Legyen olcsó és gyors – ezt várjuk a csomagküldőktől

2024. 05. 29., 18:10

Az ár a legmeghatározóbb, amikor online vásárláskor több csomagküldő szolgáltató közül lehet választani – derült ki a Reacty Digital 18-79 éves korosztályt érintő áprilisi kutatásából. Azt, hogy egy online vásárló mennyit hajlandó fizetni a szállítási szolgáltatásért, erősen befolyásolja, hogy házhoz vagy csomagautomatába rendeli a terméket.

A pénztárcájára jobban hallgat az online vásárló, mint az ismerőseire

Internetes vásárlásnál a szolgáltató által kínált ár a leginkább meghatározó, a vásárlók 42 százaléka helyezte a fontossági sorrend élére, összességében pedig tízből kilencen vélték lényegesnek ezt a szempontot. Az ár mellett a fizetési- (készpénzes vagy készpénzmentes) és átvételi (csomagautomata, házhozszállítás) lehetőségek állnak a szempontrendszer második és harmadik helyén. Sokak számára meghatározó a korábbi személyes tapasztalat, a várható szállítási idő és a csomag érkezésére kijelölt idősáv is. Az ismerősök ajánlása tízből hét embert befolyásol valamennyire, azonban ez a legtöbbeknek csak sokadlagos szempont.

Házhozszállításért magasabb összeget hajlandóak fizetni az emberek

A csomagküldő szolgáltató kiválasztásakor az ár a leginkább meghatározó, azonban nem mindegy, hogy csomagautomatába vagy házhoz történő kiszállításról van-e szó. Összességében kijelenthető, hogy az online vásárlók magasabb összeget hajlandóak fizetni a házhozszállításért, mint a csomagautomatába történő kézbesítésért. Ennek egyik oka lehet, hogy a házhozszállítás kényelmesebb szolgáltatást foglal magába, hiszen a lakásból sem kell kimozdulni a rendelés átvételekor. Szintén befolyásolhatja a hozzáállást a korábbi tapasztalat is: általában olcsóbban kínálja a szolgáltató, a csomagautomatás átvételt. Az internetes vásárlók fele 1000 forint felett már drágának érzi a csomagautomatába történő kiszállítást, ezzel szemben a házhozszállítás esetében ez a határ 1400 forintnál van, átlagosan nagyjából plusz 300-400 forintot ér a vásárlónak a házhozszállítás kényelme. Amennyiben a szállítási költség eléri vagy meghaladja az 1400 forintot csomagautomata, illetve 1800 forintot házhozszállítás esetén, a rendelők fele kezdi mérlegelni, hogy inkább más megoldást keres a termék megvásárlására (másik webáruházból rendel, vagy személyesen, üzletből szerzi be).

A nők türelmesebbek a szállítási időt illetően

Az online vásárlók 45 százaléka szeretné az árut legfeljebb egy héten belül megkapni belföldi rendelés esetében. Ugyanakkor mindössze tízből hárman kezdenek mérlegelni, hogy más megoldást keresnek a termék megvásárlására, ha az várhatóan egy héten belül nem érkezik meg. A férfiak 16 százaléka már a 2-3 napos szállítási időt is hosszúnak érzi, a nők esetében ez az arány mindössze 8 százalék. A hosszú szállítási idő miatti más alternatíva keresésében is megfigyelhető eltérés a két nem között, a férfiak tizede, míg a nők 4 százaléka fontolja meg már akár 2-3 napos szállítási idő esetén, hogy más megoldást választ.

A vásárlók tudni szeretnék, hogy a futár délelőtt vagy délután érkezik

Online vásárlás házhozszállítása esetén nemcsak a szállítási idő a kulcsfontosságú, hanem az is, hogy a szolgáltató milyen pontosan határozza meg a termék kézbesítésének időablakát. Míg az online vásárlók mindössze kilencede szerint elég, ha a kiszállítás napját megadják, felük 4 órán belüli intervallumot szeretne a szállításra. Tízből ketten már a két órát meghaladó időkeretet is soknak érzik és 16 százalék efölött megfontolja, hogy más megoldást keres a termék megvásárlására. Ezekben a kérdésekben a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők, valamint a nők bizonyulnak rugalmasabbnak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS