Megváltoztathatja vásárlási szokásainkat a gazdasági világválság – derül ki a JOY-napok felmérésből, amely a Takarékossági világnap alkalmából készült. A kutatás arra a kérdésre kereste a választ, hogy miként reagálnak a hazai fogyasztók a helyzetre. Az online kérdőívet több mint 3500-an töltötték ki. A válaszadók 85 százaléka aktívan keresi a jó akciókat, 14 százalékuk pedig spórolásképpen kevesebbet vásárol, mint korábban. Mindössze egy százalék nyilatkozta azt, hogy nem spórol.
A globális gazdasági nehézségek miatt felértékelődhetnek a kuponos akciók, vásárlásösztönző programok. A Takarékossági világnap (október 31.) alkalmából készült felmérés részeként arra is rákérdeztek, hogy a vásárlókat jobban érdekli-e a kuponozás idén, mint korábban. A válaszadók 47 százaléka szerint fontosak az akciók, mert emelkedtek az árak. 15 százalékegyenesen úgy nyilatkozott, hogy a rosszabb anyagi helyzete miatt foglalkoztatja jobban, mit és mennyiért vásárol. Ugyanakkor 38 százalék számára a helyzet változatlan, nem érdekli jobban a kuponozás lehetősége, mint régebben.
Miért kuponozik a magyar? – tették fel a kérdést a felmérésben. A válaszadók 70 százaléka úgy nyilatkozott, hogy amúgy is megvenné a szóban forgó termékeket, azonban az akciós programok keretében olcsóbban teheti ezt meg. A több ezer válaszadó 16 százaléka számolt be anyagi nehézségekről: ők azok, akik saját bevallásuk szerint teljes áron nem tudnának hozzájutni a kívánt termékekhez. Kisebbségben – 14 százalék – vannak azok, akik spórolási okból kuponoznak ugyan, de a teljes árat is ki tudnák fizetni egy-egy portékáért.
A kutatás résztvevői közül 14 százalék döntött úgy, hogy az anyagi nehézségek miatt kevesebbet vásárol, mint korábban, de hatalmas azoknak az aránya (85 százalék) is, akik a jó akciókkal próbálnak meg spórolni.
A kuponos akciók marketing hatását vizsgálva a JOY-napok felmérése rákérdezett, hogy az akciókat látva a vásárlók olyasmit is a kosarukba raknak-e, amelyet eredetileg nem terveztek megvenni. A válaszadók 71 százaléka vallotta be, hogy vásárolt már terméket kizárólag a kuponos kedvezmények miatt, 12 százalékuk ellenben soha nem tett ilyet. A maradék 17 százalék „elcsábul” néha egy-egy jó akció láttán.
A felmérésben részt vevők 62 százaléka halasztott már el vásárlást azért, hogy bevárjon egy jó kuponos akciót. A gazdasági helyzetre reagálva 32 százalék mostanában, spórolási célzattal kezdett el figyelni arra, hogy a kívánt terméket inkább akciósan vegye meg. Mindössze 6 százalék nyilatkozott úgy, hogy amit akar, azt kupontól függetlenül is megszerzi.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.