A gyorsabb kiszállítást kínáló webshopokat részesítik előnyben a vásárlók

2022. 04. 29., 13:43

A vásárlók több mint 60 százaléka szakította már meg online rendeléseit, ha a webáruház által felkínált házhoz szállítási időt túl hosszúnak találta – derül ki az adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló kiszállításokra specializálódott cseh DoDo felméréséből. A megkérdezettek több mint négyötöde hajlandó webshopot váltani, ha egy másik online bolt gyorsabban tudja teljesíteni a rendeléseket.

Kulcsfontosságúvá vált az online vásárlói döntések meghozása során a kiszállítások gyorsasága, ami ma már jelentősen befolyásolja az e-kereskedelem terén egyre fokozódó piaci verseny alakulását is. Az elvárt időn belül, gördülékenyen teljesülő rendelésekkel kapcsolatos, pozitív tapasztalatok hozzájárulnak a vásárlói hűség erősítéséhez. Erre utal, hogy a DoDo csehországi kutatása szerint a webshopok felhasználóinak 90 százaléka szívesen vásárol újra az adott felületen, ha elégedett volt a kiszállítás gyorsaságával.

Nem sokáig tartanak ki ezzel szemben a felhasználók az olyan online áruházak mellett, amelyek nem fordítanak kellő hangsúlyt a kiszállítási megoldásaik fejlesztésére: a felmérés eredményei alapján a válaszadók több mint négyötöde egyetért azzal, hogy hajlandó lenne búcsút venni a megszokott webáruházától abban az esetben, ha egy hasonló árszínvonalú versenytárs kedvezőbb házhoz szállítási feltételeket kínálna számára. A vásárlók számára különösen fontos a rendelés gyors teljesülése az olyan terméktípusok esetén, mint a gyógyszerek, élelmiszerek, sportszerek és az állateledelek.  

A kiszállítás sebessége akár a megkezdett vásárlások befejezését is befolyásolhatják: a válaszadók többsége, mintegy 61 százalék hagyta már félbe online rendeléseit kifejezetten amiatt, mert a webshop által megadott várható szállítási idő hosszabb volt az elvártnál. Ennél kevesebben, összesen a megkérdezettek 29 százaléka szakítja meg vásárlásait a túl drágának tartott árak, 23 százalék pedig a webes felületek áttekinthetetlensége miatt.

A gyors házhoz szállítás mellett a felhasználók 71 százaléka azt is szeretné tudni, hol tart épp a kézbesítés, merre jár épp a megrendelt áruval a futár. Minden második válaszadó számára fontos a kézbesítő viselkedése a termék átvételekor, s az így szerzett benyomások arra is hatással lehetnek, hogy a következő alkalommal az illető ismét az adott webshopban vásárol-e majd.  

A vásárlói igényeket szem előtt tartva az okoslogisztikai megoldásokat kínáló DoDo az elmúlt években saját fejlesztésű, innovatív technológiák használatával gyorsította fel Magyarországon is a rendelések teljesítésének folyamatát. Az adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló házhoz szállítás során a cseh startup a párhuzamosan teljesítendő futárfeladatok paramétereit, a közúti forgalmat, illetve annak várható alakulását, továbbá a futárok kapacitásait egyaránt figyelembe veszi. Az „utolsó 2 kilométeres” kiszállítási elvnek köszönhetően a társaság képes csökkenteni a futárok által megtett utak hosszát is, így a házhoz szállítások és az e-kereskedelem is fenntarthatóbbá válik. 

„A vásárlók döntő többségét, mintegy 90%-át befolyásolja a márkák megítélésében a kiszállítás sebessége, ezt minden olyan szereplőnek figyelembe kell venni az e-commerce szektorban, aki meg szeretné őrizni versenyképességét" – mondta a felmérés tanulságait összegezve Sáfár Károly, a DoDo Country Managere. 

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-10 10:10:10
A munkaviszony többféleképpen szűnhet meg. Lehet munkáltatói vagy munkavállalói felmondás, de a felek közös megegyezéssel is dönthetnek a munkakapcsolat végéről. Olyan is lehetséges, hogy felmondás közös megegyezéssel? Vagy itt már valami nem stimmel? – teszi fel (és válaszolja meg) a kérdést dr. Kocsis Ildikó ügyvéd, vitarendezési szakjogász.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS