Így spórolnak a magyarok: tízből nyolcan keresik a jó akciókat

2022. 10. 31., 09:47

Megváltoztathatja vásárlási szokásainkat a gazdasági világválság – derül ki a JOY-napok felmérésből, amely a Takarékossági világnap alkalmából készült. A kutatás arra a kérdésre kereste a választ, hogy miként reagálnak a hazai fogyasztók a helyzetre. Az online kérdőívet több mint 3500-an töltötték ki. A válaszadók 85 százaléka aktívan keresi a jó akciókat, 14 százalékuk pedig spórolásképpen kevesebbet vásárol, mint korábban. Mindössze egy százalék nyilatkozta azt, hogy nem spórol.

A globális gazdasági nehézségek miatt felértékelődhetnek a kuponos akciók, vásárlásösztönző programok. A Takarékossági világnap (október 31.) alkalmából készült felmérés részeként arra is rákérdeztek, hogy a vásárlókat jobban érdekli-e a kuponozás idén, mint korábban. A válaszadók 47 százaléka szerint fontosak az akciók, mert emelkedtek az árak. 15 százalékegyenesen úgy nyilatkozott, hogy a rosszabb anyagi helyzete miatt foglalkoztatja jobban, mit és mennyiért vásárol. Ugyanakkor 38 százalék számára a helyzet változatlan, nem érdekli jobban a kuponozás lehetősége, mint régebben.

Miért kuponozik a magyar? – tették fel a kérdést a felmérésben. A válaszadók 70 százaléka úgy nyilatkozott, hogy amúgy is megvenné a szóban forgó termékeket, azonban az akciós programok keretében olcsóbban teheti ezt meg. A több ezer válaszadó 16 százaléka számolt be anyagi nehézségekről: ők azok, akik saját bevallásuk szerint teljes áron nem tudnának hozzájutni a kívánt termékekhez. Kisebbségben – 14 százalék – vannak azok, akik spórolási okból kuponoznak ugyan, de a teljes árat is ki tudnák fizetni egy-egy portékáért.

A kutatás résztvevői közül 14 százalék döntött úgy, hogy az anyagi nehézségek miatt kevesebbet vásárol, mint korábban, de hatalmas azoknak az aránya (85 százalék) is, akik a jó akciókkal próbálnak meg spórolni.

A kuponos akciók marketing hatását vizsgálva a JOY-napok felmérése rákérdezett, hogy az akciókat látva a vásárlók olyasmit is a kosarukba raknak-e, amelyet eredetileg nem terveztek megvenni. A válaszadók 71 százaléka vallotta be, hogy vásárolt már terméket kizárólag a kuponos kedvezmények miatt, 12 százalékuk ellenben soha nem tett ilyet. A maradék 17 százalék „elcsábul” néha egy-egy jó akció láttán.

A felmérésben részt vevők 62 százaléka halasztott már el vásárlást azért, hogy bevárjon egy jó kuponos akciót. A gazdasági helyzetre reagálva 32 százalék mostanában, spórolási célzattal kezdett el figyelni arra, hogy a kívánt terméket inkább akciósan vegye meg. Mindössze 6 százalék nyilatkozott úgy, hogy amit akar, azt kupontól függetlenül is megszerzi.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-07-11 20:30:51
A júniusi négy új minősítéssel együtt már huszonöt magyar szálláshely került be a világszerte ismert Michelin Guide által ajánlott szálláshelyek közé - ismertette szerdán a Magyar Turisztikai Ügynökség.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 07. 03., 08:25
epizód: 2024 / 13   |   hossz: 20:51
Az OFA Nonprofit Kft. „Az év felelős foglalkoztatója” pályázat keretében évről évre összegyűjti és díjazza azokat a hazai munkáltatókat, akik kiemelkedő tevékenységet folytatnak a foglalkoztatás területén. A cég közzé is teszi azokat a jó gyakorlatokat, amelyek hozzájárulnak a terület fejlődéséhez. A díjakat, amelyekre 2024-ben július 19-ig lehet pályázni, öt kategóriában osztják ki: kisvállalkozások, középvállalkozások, nagyvállalatok I-II., illetve egyéb gazdálkodó szervezetek. Kiosztanak különdíjakat is, amelyek különösen érdekesek, hiszen gyakran olyan innovatív ötleteket takarnak, amelyeket nem feltétlenül a pénz motivált – mondta el Endrész Alexandra programvezető.
2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS