Nyitniuk kell a külföldi piacok felé is az online értékesítéssel foglalkozó romániai cégeknek ahhoz, hogy tartani tudják a lépést a piacon is egyre nagyobb számban jelen levő külföldi webáruházakkal.
A határon átnyúló e-kereskedelem lehet a kitörési lehetőség a cégek számára – a PayU online fizetési szolgáltatásokat nyújtó platform előrejelzése szerint a romániai e-kereskedelem már idén meghaladja a 4,5 milliárd eurót – írja a Krónika.
„A romániai kereskedőknek naprakészeknek kell lenniük az új trendekkel, a határokon átnyúló online kereskedelem pedig az egyik legfontosabb ezek közül. Ez az a mód, amivel akár 50 százalékkal is növelni tudják eladásaikat” – tanácsolja Marius Costin, a PayU Románia vezetője.
Egy nemrég nyilvánosságra hozott felmérés azt mutatja, hogy a cégek 66 százalékának áll szándékában új piacokat meghódítani. Egy másik fontos trend a PayU becslései szerint, hogy a vevők a vásárlási tapasztalataik alapján kezdik megkülönböztetni a cégeket.
Az Accenture nemzetközi tanácsadócég jelentésében közzétett adatok szerint a brandet váltó fogyasztók 41 százaléka a személyre szabott ajánlat hiánya miatt tette ezt, 50 százalék pedig azt mondja, hogy negatív vásárlási tapasztalat miatt döntött a váltás mellett.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.