Legyen olcsó és gyors – ezt várjuk a csomagküldőktől

2024. 05. 29., 18:10

Az ár a legmeghatározóbb, amikor online vásárláskor több csomagküldő szolgáltató közül lehet választani – derült ki a Reacty Digital 18-79 éves korosztályt érintő áprilisi kutatásából. Azt, hogy egy online vásárló mennyit hajlandó fizetni a szállítási szolgáltatásért, erősen befolyásolja, hogy házhoz vagy csomagautomatába rendeli a terméket.

A pénztárcájára jobban hallgat az online vásárló, mint az ismerőseire

Internetes vásárlásnál a szolgáltató által kínált ár a leginkább meghatározó, a vásárlók 42 százaléka helyezte a fontossági sorrend élére, összességében pedig tízből kilencen vélték lényegesnek ezt a szempontot. Az ár mellett a fizetési- (készpénzes vagy készpénzmentes) és átvételi (csomagautomata, házhozszállítás) lehetőségek állnak a szempontrendszer második és harmadik helyén. Sokak számára meghatározó a korábbi személyes tapasztalat, a várható szállítási idő és a csomag érkezésére kijelölt idősáv is. Az ismerősök ajánlása tízből hét embert befolyásol valamennyire, azonban ez a legtöbbeknek csak sokadlagos szempont.

Házhozszállításért magasabb összeget hajlandóak fizetni az emberek

A csomagküldő szolgáltató kiválasztásakor az ár a leginkább meghatározó, azonban nem mindegy, hogy csomagautomatába vagy házhoz történő kiszállításról van-e szó. Összességében kijelenthető, hogy az online vásárlók magasabb összeget hajlandóak fizetni a házhozszállításért, mint a csomagautomatába történő kézbesítésért. Ennek egyik oka lehet, hogy a házhozszállítás kényelmesebb szolgáltatást foglal magába, hiszen a lakásból sem kell kimozdulni a rendelés átvételekor. Szintén befolyásolhatja a hozzáállást a korábbi tapasztalat is: általában olcsóbban kínálja a szolgáltató, a csomagautomatás átvételt. Az internetes vásárlók fele 1000 forint felett már drágának érzi a csomagautomatába történő kiszállítást, ezzel szemben a házhozszállítás esetében ez a határ 1400 forintnál van, átlagosan nagyjából plusz 300-400 forintot ér a vásárlónak a házhozszállítás kényelme. Amennyiben a szállítási költség eléri vagy meghaladja az 1400 forintot csomagautomata, illetve 1800 forintot házhozszállítás esetén, a rendelők fele kezdi mérlegelni, hogy inkább más megoldást keres a termék megvásárlására (másik webáruházból rendel, vagy személyesen, üzletből szerzi be).

A nők türelmesebbek a szállítási időt illetően

Az online vásárlók 45 százaléka szeretné az árut legfeljebb egy héten belül megkapni belföldi rendelés esetében. Ugyanakkor mindössze tízből hárman kezdenek mérlegelni, hogy más megoldást keresnek a termék megvásárlására, ha az várhatóan egy héten belül nem érkezik meg. A férfiak 16 százaléka már a 2-3 napos szállítási időt is hosszúnak érzi, a nők esetében ez az arány mindössze 8 százalék. A hosszú szállítási idő miatti más alternatíva keresésében is megfigyelhető eltérés a két nem között, a férfiak tizede, míg a nők 4 százaléka fontolja meg már akár 2-3 napos szállítási idő esetén, hogy más megoldást választ.

A vásárlók tudni szeretnék, hogy a futár délelőtt vagy délután érkezik

Online vásárlás házhozszállítása esetén nemcsak a szállítási idő a kulcsfontosságú, hanem az is, hogy a szolgáltató milyen pontosan határozza meg a termék kézbesítésének időablakát. Míg az online vásárlók mindössze kilencede szerint elég, ha a kiszállítás napját megadják, felük 4 órán belüli intervallumot szeretne a szállításra. Tízből ketten már a két órát meghaladó időkeretet is soknak érzik és 16 százalék efölött megfontolja, hogy más megoldást keres a termék megvásárlására. Ezekben a kérdésekben a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők, valamint a nők bizonyulnak rugalmasabbnak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 03. 21., 13:45
A Nemzetgazdasági Minisztérium, a Magyar Biztosítási Tanácsadók Szövetsége, valamint a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. együttműködésének köszönhetően a biztosítási ügynöki és brókeri tevékenységet folytató vállalkozások számára is megnyílt a lehetőség, hogy részt vegyenek a Széchenyi Kártya Programban. A változás lehetővé teszi számukra, hogy kedvezményes, államilag támogatott hitelekhez jussanak – amire korábban nem volt lehetőségük.
2025. 03. 24., 09:05
Egy hete maradt a hazai lakástulajdonosoknak arra, hogy eldöntsék, váltanak-e lakásbiztosítást a márciusi lakásbiztosítási kampány során. Az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint az ügyfelek 96 százaléka, vagyis szinte mindenki találhat a jelenleginél kedvezőbb feltételű biztosítást. A legtöbbet azok takaríthatnak meg, akik legalább három éve nem változtattak a szerződésükön: ők a mostani kampányban a jelenlegi biztosításukénál 35–40 százalékkal alacsonyabb díj mellett tudnak váltani.
2025-03-24 19:15:00
Minden korábbinál több, közel 18 millió turista érkezett a hazai szálláshelyekre tavaly, közülük pedig mintegy 9,3 milliónyian magyarországi utazók voltak. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint a legmesszebbre a Békés és Nógrád vármegyeiek hajlandók utazni, ha pihenésről van szó. A 4–5 csillagos hoteleket Győr-Moson-Sopron vármegye turistái választották a legnagyobb arányban – tájékoztatott a Visit Hungary.
2025-03-24 17:05:00
A végrendeletnek vannak olyan típusai, amelynek érvényességéhez tanúk alkalmazása szükséges. Mire érdemes odafigyelni a végrendelet tanúzásával kapcsolatban? A legfontosabb tudnivalókat dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS