Jobban szeretik a fiatalok a magyar online boltokat

2020. 05. 13., 13:45

Ma már szinte minden fiatal vásárolt online, a rendszeresen így vásárló fiatalok aránya pedig 26 százalékról 37 százalékra nőtt – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A 19-29 éves fiatalok a magyar webboltokat kedvelik jobban: a külföldi online áruházak ugyan népszerűbbé váltak az utóbbi években, de a fiatalok szerint nehézkesebb náluk vásárolni. Az online vásárlás egyre nagyobb teret hódít, a járványhelyzet pedig még inkább felgyorsította ezt a folyamatot, ugyanakkor ez fokozott biztonságot követel. A K&H ezért indította el a K&H e-dukáció információbiztonsági programjának második részét, ennek segítségével mindenki könnyedén megtanulhatja, melyek a legfontosabb „szabályok” az internetes vásárlás és fizetés világában.

Lényegében majdnem minden fiatal, a 19-29 évesek 96 százaléka vásárolt már az interneten keresztül, szemben a 2016-ban mért 89 százalékkal. Emellett az online boltokat rendszeresen látogatók aránya 26 százalékról 37 százalékra nőtt – áll a K&H ifjúsági indexében, amely a koronavírus-járvány előtt, 2019 végén készült.

Magyar „boltoké” a főszerep, de jönnek fel a külföldiek

A legtöbb interneten vásárló fiatal magyarországi webáruházból rendel, 79 százalékos az arányuk, ami a 2016-os 72 százalékhoz képest növekedést jelent. A magyarországi aukciós és hirdetőoldalak népszerűsége csökkent: a fiatalok 35 százaléka használta ezeket, 2016-ban még 39 százalékos volt a részesedésük. Ugyan még elmarad a hazaiaktól, de az évek során nőtt a külföldi webáruházak látogatottsága, hiszen a neten vásárló fiataloknak az 52 százaléka, és főleg a fővárosban élők rendeltek tőlük, négy évvel ezelőtt viszont csak 34 százalék került velük kapcsolatba.

Több a macera

A felmérésből az is kiderült, hogy milyen gyakran ütköztek nehézségekbe a fiatalok a rendelés során. A magyar webáruházból vásárlók többsége, azaz 63 százaléka nem találkozott semmilyen problémával, 33 százalékuknak akadt valami gondja, de ez csak ritkán fordult elő. Mindössze 4 százalékuk mondta azt, hogy gyakran volt fennakadás az online vásárlásban.  A magyar aukciós oldalakkal az ott vásárló fiatalok 58 százaléka soha nem talált kivetnivalót, ugyanakkor 7 százalékuk szerint ez sokszor előfordult.

A külföldi webáruházakkal azonban már más a helyet: az onnan rendelő fiatalok kevesebb, mint fele, mindössze 41 százaléka tudott problémamentesen vásárolni, ami jóval elmarad a magyar webáruházaknál mért 63 százalékos szinttől. Az érintettek 49 százaléka ugyan tapasztalt fennakadást  a külföldi webboltokban, de ez szerintük csak ritkán fordult elő, 11 százalékuk pedig arról számolt be, hogy rendszeresen problémát jelent a termékek beszerzése.

Biztonság mindenekelőtt

„Azt látjuk a kutatások alapján, hogy a fiatalok vevők az online vásárlásra.  Akár külföldi, akár belföldi online boltból rendel valaki vagy fizet az interneten, nagyon fontos a biztonságra figyelni. A mostani járványhelyzetben felértékelődtek az online megoldások, így kiemelten fontos, hogy mindenki tisztában legyen a leglényegesebb információbiztonsági teendőkkel. Többek között azzal, hol lehet biztonságosan fizetni, hogyan lehet felismerni a megbízható online áruházakat, mik azok az adathalász kísérletek és hogyan szedhet le egy trükkös app pénzt a gyanútlan érdeklődő számlájáról” – mondta Patonai István, a K&H informatikai vezetője.

A bank ezért idén is folytatja a 2019-ben útjára indult információbiztonsági programját, a K&H e-dukációt. A program célja, hogy mindenki biztonságosan és gyorsan tudja otthonról a banki ügyeit intézni, így például virtuálisan fizetni a számláikat vagy például a megrendelt élelmiszereket vagy egyéb termékeket.

A K&H e-dukáció program keretében bárki tesztelheti játékos formában a tudását, az online elérhető, animációs játékban négy nagyobb témakörben kell bizonyítaniuk a résztvevőknek. A négy témakört négy szoba jeleníti meg, így a mobil, a digitális bizalom, a kártyás vásárlások, illetve az adathalászat és a zsarolóvírusok szobákat barangolhatják végig a játékosok.

A játék végezetével a felhasználók láthatják, hogy mennyire ismerik az online világ veszélyeit, megtudhatják, milyen területeken kell elmélyíteni a tudásukat. Az oldalhoz tudástár is tartozik, ahol a játékban körüljárt témákról lehet bővebben olvasni.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS