Az online- és mobilfizetési megoldást kínáló Barion a magyar mellett a cseh, német, osztrák és szlovák partnerekkel is együttműködik. Magyarország egyik piacvezető fintech cége így már több, mint ötezer e-kereskedelmi partnert szolgál ki Európa-szerte. Eddig közel másfél millió felhasználó fizetett már a rendszerrel, havi szinten több milliárd forintos forgalmat lebonyolítva. A Barion az év végéig Big Data alapú AdTech (reklámtechnológiai) megoldásával is piacra lép.
Idén ünnepli alapításának ötéves évfordulóját a Barion, amely már négy európai ország e-kereskedelmi vállalkozásai számára kínál online fizetési megoldást a magyar piac mellett. A cég 2017 év végén jelentős külföldi kockázati tőkebefektetésben részesült, amikor a cseh Home Credit Group hatmillió eurót (mintegy kétmilliárd forintot) fektetett a vállalkozásba.
A tőkeinjekcióval a Barion immár a nemzetközi piacokon is folytatja a Magyarországon elért exponenciális növekedést, hiszen közel másfél év alatt megduplázta e-kereskedelmi partnerei számát, mely már meghaladja az ötezret. A remények szerint a második körös tőkebefektetés legkésőbb jövő év elejére befejeződik.
A cég magyar-külföldi befektetővel számol, ahogy a jövőbeni új piacszerzés szintén a tervek között szerepel. Kiss Sándor az Üzletem kérdésére hangsúlyozta, hogy további európai országokban kívánnak terjeszkedni, s jelentősen megerősítik németországi jelenlétüket.
„A külföldi befektetés óta eltelt másfél év az intenzív növekedés időszakát jelentette a Barionnak. Nagyot nőttünk egyrészt szervezetileg, hiszen rengeteg új kolléga csatlakozott a csapathoz. Másrészt beléptünk a cseh és a szlovák piacra, illetve immár német és osztrák partnereket is kiszolgálunk. Ezzel jó úton haladunk kitűzött célunk elérése felé, hogy az európai online fizetési piac meghatározó szereplője legyünk” – fogalmazott Kiss Sándor, a Barion Payment Zrt. alapitó-vezérigazgatója (a fotón) csütörtökön egy budapesti sajtóbeszélgetésen.
Év végéig jön a Barion adatalapú AdTech megoldása
A Barion a kezdetektől tervezi, hogy az online fizetési és vásárlói viselkedésről, szokásokról rendelkezésre álló és folyamatosan bővülő adatvagyonára alapozva online vásárlási ajánló, és programmatic hirdetési megoldást is értékesítsen partnerei számára. Az utóbbi időszakban ezeknek a szolgáltatásoknak a kifejlesztésére egy külön üzletágat hozott létre a cég, Nagy Barnabás Chief Monetization Officer vezetésével. A Big Data alapú termékfejlesztés hamarosan beérik, és a tervek szerint új szolgáltatásival idén év végéig piacra lép a Barion. Ez lesz az 5-6 lépcsős fejlesztés első meghatározó állomása.
„Új adatalapú szolgáltatásinkat elsősorban az olyan kisebb e-kereskedelmi cégek számára kínáljuk majd, melyek nem rendelkeznek elegendő méretű saját adatvagyonnal, és technológiai háttérrel ahhoz, hogy saját online ajánló és programmatic hirdetési megoldást fejlesszenek ki” – fűzte hozzá Nagy Barnabás. Természetesen nem zárkóznak el, ha multik jelentkeznének, de a realitás most a kisebb cégek megnyerése.
A Barion megoldása mind az e-kereskedő cégek, mind az online vásárlók számára előnyös lesz. A webshopok teljesen személyre szabott termékajánlatokat tudnak majd a vásárlóknak kínálni, akik így sokkal gyorsabban és egyszerűbben találhatják majd meg az interneten a számunkra legmegfelelőbb termékeket, nagymértékben javítva így a vásárlói élményt.
Magyarország leszakadóban a brutális nemzetközi fintech szabályozási versenyben
A Barion számos területen tapasztalja, hogy a magyarországi szabályozási környezet a nemzetközi piacokon versenyhátrányt jelent.
„Magyarországi központú cégként a Barionra külföldön is a magyar szabályozás vonatkozik. Új felhasználók akvirálásakor óriási versenyhátrányt jelent, hogy nagyon hosszadalmas az online adatfelvételi folyamat, mely során számos irreleváns személyes adatot is meg kell adnia az új felhasználóknak. Egy nyugat-európai júzernek ez sok esetben nem is értelmezhető, és elrettentő hatást vált ki. A másik fájdalmas pont a kiugróan magas tranzakciós illeték. Szemléletes példa, hogy míg Magyarországon eddig összesen három fintech cég kapott működési engedélyt, Litvániában már közel száz–hangsúlyoztaKiss Sándor.
A magyar versenyhátrány olyannyira kézzelfogható, hogy a Brexit miatt az Egyesült Királyságot elhagyó és székhelyét más európai országba áthelyező számos fintech cég közül egy sem választotta hazánkat. A problémák miatt a Barion azt fontolgatja, hogy cégközpontját Magyarországról egy másik európai országba helyezi át.
A cég vezetői bíznak abban, hogy ezen a téren tapasztalható kormányzati egyhelyben toporgást konkrét intézkedések váltják fel, ennek lehet egyik állomása a közlejövőben egy egyeztetés a Pénzügyminisztériumban. Azonban a Barion mindenre felkészült, üzleti tervében egyelőre a költözködés költségeivel számolnak.
Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.