 20 százalékát is kitehetik majd a szegmensből származó bevételek.
 
A livestream vásárlás legkorábbi alkalmazói jellemzően divatmárkák és szépségipari cégek voltak, amelyek hetente akár több bemutatót, workshopot, influenszerekkel folytatott beszélgetéseket közvetítenek. Az élő programok Észak-Amerikában és Európárában is népszerűek, 2020 augusztusában egy élő showműsort 14 millió néző követett, és két perc alatt 1300 kapucnis pulóver kelt el.  Az élő közvetítés jellemzően Youtube-on, Facebookon és Instagramon történik, de egyre több vállalat használja a TikTok-ot is divatesemények élő közvetítésére.

A vállalatok jelentései szerint élőben közvetített vásárlási események során a konverziós arány akár tízszer magasabb lehet, mint a hagyományos e-kereskedelemben, a vásárlók sokkal kisebb valószínűséggel küldik vissza a termékeket, valamint hatékony megoldás lehet az innovatív vásárlási formákra nyitott fiatalok megszólítására.
 
Az élő vásárlási alkalmak során leggyakrabban bemutatott termékkategóriák 36 százalékos részesedéssel a ruházati és a divatcikkek, ezt követik 7-7 százalékkal a szépségápolási termékek és az élelmiszerek, a szórakoztató elektronikai cikkek (5 százalék) és a lakberendezési cikkek (4 százalék).
 
Az élő kereskedelem nem csak a márkáknak és kiskereskedőknek kínál új csatornát, de a digitális piacterek számára is óriási lehetőségeket jelent az értékteremtésre. Ennek megfelelően a tavalyi év legnagyobb e-kereskedelmi befektetései közül több is a videóvásárlási piacon történt: a 1,5 milliárd dollárra értékelt Whatnot videó aukciós platform 150 millió dolláros, a Ntwrk videós vásárlási oldal 50 millió dolláros tőkeinjekciót kapott, a Klarna pedig becslések szerint 160 millió dollárért vásárolta meg a Hero nevű platformot.

Eközben a nagy technológiai szereplők, köztük az Instagram, a Tiktok, a Snapchat, a Facebook, a Pinterest, a Youtube és az Amazon is jelentős összegeket fektet videókereskedelembe.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-03-01 15:10:00
2024. március 3-án (vasárnap) 9 órától 21 óráig a NAV háttérrendszerének karbantartása miatt a NAV webes felületei és a NAV-Mobil applikáció egyes szolgáltatásai nem lesznek elérhetők.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS