Már közel 10 ezer webshop használja a Barion online fizetési rendszerét

2020. 11. 18., 14:30

Az idei év első tíz hónapjában másfélszeresére növelte e-kereskedelmi partnereinek számát a Barion a 2019-es évhez képest. A dinamikus bővülés eredményeként a fintech cég online fizetési rendszerét már több mint 9 ezer magyar és közel ezer külföldi internetes áruház használja. 2020 végére havi szinten már 500 új webshop választja a fizetési megoldásukat, míg a megvalósult online fizetési tranzakciók száma is rohamosan növekszik.

Az e-kereskedelem évről-évre stabil növekedést mutatott, de idén a koronavírus járvány hatásának is köszönhetően rekordmértékben bővült a piac. Ez igaz az online kiskereskedelem forgalmára és az újonnan induló webshopok számára is. A GKI Digital közelmúltban közétett felmérése szerint az év első felében a netes vásárlások forgalma meghaladta a bruttó 355 milliárd forintot, ami közel 35%-os növekedést jelent 2019 azonos időszakához képest. Az aktív online vásárlók száma pedig elérte a 3,35 millió főt.

Az elektronikus fizetési megoldásokat fejlesztő és üzemeltető, Budapesten alapított Barion még ennél is meredekebb bővülésről tud beszámolni az idei évben, hiszen a cég mintegy 50 százalékkal, közel 10 ezerre tudta növelni e-kereskedelmi partnereinek számát a magyar és a nemzetközi piacokon az év utolsó hónapjaira.

Ezek mellett az online fizetéseknél használatos Barion tárcát is egyre többen veszik igénybe, a felhasználók száma a 300 ezres határt súrolja október végén. A fintech cég jelenleg Magyarországon kívül Ausztriában, Csehországban, Németországban és Szlovákiában is aktív.

„2020 soha nem látott bővülést hozott az online kereskedelem terén. Az aktív online vásárlók és az e-kereskedelmi szolgáltatók száma is jelentősen nőtt. A COVID e-kereskedelmi piacra gyakorolt hatását jól példázza, hogy áprilisban kiugró növekedést tapasztaltunk az online fizetések terén. Gyakorlatilag olyan számokat generált a piac, amiket a karácsonyi időszakban szokott. Idén sok új szereplő lépett be az e-kereskedelmi piacra, jelentős részük kifejezetten a járványhelyzet miatt kezdett bele az online értékesítésbe. Az októberi rekordszámú bővülésünkben a nemzetközi terjeszkedésünkön kívül a kereskedők Black Friday-re és karácsony előtti rohamra való felkészülése is szerepet játszott" – fogalmazott Kiss Sándor, a Barion Payment Zrt. vezérigazgatója.

A szakember véleménye szerint az e-kereskedelmi forgalom a továbbiakban is emelkedni fog, hiszen egyre több árutípus lesz elérhető az interneten, rengeteg hagyományos kereskedő nyit az online értékesítés irányába. A jelenlegi helyzet pedig maradandó változásokat hozhat a fizetési szokásokban is, várhatóan kulturálisan egyre elfogadottabbá válnak a készpénzmentes, elektronikus fizetési módok itthon is.

2021-ben a fintech cég fókuszában a nemzetközi terjeszkedés és az új fejlesztések állnak majd, amikkel nem csak Magyarország, hanem a közép-kelet-európai régió meghatározó online fizetési szolgáltatója kíván lenni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS