Divat e-kereskedelem: vannak, akik árcsökkentést terveznek

Divat e-kereskedelem: vannak, akik árcsökkentést terveznek
2023. 02. 21., 17:43

A közép-kelet-európai piacokon működő ruházati- és divatcikkeket forgalmazó webshopok 70 százaléka nem számít 2023-ban a forgalom visszaesésére.

A 14 országban működő, több ezer európai webáruházat összekötő Glami.hu divatkereső platform közzétette éves divat e-kereskedelmi jelentését. A jelentés elkészítéséhez 2023. január folyamán 9 országban (Magyarország, Csehország, Szlovákia, Románia, Görögország, Horvátország, Szlovénia, Bulgária, Olaszország) készült felmérés a szegmensben működő partner webáruházak körében.

A jelentés szerint a digitális innováció, az erősödő globalizáció és a fogyasztói szokások változásának köszönhetően az e-kereskedelem továbbra is növekedési pályán van, de a fokozódó inflációnak és az ellátási lánc nyomásának köszönhetően a divat ágazat kiszámíthatatlanabb, mint valaha. A kockázatok ellenére a globális divat e-kereskedelmi piac értéke 10,3 százalékos összetett éves növekedési ütem mellett (CAGR) 2023-ban elérheti a 821,19 milliárd dollárt, továbbá a szegmensben az e-kereskedelem teljes piaci részesedése 24 százalékra nőhet 2023-ban.

A régió divat webáruházainak 30 százaléka tervez áremelést

Az árpolitika tekintetében a régiós vállalkozások 30 százaléka tervez árat emelni, 57 százalék tartaná a jelenlegi árszintet, 14 százalék pedig csökkentené az árait, vagy még bizonytalan a kérdésben. Az áremelést tervező vállalkozások 42 százaléka 6-10 százalék közötti áremelést tervez. Magyarországon az ágazati webáruházak 55 százaléka tervez áremelést, 27 százalék még bizonytalan a kérdésben, 9 százalék nem tervez változtatni az árakon, további 9 százalék pedig az árak csökkentésében gondolkodik. Az áremelést tervező vállalkozások többsége maximum 10 százalékos áremelést tervez.

A régióban működő vállalkozások elsősorban a márkanevet erősítenék

A jelentés kiemeli, a gazdasági bizonytalanság arra készteti a webáruházakat, hogy a rövid távú kihívások kezelésére összpontosítsanak, ezért a működési költségek csökkentése mellett a vállalkozások egyik legfőbb prioritása az új marketingcsatornák létrehozása lesz. A GLAMI felmérése szerint a közép- és kelet-európai régió divat e-kereskedelmi vállalkozásai számára 2023-ban a legfontosabb prioritások a marketing-kommunikáció (63 százalék), a működési költségek csökkentése (44 százalék), az új marketingcsatornák létrehozása (38 százalék) és a választék fogyasztói igényekhez való hozzáigazítása (40 százalék) lesznek.
A magyar webáruházak a nemzetközi trendeknek megfelelően leginkább a működési költségek csökkentésére (55 százalék), új marketing csatornák kialakítására (55 százalék), valamint a márkaépítési tevékenységre fogják helyezni a hangsúlyt (46 százalék).

A digitális innováció nem számít elsődleges fókuszterületnek

Ahogy az élet minden területén, az online divatcikk kereskedelemben is egyre nagyobb szerepet kap a mesterséges intelligencia (AI) és a gépi tanulás (ML), ezért a digitális innováció az egyik legbiztosabb befektetés a bizonytalanság időszakában. A webáruházak mesterséges intelligencia alapú online katalógusai amellett, hogy több millió terméket kategorizálnak, valamint tesznek könnyen és gyorsan kereshetővé, a kínálat személyre szabásával a felhasználók számára pénzt és időt takarítanak meg. A mesterséges intelligencia a korábbi látogatások és a felhasználói tevékenységek alapján lehetővé teszi az árképzés optimalizálását, előrejelzések készítését, vagy a logisztika optimalizálását.

A digitális innováció megváltoztatja a fogyasztók vásárlási szokásait, ezért a versenyképesség szempontjából nélkülözhetetlen, hogy a vállalkozások alkalmazkodjanak az új elvárásokhoz. Ezzel együtt a pénzügyi instabilitás és a növekvő infláció idején, amely számos iparág üzleti eredményeit befolyásolja, a kifinomultabb adatelemzési megközelítések bevezetése (többcsatornás felhasználói élményre, személyre szabásra összpontosítva), legalább az idei évre az egyik legkevésbé fontos prioritás a régió divatwebáruházai számára.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 22., 15:10
A Radioaktív Hulladékokat Kezelő Kft. egyik kiemelt projektje az ún. nagyon kis aktivitású radioaktív hulladékok végső elhelyezésére alkalmas, felszíni tároló létesítése a közeljövőben. Ezek a hulladékok ugyan rövid ideig sugároznak, megfelelő elhelyezésük mégis nagy körültekintést igényel.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A Radioaktív Hulladékokat Kezelő Kft. egyik kiemelt projektje az ún. nagyon kis aktivitású radioaktív hulladékok végső elhelyezésére alkalmas, felszíni tároló létesítése a közeljövőben. Ezek a hulladékok ugyan rövid ideig sugároznak, megfelelő elhelyezésük mégis nagy körültekintést igényel.