Ezen buknak évente 30 milliárd dollárt az e-kereskedelmi vállalkozások

2021. 03. 12., 10:45

A globális e-kereskedelmi piacon évente húsz százalékkal nő a bankkártya tulajdonosok által kezdeményezett visszaterhelési eljárások száma, 2020-ban több mint 30 milliárd dollárt tett ki az online értékesítő vállalkozások ezekből származó vesztesége. Az európai piacon már megjelent az első digitális fizetési szolgáltató, amely a vállalkozásokat teljes egészében mentesíti a visszaterhelésekhez kapcsolódó pénzügyi és adminisztrációs terhektől.

A Zen digitális fizetési szolgáltató piaci elemzése szerint évente 20 százalékot meghaladó mértékben nő a kártyás tranzakciók visszavonásakor felmerülő visszaterhelések száma, és a tavalyi évben a kapcsolódó járulékos veszteségek összege globálisan meghaladta a 30 milliárd dollárt.
A fintech társaság szerint ez az összeg azért ilyen magas, mert a webáruházak nem fordítanak kellő figyelmet a fogyasztók tájékoztatására, valamint jelentős károkat okoznak a jogosulatlanul benyújtott visszaterhelési igények is.

A fogyasztók megfelelő tájékoztatása a vállalkozás visszaküldési üzletpolitikájáról jelentősen csökkentheti a visszaterhelések kockázatát. Bár az európai fogyasztók átlagosan körülbelül fele kiemelten fontosnak tartja, hogy a webáruházak egyértelmű irányelveket tegyenek közzé, amelyekben tájékoztatást nyújtanak a megvásárolt termék visszaküldésének lehetőségeivel kapcsolatban, az európai áruházak kevesebb mint 30 százaléka rendelkezik világos útmutatásokat tartalmazó termék-visszaküldési szabályzattal.

Amennyiben a webáruház nem rendelkezik egyértelmű visszaküldési irányelvekkel, a vásárlók nagyobb eséllyel fordulnak az ügyfélszolgálat helyett közvetlenük a bankjukhoz és nyújtanak be visszaterhelési követelést a kereskedővel szemben.

A visszaterhelésekkel kapcsolatos költségekre ugyancsak fontos hatással van, hogy visszaterhelési igényeket gyakran csalási szándákkal nyújtják be. Az online kereskedelem gyors ütemű bővülése az interneten elkövetett visszaéléseknek is új lehetőségeket teremt.
A rosszindulatú visszaterhelési igények óriási összegekbe kerül a kereskedőknek - csak az Egyesült Államokban minden egyes jogosulatlanul visszaigényelt dollár 3,36 dollár költséget jelent az e-kereskedelmi vállalkozásoknak. A csalások kimeríthetik a vállalkozások erőforrásait és elvonhatja az erőforrásokat az alapvető üzleti célkitűzések megvalósításától.

A tájékoztatási hiányosságok és a jogosulatlan visszatérítési követelések mellett, egyes vállalkozásoknak működési területtől függően magasabb visszaterhelési kockázatokkal kell szembenéznie. Az egyik legmagasabb visszaküldési arány a divatcikk kereskedelem területén tapasztalható, mivel itt gyakrabban fordul elő, hogy a kiszállított termék, valamilyen oknál fogva – legyen szó a nem megfelelő méretről, vagy a ruha szabásáról - nem felel meg az elvárásoknak, illetve gyakran előfordul, hogy a vásárlók az adott terméket több méretben is megrendelik, és a nem megfelelőt visszaküldik.

„Az kereskedelem digitalizációjának gyorsulása folyamatosan új kihívások elé állítja az e-kereskedelem szereplőit és a korábban marginális tűnő kérdések jelentősége felértékelődik. Az e-kereskedelmi vállalkozások számára a tömeges visszaterhelési követelések több területen is negatív hatással vannak a vállalat teljesítőképességére: tervezhetetlenné teszik a pénzforgalmat, a kapcsolódó adminisztrációs terheket jelentős erőforrásokat vonnak el más területektől, és negatív hatással vannak az ügyfél-elégedettségre. Ha mindezt figyelembe vesszük, látható, hogy összességében jelentősen befolyásolják a vállatok versenyképességét" – mondta Michal Boguslawski, a ZEN.com kereskedelmi igazgatója.

A vállalkozások számára a nem banki szolgáltatást nyújtó innovatív pénzügyi szolgáltatások kínálhatnak megoldást. A megoldás ereje az egyszerűségben rejlik, és minden fél számára csak előnyökkel jár. A vállalkozások megtakaríthatják pénzüket és idejüket, ami lehetővé teszi számukra, hogy más fontos kérdésekre összpontosítsák erőforrásaikat, a vásárlók pedig a korábbinál sokkal könnyebben, gyorsabban kaphatják vissza pénzüket.

„A ZEN fintech vállalat célja, hogy a fogyasztóknak és vállalkozásoknak egyaránt a pénzforgalom kezelésének egyszerű és kényelmes módját biztosítsa a hagyományos banki szolgáltatásokkal társított nehézkesebb ügyintézéstől és díjaktól mentesen. Üzleti előfizetőinknek társaságunk egy fix összegű havi díjért cserébe, az alapszolgáltatásokon túl fedezi az összes költséget, amelyek az ügyfelek visszatérítési kérelmeihez kapcsolódnak, és teljes körűen átvállalja a vitákkal járó ügyintézést is. Ezzel a megoldással a vállalkozásokat teljes egészében mentesítjük a visszaterhelésekhez kapcsolódó pénzügyi és adminisztrációs terhektől" - mondta Michal Boguslawski.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-02-29 13:10:00
2024. március 1-jén módosul az UJEGYKE-nyomtatvány, ettől az időponttól már külön is bejelenthető állandó meghatalmazás az áruk uniós vámjogi státuszáról szóló igazolás (T2L vagy T2L/F) kiadásával kapcsolatos ügyek intézésére – hívta fel a figyelmet az adóhivatal.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS