Rákaptak a 3D-s minigolfozásra a magyarok

2019. 01. 26., 13:00

Minden várakozást felülmúlt a legnagyobb magyar bónuszos-kuponos oldalt működtető Bónusz Brigád decemberi forgalma, tavaly karácsonykor. Az eddigi legjobb karácsonyhoz képest, 50 millió forintos emelkedéssel, 610 millió forintot tett ki az internetes cég forgalma.

A legnagyobb növekedés az élmény és belföldi utazás kategóriában volt, miközben nagyot nőtt az étel-ital és a külföldi út kategória is.

A cég közleménye idézi Kaprinay Zoltánt, a Bónusz Brigád alapítóját, aki elmondta: a decemberi vásárlók közel fele, 46 százaléka jelölte be a kiválasztott bónuszon, hogy ajándékba szánja. Az élmény nagyobb ajándék egy tárgynál, ráadásul az élményt gyakran közösen használja fel az ajándékozó és az ajándékozott. A legnépszerűbb három bónusz tavaly decemberben a 3D minigolfozás, a wellness budapesti kilátással és 8D mozi voltak.

Az elmúlt két év közötti eltérés inkább volumenben látható: 2018-ban 30 százalékkal nőtt a kosárérték, ennek eredményeképp 2018 decemberében a Bónusz Brigád fennállása óta a legnagyobb értékben adott el bónuszokat. Az év utolsó hónapjában 74 ezer bónuszt adtak el. Az oldal rekordvásárlója egy hónap alatt 29 dolgot tett a kosarába, a legnagyobb értékben vásárló pedig közel félmillió forintos kosárértéket tudhat magáénak.

A GKI Digital korábban közölt kutatása szerint az internetes kuponos oldalakon az átlagos kosárérték az elmúlt években közel négyszeresére nőtt: míg 8 éve átlagosan 3300 forintot költöttek egy vásárlás alkalmával a legnagyobb bónuszos-kuponos oldalon, addig tavaly már közel 12 ezer forintért vettek szolgáltatást, élményt vagy terméket az emberek.

A vásárláskor a legfontosabb szempont az ajánlat ára: 74 százalék dönt ez alapján. A fiatal, 18-29 éves korosztály körében az ár még meghatározóbb: 85 százalékuknál ez a döntő.

Arra a kérdésre, hogy miért szeretnek a kuponos oldalon vásárolni, 67 százalék azt válaszolta: mert így a legjobb áron jut minőségi élményekhez, 33 százalék szerint így új dolgokat próbálhat ki, 28 százalék pedig bízik az itt kínált termékekben és szolgáltatásokban.

A GKI Digital adatai szerint azoknak a magyaroknak száma, akik az elmúlt 12 hónapban legalább egyszer már vásároltak interneten, eléri a 3,2 milliót. Ebből 1,8 milliónyian már kerestek fel kuponos oldalt is, ahol regisztráltak, de nem mindegyikük vásárolt. A Bónusz Brigád felületein eddig 1,5 milliónyian regisztráltak és 600 ezren vásároltak - közölték.

A Bónusz Brigád tavaly az előrejelzések szerint több mint 4 milliárd forint forgalmat ért el, míg a magyarországi teljes bónuszos/kuponos közvetített forgalom elérte a 13 milliárd forintot. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS