A drágulás ez e-kereskedők szektorát is elérte, ráadásul közben nem csupán az ellátási láncban, hanem már a gyártás során is sok cég akadályokba ütközik. Hogyan lehet versenyelőnyhöz jutni az e-kereskedelmi szektorban? Mennyire márkahűek a vásárlók, ha egyik napról a másikra drágulnak a termékek? Árérzékenyek a baba-mama szektor vásárlói? Csereklei Zoltán, a Pelenka.hu ügyvezető igazgatója válaszolt a kérdésekre.
Minden szektort utolért a drágulás
A drágulás már minden szektorban érezhető, a vásárlók egyre inkább saját pénztárcájukon is érezhetik az árak emelkedését. A csomagolóanyagok árának és a szállítási díjnak a növekedése nagyon látványos volt az elmúlt fél évben, minden e-kereskedő, illetve a logisztikai szektor is érintett ebben.
„A pelenkák gyártási és logisztikai költsége általánosságban 10-15%-kal emelkedett, volt olyan márka, amely egy éven belül kétszer is árat kényszerült emelni” – mondta Csereklei Zoltán.
(Csereklei Zoltán is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 266. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)
„A tápszerek, babaételek és kiegészítő termékek ára általánosságban 10 százalékkal emelkedett egy év alatt” – tette hozzá. Azonban fontos tudni, hogy a baba-mama termékek azok, amelyeket a családok lehetőségeikhez mérten a jelentős drágulások ellenére is igyekeznek megvásárolni, inkább máson próbálnak meg spórolni, hogy ezekre ki tudják gazdálkodni a pénzt.
Az anyukák csak akkor váltanak, ha csalódnak
„A piacunkon – különösen a pelenkák és a bébiételek esetében nagyon jellemző a márkahűség, az anyukák csak akkor kezdenek a megszokottól eltérő brand felé fordulni, ha az elégedettségük vagy bizalmuk valamilyen új tapasztalat miatt hirtelen csökken. Amikor drasztikusan megugranak az árak, elképzelhető, hogy van egy kis átrendeződés a piacon az alacsonyabb árú termékek irányába, de ez egyelőre még nem szignifikáns, nem jelentős mértékű” – mutatott rá a szakember.
Azt is elmondta, hogy a családok jellemzően úgy spórolnak náluk a termékek beszerzésekor, hogy nagyobb kiszerelésű csomagtermékeket rendelnek a webshopból, így diszkont árakon tudnak vásárolni.
A minőség és a megbízhatóság jelentheti a legnagyobb versenyelőnyt
Felmerülhet a kérdés, hogyan lehet megőrizni a versenyelőnyt, és megtartani a vásárlókat, amikor a kereskedők kénytelenek árat emelni.
„A nagy raktárkészlet felhalmozása most kulcsfontosságú a kiszámítható ellátás érdekében. Számos más szektorhoz hasonlóan egyes pelenkagyártók is hiánnyal küszködnek az alapanyagok területén, ami megnehezíti a gyártást és az ellátási lánc működését is” – hívta fel a figyelmet az ügyvezető igazgató.
A készleteken kívül fontos, hogy a webshopok megbízható és hiteles márkát tudjanak felépíteni, amely garantálja a szolgáltatás minőségét, hiszen mindez legalább olyan fontos, mint a megfelelő termékpaletta.
A vásárlók visszajelzése a legfontosabb
Az Ország Boltja Népszerűségi díját baba-mama kategóriában a Pelenka.hu már sorozatban a harmadik alkalommal nyerte el, ami jól mutatja, hogy a vásárlók elégedettek a szolgáltatásaikkal, ugyanis az elismerést az ő szavazataiknak köszönhetően ítélik oda.
„Ez nagyon fontos visszacsatolás azzal kapcsolatban, hogy jól végezzük a munkánkat. Piacvezetőként nagyon fontos számunkra, hogy meg tudjuk őrizni a pozíciónkat a piacon, amihez elengedhetetlen, hogy a tőlünk vásárló édesanyák elégedettek legyenek” – mondta el Csereklei Zoltán a díjátadót követően.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.