A GWI a Publicis Groupe Hungary közreműködésével története során először közölt eredményeket a magyar piacon működő e-kereskedelmi platformok használatáról és a vásárlói szokásokról. A felmérésből kiderült, hogy a 18-25 éves, Z generációs korcsoport a legintenzívebb e-kereskedelmi felhasználó, a teljes lakosságon belül pedig a telekommunikációs és elektronikai szektorokban a legmeghatározóbb az online jelenlét, ezek a szektorok a kereskedelem digitalizációjának nyertesei.
A GWI e-kereskedelmi területen a piacot leginkább meghatározó kérdést tett fel: milyen gyakran használják az adott platformot a felhasználók és azokon a platformokon hasonlította össze a felhasználói aktivitást korcsoportonként, amelyeket a felhasználók saját bevallásuk szerint rendszeresen használnak. A platformok témacsoportjai az elektronika, a bevásárlás, a bútor & barkács, a telekommunikáció, az étel, a könyv, a szépségápolás, a ruha & cipő és az egészség voltak.
A válaszok alapján egyértelmű, hogy a Z-generáció, azaz az 1997 után születettek hajtják előre az e-kereskedelmi szektor fejlődését, a legtöbb területen ők vásárolnak a leggyakrabban online. Rendszeresen digitálisan intézik például a heti bevásárlást (tesco.hu – 20 százalék), rendelnek ételt (netpincer.hu – 27 százalék), szerzik be a szépségápolási termékeket (rossmann.hu – 26 százalék) vagy épp vásárolnak cipőt (deichmann.hu – 14 százalék).
A Z generáció vezető szerepe egyelőre két jelentős területen nem jelentkezik: az egyik az elektronika, ahol a Y generáció tagjai, a 26-39 évesek valamivel aktívabbak (például emag.hu: 25 százalék vs. 21 százalék), a jellemzően nagyobb vásárlóerő és magasabb kosárértékek miatt. A telekommunikáció a másik szektor, ahol az X generáció (40-58 évesek) és a „baby boomerek” (59-64 évesek) behozzák a Z generációt (például telekom.hu: 33 százalék vs. 27 százalék vs. 27 százalék).
„A legnagyobb telco szereplők esetében – a Telekomnál, a Vodafone-nál és a Telenornál (Yettel) – korosztályra való tekintet nélkül kiemelkedően magas a vásárlási hajlandóság, vagyis ennek a szektornak sikerült a leginkább digitalizálni szolgáltatásait” – emelte ki Szarka Szilvia, a Publicis Groupe Hungary e-kereskedelemre specializálódott performance igazgatója.
A többi kategóriában kevés kiemelkedő, azaz a hagyományosan offline vásárlásokat jól digitalizáló szereplő található, de egyértelműen kiemelkedik az emag.hu (az összes felhasználó 22 százaléka használja rendszeresen) és a netpincér.hu, a maga 16 százalékával a teljes vizsgált populáción belül.
Ugyan az egészségügyi termékek hagyományosan nem tartoznak a közkedvelt célpontok közé online vásárláskor (7 százalék és az alatti értékek a teljes ágazatban), mégis úgy tűnik, akadnak szereplők, akik megtalálják és elérik a fiatalabb közönséget. Ilyen a benu.hu, amit a Z generáció 9 százaléka látogat rendszeresen.
„A GWI által készített kutatás igazi értéke, hogy a magyarok fogyasztói szokásai önmagukban is vizsgálhatók, miközben az adatok akár globális kontextusban is értelmezhetőek. A trendelemzés fontos lépcső ahhoz, hogy egymáshoz és a legsikeresebb nemzetközi cégekhez viszonyítva tudjuk fejleszteni a hazai szereplőket” – foglalta össze Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary média ágazatának vezetője.
A Publicis Groupe Hungary kezdeményezésére története során először végezte el felmérését Magyarországon és közölt hazai eredményeket a világ egyik legnagyobb, fogyasztói szokásokat feltérképező kutatócége, a GWI. A kutatás 2021. harmadik negyedévében, kétezer 16 és 64 év közötti magyar internetfelhasználó megkérdezésével készült és olyan területeken elemzi a vásárlói szokásokat, mint például az e-kereskedelem, a digitalizált egészségügyi szolgáltatások, a közösségi média, a számítógépes játékok vagy a COVID-19 hatásai.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.