Jobban szeretik a fiatalok a magyar online boltokat

2020. 05. 13., 13:45

Ma már szinte minden fiatal vásárolt online, a rendszeresen így vásárló fiatalok aránya pedig 26 százalékról 37 százalékra nőtt – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A 19-29 éves fiatalok a magyar webboltokat kedvelik jobban: a külföldi online áruházak ugyan népszerűbbé váltak az utóbbi években, de a fiatalok szerint nehézkesebb náluk vásárolni. Az online vásárlás egyre nagyobb teret hódít, a járványhelyzet pedig még inkább felgyorsította ezt a folyamatot, ugyanakkor ez fokozott biztonságot követel. A K&H ezért indította el a K&H e-dukáció információbiztonsági programjának második részét, ennek segítségével mindenki könnyedén megtanulhatja, melyek a legfontosabb „szabályok” az internetes vásárlás és fizetés világában.

Lényegében majdnem minden fiatal, a 19-29 évesek 96 százaléka vásárolt már az interneten keresztül, szemben a 2016-ban mért 89 százalékkal. Emellett az online boltokat rendszeresen látogatók aránya 26 százalékról 37 százalékra nőtt – áll a K&H ifjúsági indexében, amely a koronavírus-járvány előtt, 2019 végén készült.

Magyar „boltoké” a főszerep, de jönnek fel a külföldiek

A legtöbb interneten vásárló fiatal magyarországi webáruházból rendel, 79 százalékos az arányuk, ami a 2016-os 72 százalékhoz képest növekedést jelent. A magyarországi aukciós és hirdetőoldalak népszerűsége csökkent: a fiatalok 35 százaléka használta ezeket, 2016-ban még 39 százalékos volt a részesedésük. Ugyan még elmarad a hazaiaktól, de az évek során nőtt a külföldi webáruházak látogatottsága, hiszen a neten vásárló fiataloknak az 52 százaléka, és főleg a fővárosban élők rendeltek tőlük, négy évvel ezelőtt viszont csak 34 százalék került velük kapcsolatba.

Több a macera

A felmérésből az is kiderült, hogy milyen gyakran ütköztek nehézségekbe a fiatalok a rendelés során. A magyar webáruházból vásárlók többsége, azaz 63 százaléka nem találkozott semmilyen problémával, 33 százalékuknak akadt valami gondja, de ez csak ritkán fordult elő. Mindössze 4 százalékuk mondta azt, hogy gyakran volt fennakadás az online vásárlásban.  A magyar aukciós oldalakkal az ott vásárló fiatalok 58 százaléka soha nem talált kivetnivalót, ugyanakkor 7 százalékuk szerint ez sokszor előfordult.

A külföldi webáruházakkal azonban már más a helyet: az onnan rendelő fiatalok kevesebb, mint fele, mindössze 41 százaléka tudott problémamentesen vásárolni, ami jóval elmarad a magyar webáruházaknál mért 63 százalékos szinttől. Az érintettek 49 százaléka ugyan tapasztalt fennakadást  a külföldi webboltokban, de ez szerintük csak ritkán fordult elő, 11 százalékuk pedig arról számolt be, hogy rendszeresen problémát jelent a termékek beszerzése.

Biztonság mindenekelőtt

„Azt látjuk a kutatások alapján, hogy a fiatalok vevők az online vásárlásra.  Akár külföldi, akár belföldi online boltból rendel valaki vagy fizet az interneten, nagyon fontos a biztonságra figyelni. A mostani járványhelyzetben felértékelődtek az online megoldások, így kiemelten fontos, hogy mindenki tisztában legyen a leglényegesebb információbiztonsági teendőkkel. Többek között azzal, hol lehet biztonságosan fizetni, hogyan lehet felismerni a megbízható online áruházakat, mik azok az adathalász kísérletek és hogyan szedhet le egy trükkös app pénzt a gyanútlan érdeklődő számlájáról” – mondta Patonai István, a K&H informatikai vezetője.

A bank ezért idén is folytatja a 2019-ben útjára indult információbiztonsági programját, a K&H e-dukációt. A program célja, hogy mindenki biztonságosan és gyorsan tudja otthonról a banki ügyeit intézni, így például virtuálisan fizetni a számláikat vagy például a megrendelt élelmiszereket vagy egyéb termékeket.

A K&H e-dukáció program keretében bárki tesztelheti játékos formában a tudását, az online elérhető, animációs játékban négy nagyobb témakörben kell bizonyítaniuk a résztvevőknek. A négy témakört négy szoba jeleníti meg, így a mobil, a digitális bizalom, a kártyás vásárlások, illetve az adathalászat és a zsarolóvírusok szobákat barangolhatják végig a játékosok.

A játék végezetével a felhasználók láthatják, hogy mennyire ismerik az online világ veszélyeit, megtudhatják, milyen területeken kell elmélyíteni a tudásukat. Az oldalhoz tudástár is tartozik, ahol a játékban körüljárt témákról lehet bővebben olvasni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 22., 13:09
Vezetői stílusom szerves része a folyamatos és drasztikusan őszinte visszajelzés, de ezt nagyon szépen be tudom csomagolni – mondta az Üzletemnek Hortobágyi László, a Nova Human Resource Kft. új üzletágának igazgatója.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 03. 26., 23:45
epizód: 2023 / 3   |   hossz: 19:51
Mi kerül akár több tízmillió forintba egy nagy teljesítményű hangsugárzón és miben különbözik a hagyományos értelemben vett hangfalaktól? Hogyan lehetséges, hogy nem vastagabb egy faliképnél, mégis úgy szólaltat meg analóg és digitális zenét, mint semmi más? A világhír felé haladó márka sztoriját Kiss Imre, a Popori Acoustics értékesítési és marketingvezetője mutatja be.
Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A szervezők célja, hogy összehozzák a kenyér szerelmeseit, hogy kicserélhessék tapasztalataikat, hogy visszaemeljék a köztudatba az igazi kenyérsütés fogalmát, készítésének változatait, eredeti ízeit.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS