Itt találod az összes cikket a „K&H” témában!
A várakozások egy két éve tartó, zsugorodó trendet mutatnak, amit az infláció és a keresletcsökkenés okoz.
Németh Balázs: olyan szakemberekre van szükség, akik a legnagyobb természetességgel támaszkodnak az AI nyújtotta határtalan lehetőségekre.
Már a K&H is átlépte a június végéig élő önkéntes, 7,3 százalékos THM-plafont a jelzálogkölcsönei egy részénél. A bankok egymást követő emelései után főként az alacsonyabb jövedelműeknek lesz egyre nehezebb olcsóbb lakáshitelt találni .
Cinkotai Norbert: mind a külföldiek, mind a belföldiek számára kulcskérdés, hogy milyen a magyar papírok árazása.
Németh Balázs: az üzleti modell megtervezéséhez nem elég néhány óra.
A vállalkozásösztönző program azzal a céllal indított idén országos konferenciasorozatot, hogy segítse a hazai kkv-k növekedését, vevőkörük bővítését.
Az elmúlt egy évben szinte minden közösségi platform reklámtartalmaiban előtérbe kerültek a rövidebb videók, ami komoly kihívást jelent a vállalkozások számára költség és munka oldalról is. Ebben lehet nagy segítségükre a mesterséges intelligencia, ami felgyorsíthatja és egyszerűsítheti a marketinganyagok készítését.
Magyarország túlfogyasztásának napja május 25-ére esett, és ezzel a nem túl hízelgő helyezéssel olyan országokat előz meg, mint Svájc vagy az Egyesült Királyság.
A bankok feladata, hogy úgy szigorítsák a belépést és azonosítást, hogy eközben az ügyfelek a lehető legkönnyebben, akadálymentesen intézhessék pénzügyeiket.
„A befogadó munkahely megteremtése nem egyetlen program, hanem egy hosszú távú szemlélet, ami a munkatársakat érintő minden döntést áthat.”
A NAV által megküldött bevallás-tervezetet érdemes a vállalkozóknak figyelmesen ellenőrizni és kiegészíteni. A K&H összegyűjtött néhány tipikus hibát és hasznos tippet, hogy elkerüljük a tévedéseket.
Németh Balázs: a mesterséges intelligencia már jelenlegi szakaszában is felforgatja megszokott életünket és munkamódszereinket.
Azok a vállalatok, amelyek működésükbe beépítik a fenntarthatóságot, jelentős előnyöket élveznek azokkal a versenytársaikkal szemben, amelyek erre a területre nem fordítanak kellő figyelmet – derül ki egy nemrégiben közzétett, vállalati felsővezetők körében készített globális kutatásból.
A befektetési piacokon vége a két számjegyű hozamok időszakának, ám a lelassult infláció feletti reálhozamot most is el lehet érni a K&H szakértői szerint.
Hogyan lehet egy szervezetet megújítani úgy, hogy a munkatársak friss lendületet, energiát, kreativitást kapjanak? Ehhez ad néhány motivációs tippet a K&H HR vezetője.
A K&H az év első két hónapjában 16 százalékkal több személyi kölcsönre kötött szerződést, a folyósítások összege 33 százalékkal nőtt éves összevetésben, a folyósított személyi kölcsönök átlagos összege pedig 1,5 millió forintra emelkedett. Mind az ügyfélpontokon, mind az online igényléseknél két számjegyű bővülés látható.
Növekvő érdeklődés látható a lakáshitelek piacán, amiben szerepet játszik az új támogatott konstrukció, a CSOK Plusz. Az év első hónapjában a teljes piacon duplájára nőtt a szerződött új lakáshitelek összege az előző év januárjához képest.
Medvey Leila: a nők karrierútjának, vezetővé válásának előmozdításában fontos, hogy helyet kapjanak az ösztönző tehetségprogramok.
A kártérítési limit káreseményként 10-100 millió forint és biztosítási időszakonként 10-200 millió forint között változik.
Újraformálódik a startup piac, a változásra az inkubátoroknak is reagálniuk kell.
Suba Levente: „Ha így haladunk, 77 év múlva kipusztulnak a Földet borító őserdők.”
„Az ügyfél fejével kell gondolkodni. Ez a megközelítés megköveteli a folyamatok újragondolását, új mesterséges intelligencia alapú megoldások bevezetését”,
Ez a korosztály az általános tudás helyett inkább a hozzá közel álló egy-két dologban merül el mélyebben.
A Széchenyi Kártya MAX+ programban az elmúlt egy évben, több mint 104 milliárd forint értékben kötött szerződést a bank.
A vállalatok saját helyzetük alakulását kevésbé pozitívan látják, miközben a makrokörnyezet alakulásával kapcsolatban egyre kevésbé pesszimisták.
Nincs helye az alapokban az olyan országok állampapírjainak, amelyek nem törődnek a fenntarthatósági alapelvekkel.
A csalók és az informatikai bűnözők egyre összetettebb módszerekkel próbálják átverni a fiatalokat is.
A vállalatok mindössze hatoda tervez új terméket vagy szolgáltatást bevezetni a piacra.
A kereslet szűkülése az elmúlt egy évben folyamatosan egyre nagyobb szerepet kap.
A munkavállalók ma már ritkán horgonyoznak le hosszabb ideig egy munkahelyen. A K&H HR igazgatója szerint ennek sok esetben nem a váltási szándék az oka, hanem az, ha a kollégák nem tudnak tudásban és anyagilag feljebb lépni.
Kulcskérdésnek tartja az öngondoskodást, az időskorra való takarékoskodást a jövő nyugdíjasainak 86 százaléka. A K&H szakértői szerint a 30-59 éves korosztály tagjai azzal számolnak, hogy 69 évesen mehetnek majd nyugdíjba. Akiknek van megtakarítása, azok 2,2 millió forinttal rendelkeznek átlagosan.
A működési költségek lefaragásában és a versenyképesség növelésében olyan, elsőre szokatlannak tűnő megoldás is segíthet, mint az iroda vagy az üzlethelyiség megosztása más vállalkozásokkal. A K&H kkv-k körében végzett kutatása szerint 10-ből 4 cég nyitott erre.
A mesterséges intelligencia korába léptünk, ami számos kérdést felvet – többek között azt, hogy a nagy technológiai cégek által kifejlesztett megoldásokat hogyan tudják a kisebb, akár induló startupok használni. Hazai szinten is vannak már ígéretes megoldások, amelyek az MI-t alkalmazzák.
A hazai cégvezetők azt már tudják, hogy a jövő vállalatának milyennek kell lennie, azt viszont kevésbé, hogy hogyan lehet olyan – ez derült ki a K&H családi vállalatok klub legutóbbi eseményén.
Bár a járványhatás lassan kezd kikopni a turizmusból, azért a külföldi utazásokat nézve bőven van mit behozni a pandémia előtti szinthez képest – derül ki a K&H összeállításából. A pénzintézet idei első negyedévben készített felméréséből az derül ki, hogy a 30-59 éves korosztály legalább ötnapos külföldi utazást tervező tagjainak 68 százaléka nyáron utazna.
Nyáron sem húzzák le a rolót a hazai nagyvállalatok, 10-ből 9 cég nem tervez leállást szeptemberig. A gyermekes munkavállalók támogatásában a vállalatok harmada partner a nyári szünetben – derül ki a K&H kutatásából.
Lendületes növekedésben van az európai villanyautó-piac, a közép-európai régióban pedig Magyarország jó eredményeket ért el.
A biztosítási piacnak is fel kell vennie a versenyt az interaktív digitális megoldások terén, ha el akarja érni a Z generációt. A hazai Insurwiz startup olyan adatalapú InsurTech megoldást fejlesztett, amely a kárbejelentést és az elbírálási folyamatot is automatizálja.
A vállalatvezetők töretlenül fontosnak tartják a fenntarthatóság ügyét, de a tényleges változások lassulni látszanak. A K&H fenntarthatósági indexe szerint megtorpant a cégek aktivitása.
Továbbra is kisebbségben vannak azok a dolgozó fiatalok, akik úgy érzik, hogy megbecsülik a munkájukat – derül ki a K&H ifjúsági indexből, amely a 19-29 éves korosztály állásban lévő tagjainak helyzetét vizsgálta.
Minden vállalat a költséghatékonyságra törekszik a HR területén is. Az új munkaerő megtalálása jelentős kiadást jelenthet, nem is beszélve az időráfordításról – ezért érdemes minél jobban automatizálni a folyamatot.
Az idén vakációt tervező magyarok átlagosan 296 ezer forintot költenek a nyaralásra, szemben az egy évvel korábbi 247 ezer forintos összeggel – derül ki a K&H első negyedéves felméréséből, amely a 30-59 évesek utazási terveit vizsgálta.
A nyári diákmunka és szórakozás kéz a kézben járhat: a munkával megkeresett pénzt utazásra, bulizásra lehet költeni. A pénz elköltésével érdemes körültekintőnek lenni, és gondolni kell a nyár utáni időszakra is – hívja fel a diákok figyelmét a K&H.
Az MNB értesítette a K&H Biztosító Zrt.-t Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítási pályázata pozitív elbírálásáról. Az új konstrukció forgalmazása így akár azonnal indulhat. Ezzel már 12 minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítás érhető el a piacon.
Rákapcsoltak a jövő nyugdíjasai, legalábbis a K&H legfrissebb adatai erre utalnak. Az idei első negyedévben a tavalyi év ugyanezen időszakához képes 73 százalékkal nőtt az állami támogatással – adóvisszatérítéssel igénybe vehető – nyugdíjbiztosítási szerződések száma.
A kvantumszámítógépek soha nem látott gyorsasággal oldanak meg rendkívül összetett problémákat. „A hétköznapi felhasználásra még néhány évet várni kell” – mondja Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.
A csalók egyre több fronton igyekeznek becsapni az embereket. Az átverések egyre kifinomultabbak, nehezen felismerhetőek, ezért az eddiginél is óvatosabbnak kell lennie mindenkinek, köztük a bankoló gyerekeknek is – derül ki a K&H összeállításából.
Népszerűsége és a sikeres tesztelések ellenére sem várható, hogy tömegesen elterjed a négynapos munkahét. Vannak azonban olyan technikák, amelyekkel azok a cégek is ösztönözni tudják dolgozóikat, ahol nem megvalósítható a rövidített munkahét vagy az otthoni munkavégzés. A K&H ezekbe avat be minket.
Erőteljesen megváltozott a befektetési környezet az elmúlt időszakban, míg 2022 a zuhanás éve volt, idén jöhet a fordulat, de kockázatokkal is számolni kell – hangzott el a K&H befektetői klubjában.
Idén januártól ténylegesen megszűntek a SZÉP kártya alszámlák, ami úgy tűnik, még a vártnál is gördülékenyebbé tette a juttatás felhasználását. Az év első négy hónapjában ugyanis akkora forgalmat bonyolítottak K&H SZÉP kártyával, mint az elmúlt év azonos időszakában.
Növekszik a személyi hitelek száma, de átlagos összegük csökken. Korábbi folyószámla-, hitelkártya- és áruhiteleiket személyi hitelre cserélik az ügyfelek.
Jelentősen, 31 százalékról 24 százalékra csökkent egy év alatt a 30-59 évesek körében azoknak az aránya, akik kimondottan biztonságosnak tartják az anyagi helyzetüket – derül ki a legfrissebb K&H biztos jövő kutatásból.
A bankok, a cégek és a magánszemélyek is sokat tehetnek azért, hogy a természeti környezet állapota ne romoljon tovább. Ezt így gondolja a K&H fenntarthatósági index felmérésében résztvevő cégek 88 százaléka is.
Tavaly közel ötvenezer egyéni utasbiztosítást kötöttek K&H-nál, ami több mint duplája az egy évvel korábbinak, ugyanakkor 18 százalékkal elmarad a 2019-es szinttől.
Nincs már messze az az idő, amikor mindazok az igazolványok, bank- és hűségkártyák beköltöznek a digitális tárcákba, amelyekkel valaha az erszényünket tömtük ki.
A hazai közepes és nagyvállalatok vezetése nyitottan és érzékenyen viszonyul a fenntarthatóság problémaköréhez, a szavakat azonban kevés tett követi. A K&H fenntarthatósági indexe rámutat arra, hogy a kedvezőtlen gazdasági helyzetben a vállalati programok minden bizonnyal halasztást fognak szenvedni.
A fenntarthatóságnak csupán egyik eleme a természeti környezet védelme, a gazdasági tevékenység környezetet károsító hatásainak tompítása. Ezzel egyenértékű annak a jelentősége, hogy a cégek mennyire vállalnak felelősséget az őket körülvevő társadalomért.
Kulcskérdés a megtakarítások esetében a kockázat, amire az adott befektetés árfolyamának ingadozása utal. Főszabály, hogy minél nagyobb a gyarapodás, annál magasabb a kockázat is. Erre is rávilágít a fiatalok számára útmutatót adó K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedője.
A legnagyobb nehézséget idén a megugró kamatköltségek és a munkaerő megtartása jelentheti a családi cégek számára – derült ki a K&H családi vállalatok klub legutóbbi eseményén.
Továbbra is sokan hitelből finanszírozzák a céljaikat, és ehhez más pénzintézettől is készek hitelt felvenni, mint a számlavezető bankjuk – derül ki a K&H összefoglalójából.
Az online számlanyitás is népszerűvé vált, az ilyen tranzakciók 44 százalékát ezen a platformon indították el az ügyfelek.
Nagyon kevesen vennének biztosan autót egy éven belül: a 30-59 évesek mindössze 6 százaléka – derül ki a K&H felméréséből. Akik használt autót vennének, átlagosan 2,1 millió forintot, az „újautósok” 6,7 millió forintos keretet szánnak a vásárlásra.
Jól látható a több évtizedes csúcsra gyorsuló infláció, ezen belül a több mint 40 százalékos élelmiszer-drágulás a kártyás költéseken is – derül ki a K&H összefoglalójából. Tavaly decemberben a pénzintézet lakossági bankkártyás ügyfelei összesen 32,3 milliárd forintot költöttek élelmiszerre, szemben az egy évvel korábbi 22,2 milliárd forinttal.
A K&H-nál a nyugdíjbiztosítási díjbefizetések összege tavaly novemberben 7,5 százalékkal, decemberben pedig 12 százalékkal haladta meg a 2022-es havi átlagot. A bővülés köszönhető az adó-visszatérítésnek is, amelyet idén kapnak meg az érintettek.
Erősen kezdte az évet a K&H SZÉP kártya: a már hivatalosan is alszámlák nélkül használható béren kívüli juttatás forgalma januárban meghaladta a 2 milliárd forintot, ami 20 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest.
Nem szerepelt túl jól az EU innovációs eredménylistáján Magyarország. Bár a K&H innovációs index árnyalja a képet, sokkal jobb eredményt ez sem mutat.
Egy 34 országra kiterjedő kutatás szerint az embereket aggasztó problémák között a leggyakrabban elhangzó fogalmak – így a „környezetvédelem”, a „hulladék”, az „éghajlatváltozás”, valamint a „megfizethető és tiszta energia” – mind szorosan kapcsolódik a fenntarthatóság ügyéhez.
Negatív hangulat jellemzi a hazai családi vállalatokat, a K&H családi vállalatok index -6 ponton áll. A cégek alacsony pénzügyi eredményekkel számolnak idén, így sem foglalkoztatási, sem beruházási boom nem várható – derül ki a K&H családi vállalatok kutatásból.
Alig történt elmozdulás az elmúlt két évben a magyarországi vállalatok eleve visszafogott innovációs aktivitásában. A kutatás-fejlesztés, az innovációt és a környezetbarát beruházások leginkább a nagyvállalati szférát jellemzik. Az innovációt a pályázati rendszer sem élénkíti.
Tovább tart az árak erőteljes emelkedése a gyerekek által használt mindennapos termékek esetében – derül ki a K&H gyerekinflációs kosarából.
Megőrizte pozícióját a K&H, idén immár tizedik alkalommal is a külkereskedelem legjobb magyarországi finanszírozójává választották.
Jelentősen megnőtt a SZÉP-kártya forgalom 2022-ben, a kártyabirtokosok a legtöbbet a vendéglátás zsebből költötték.
A K&H-nál az elsők között igényelhetőek kedvező, fix 5 százalékos kamatozás és 0 százalék kezelési költség mellett a Széchenyi Kártya Program MAX+ finanszírozási megoldásai, amelyek várhatóan kiemelten népszerűek lesznek majd a hazai vállalkozások körében.
Az agrárszektor fogékony az innovációra és a digitális fejlesztésre, ugyanakkor az alkalmazásban inkább az óvatos szemlélet jellemzi a gazdákat – derül ki a K&H innovációs agrárkutatásából.
A K&H-nál a babaváró támogatások túlnyomó részét lakáscélra fordították az érintettek. Az elmúlt 3,5 évben a pénzintézet több mint 225 milliárd forint értékben folyósított babaváró kölcsönt.
Továbbra is optimistának mondhatóak a dolgozó fiatalok, ha a fizetésükről van szó, 69 százalékuk számol azzal, hogy növekedni fog a nettó fizetése – közölte a K&H az ifjúsági index negyedik negyedéves adatai alapján.
Pesszimisták a forint alakulását tekintve a hazai nagyvállalatok, kétharmaduk számít további forintgyengülésre jövő nyárig. A vállalatok 80 százalékát hátrányosan érinti az árfolyamváltozás.
Négy hónap alatt a K&H közel 2,8 milliárd forint értékben fogadott be zöldhitel-igényléseket, amelyek átlagos értéke 25,8 millió forint volt.
Árfolyamingadozás, szakemberhiány, költségnövekedés, infláció és anyaghiány – mindezek a tényezők együttesen a kkv-k 53 százaléka szerint jobban sújtják a hazai vállalkozások működését, mint a koronavírus járvány.
Az év vége remek lehetőséget ad arra, hogy az elmúlt hónapok értékelésével és a jövő év céljainak, lehetőségeinek felvázolásával ösztönözzük a munkatársakat.
Kevesebb új munkavállalóval tervezik a következő évet a vállalkozások: felére esett vissza a munkaerőfelvételt tervezők aránya, miközben létszámleépítésben utoljára 10 évvel ezelőtt gondolkoztak ilyen sokan.
Idén év végéig a K&H SZÉP kártyás fizetések értéke megközelítheti a 30 milliárd forintot.
A digitális, ezen belül a mobilos fizetések mögött álló masszív informatikai rendszer teljesen biztonságos vásárlásokat tesz lehetővé.
Újabb elemmel, a Széchenyi Kártya MAX vállalkozói folyószámlahitel szolgáltatással bővül a K&H-nál elérhető kkv finanszírozási lehetőségek köre.
Az eddig hosszú távon gondolkodó, hagyományokat szem előtt tartó családi vállalkozásoknak ezért most a gyors alkalmazkodást és változtatást is előtérbe kell helyezni.
Emelkedő pályára kerültek a kamatok a felgyorsuló infláció eredményeként, ám a K&H-nál az év első hat hónapjában 13 százalékkal nőtt a személyi kölcsön-folyósítások összege.
Az elmúlt évekhez hasonlóan erős volt a nyár a K&H SZÉP kártya használat szempontjából: az elmúlt három hónap forgalma meghaladta a 8 milliárd forintot, ami a teljes éves költés több mint 40 százaléka.
A vásárlók, a szabályozók és a befektetők egyaránt nyomás alatt tartják a cégeket annak érdekében, hogy mihamarabb térjenek át kevésbé környezetszennyező és fenntartható működésre.
Bár a fizikai bankkártyákat korai lenne még nyugdíjba küldeni, hosszabb távon jó eséllyel visszaszorulnak. Az okoseszközös fizetések ugyanis kiemelkedő növekedést mutatnak.
A K&H is elérhetővé tette a Széchenyi Kártya Program MAX kedvező finanszírozási megoldásait, amelyek az emelkedő kamatkörnyezetben is alacsony fix kamattal nyújtanak forrást a kkv-k számára.
A K&H egyre többet tesz a fenntarthatóságért, a szeptembert pedig kiemelten ennek a témának szenteli.
Egyszerre négy kihívással is szembesülnek a cégek, amihez már nem elég néhány folyamatot digitalizálni, korszerűsíteni. Az energiafelhasználás, az ellátási láncok és a gyártási technológiák komplett újragondolására, egyszerűsítésére is szükség van.
Az eddigi katásoknak csupán töredéke tervez áttérni a társasági adózásra vagy a kivára, a legtöbben egyértelműen az átalányadózás felé mozdulnának.
A magyar cégek 62 százaléka innovatívnak látja magát, a legpozitívabban pedig a kereskedelemben tevékenykedők értékelték a működésüket e szempontból. Lényegesen kisebb összeg ment azonban fejlesztésekre.
Egy második autó A00-ás kategóriában kezd az új üzembentartónál, hiába van már jobb besorolása a bonus-malus rendszerben. A gépjármű tulajdonosának figyelnie kell a 2 éves szabályra is, mivel a besorolás csak ezen időtartam alatt érvényesíthető másik autóra.
Pörögnek a kártyás fizetések Magyarországon, az első negyedévben a teljes piac – a tranzakciók számát tekintve – 30 százalékkal bővült éves szinten.
Bár az infláció miatti kamatemelések nyomán drágábbak lettek a személyi kölcsönök, továbbra is népszerűek ezek a hitelek.
Borúsabban látják a nyugdíjaskori helyzetüket a magyarok – derül ki a K&H negyedévente rendszeresen megjelenő biztos jövő reprezentatív felméréséből, amely az idei második negyedévben többek között azt vizsgálta, hogy milyen nyugdíjkorhatárra számítanak a jövő nyugdíjasai.
Augusztus 31-gyel megszűnik az eddigi kata, a korábbinál csak egy jóval szűkebb kör választhatja az új katát. A következő hetekben ezért közel 400 ezer vállalkozónak kell eligazodni a lehetőségek között és megtalálni a számára megfelelő adózási formát. A K&H és a Vállalkozás Okosan szakértői mutatják, mik a következő lépések.
Magyarországon is meredeken emelkedik az infláció. A piacokon már megkezdődött a recesszió beárazása.
A rövid távú innovációk kerültek fókuszba a magyar vállalkozások körében, míg a hosszabb távra szóló fejlesztések háttérbe szorultak.
Látványos bővülés vár a villanyautók piacára az uniós piacokon, a tervek szerint ugyanis 2035-től várhatóan csak elektromos autókat lehet értékesíteni. Magyarországon 2020 májusa óta megháromszorozódott a tisztán elektromos személyautók száma, igaz, a teljes autóparkhoz képest még marginális az arányuk.
A képzéseken felül a munka-magánélet egyensúly biztosítása és az édesanyák visszatérésének segítése lehet a kulcs ahhoz, hogy a hölgyek lehetőséget kapjanak a hosszú távú karrierépítésre egy cégnél.
A cégvezetők többsége tisztában van az Európai Unió karbonkibocsátással kapcsolatos célkitűzéseivel. A fenntarthatóságot sokan tartják fontosnak, de kevesen tesznek érte. A vállalatok teljes fogyasztásának 1 százalékát sem teszi ki a zöld energia.
Szinte minden kkv-nál nőttek a költségek. Ötből négy cég kénytelen volt árat emelni.
A lakásvásárlást tervezők számára új digitális megoldást vezet be a K&H. A vevőjelöltek – ha igénylik – már úgy mehetnek megnézni a kiszemelt ingatlant, hogy rendelkezhetnek hitelelőminősítéssel.
A 2022. szeptember 1-jétől életbe lépő új kata törvény átírja a hazai kisvállalkozások életét. A K&H és a Vállalkozás Okosan szakértői mutatják, melyek a legfontosabb változások és milyen megoldást választhatnak ezt követően a katások.
Egyre több családi cégnél történik meg a generációváltás, és ez felgyorsíthatja a digitalizációt.
Rekordmértékű, 31 százalékos növekedést ért el az első félévben a K&H SZÉP kártya felhasználás 2022 azonos időszakához képest.
A legtöbben továbbra is a családtagokra bízzák az üres lakás felügyeletét. Az egyszerű riasztóra 23 százalék bízza a lakóingatlant, a távfelügyeletet választók aránya pedig 17 százalékos.
Átléptek egy határt a K&H-sok: májusban már 100 ezer felett volt az okoseszközzel fizetők száma, ami majdnem háromszorosa az egy évvel korábbinak.
Az emelkedő kamatkörnyezetben is lehetőséget kapnak a vállalkozások.
A távoli munkavégzés miatt az alkalmazottak közti folyamatos kommunikáció közel kétharmada megszűnt. A K&H családi vállalatok klub rendezvényén kiderült, hogy rövidtávú célokkal és nagyobb bizalommal tehetünk azért, hogy ennek ne lássa kárát a szervezeti kultúra és a termelékenység.
A villanyautózás térnyerése érdekében a K&H június 10-től bevezette a Zöldautó Finanszírozást.
A külföldi nyaralásra érdemes felkészíteni a fiatalokat, különösen akkor, ha már van saját bankkártyájuk vagy szülők nélkül, barátokkal mennek pihenni.
Bár a magyarországi vállalatok többsége szerint már idén véget érhet az orosz-ukrán konfliktus, a világgazdaság csak több mint két év múlva érheti el a február előtti teljesítményt a vállalatok szerint, derül ki a K&H felméréséből. A hazai cégek gazdasági kapcsolatai Oroszországgal és Ukrajnával hasonló időtávon állhatnak helyre.
Az ukrajnai háború elhúzódásával járó bizonytalanság a mentális egészségünkre is hatással van. A K&H HR vezetője megmutatja azokat az eszközöket, amelyekkel a munkáltatók a jelenlegi környezetben motivációt és pozitív jövőképet tudnak nyújtani dolgozóiknak.
Az idei nyaralás szempontjából a járvány már kevésbé akadály, sokkal inkább a pénztárcán múlik – derül ki a K&H első negyedévében készült felméréséből.
Bevált az ATM-ek fejlesztése: az automatás készpénzbefizetés nagyon népszerűvé vált az elmúlt évek során. Az idén négy hónap alatt a K&H-s automaták több mint 64 milliárd forintot fogadtak be, ami éves szinten 18 százalékos növekedés.
Az egyre szaporodó digitális megoldásokat pedig egyre inkább kedvelik a bankolók: a K&H-nál több mint 600 ezer digitálisan aktív ügyfél van, az ügyfelek 85 százaléka használja az e-csatornákat.
Javult a magyarok jövedelmi helyzete az idei első negyedévben a járvány legsúlyosabb időszakához képest, a kedvezőbb összkép ellenére azért sokan vannak, akik még hátrányban vannak, derül ki a K&H biztos jövő index – negyedéves rendszerességgel készülő – reprezentatív felméréséből.
A digitális megoldások a hitelezésben is egyre népszerűbbé válnak, a mobilbankon keresztül igényelhető személyi kölcsönök például jelentős növekedést értek el. A K&H–nál a folyósított személyi kölcsönök már több mint 50 százalékát online igénylik.
A Világbank áprilisi jelentése számottevő élelmiszer-áremelkedést jelez előre erre az évre. A K&H szakértője szerint ennek a fő oka elsősorban az energiaárak emelkedése és a fenntarthatósági célkitűzésekkel járó többletköltségek, nem az ukrajnai konfliktus. Ez utóbbi főként a gabonakészletek kiesése miatt jelent majd gondot, de a hatása jövőre lesz érzékelhető.
Áprilisban tovább növekedett az élelmiszerboltokban a K&H SZÉP kártya használat: a költések közel harmadát itt használták fel. A lehetőség továbbra is adott, ugyanis július 1-jéig meghosszabbították a rendelkezést, miszerint élelmiszerüzletekben is felhasználható a juttatás.
A K&H szakértői óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott online marketing kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.
A forint mellett a devizabefektetésekkel is érdemes foglalkozni, az egyre népszerűbb felelős befektetések pedig megcáfolnak egy tévhitet, derült ki K&H befektetői klubján.
Nem kell már bankba menni a számlanyitáshoz és ezt egyre többen ki is használják – idén az első negyedévben a bankszámlanyitások 44 százaléka már digitálisan, a mobilapplikáción keresztül történt – közölte Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.
Az ukrajnai események és a gyengélkedő forint miatt különösen fontos, hogy hatékonyabb legyen a mezőgazdaság. Az ágazat jó irányba halad: a gazdaságok átlagos mérete növekszik, a magasabb bevételekből hatékonyabb gépeket tudnak vásárolni, ezért a hektáronkénti hozamok is emelkednek – közölték a K&H Agrár Klub legutóbbi eseményén.
Jelenleg a kezelt vagyon 8 százaléka van a fenntartható fejlődés alapokban, azonban a K&H szerint látszik, hogy egyre nyitottabbak a magyarok.
Az MNB átfogó vizsgálata nyomán összesen 67,3 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki a K&H bankcsoporttal szemben, a K&H Bank Zrt. esetében egyebek közt a hitelkockázatra, az értékvesztés-képzésre, a vállalatirányításra, az IT-biztonságra, a felügyeleti adatszolgáltatásra és az OBA betétnyilvántartásra vonatkozó hiányosságok miatt.
Jellemzően saját kapcsolattartójukon keresztül és személyesen tájékozódnak hitelfelvételkor a cégek, derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb eredményeiből. Több pénzintézetnél is érdeklődnek: tízből alig egy vállalkozás igényel kölcsönt úgy, hogy csak egy banktól kér be ajánlatot.
Az újonnan alapított cégek majdnem háromnegyedének van üzleti terve és közel ötödük nyitott arra is, hogy banki hitelből valósítsa meg az ötletét – derül ki a K&H felméréséből. 23 százalék már vett is fel hitelt korábban, a legnépszerűbb konstrukció a likviditási problémák áthidalását segítő folyószámlahitel.
Az egyre népszerűbb okoseszközös fizetések igen jó hónapot zártak januárban a K&H adatai szerint. Az Apple Pay-, Google Pay- és Garmin Pay-vásárlások száma meghaladta a 1,5 milliót, ami 33 százalékkal magasabb az utóbbi 12 hónapra vetített közel 1,2 milliós átlagnál – közölte a bank.
A sikeres vállalkozáshoz elengedhetetlen a webes jelenlét: 10-ből 9 cég megtalálható valamilyen formában online derül ki a K&H felméréséből.
A következő évek meghatározhatják azokat a megoldásokat, amelyek a K&H versenyén, a februárban tartandó K&H innovathon eseményen jelennek meg. A K&H által rendezett megmérettetésre az idén a bankoláson túli megoldások és a fenntarthatóság témakörében várja a csapatokat a zsűri.
Egy nagyváros fejlődéséhez és élhetőbbé tételéhez olyan újító ötletekre van szükség, amelyek képesek megreformálni a már meglévő rendszereket. Ilyen innovatív megoldásokat kerestek a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány Smart Budapest Ötletversenyén.
Vannak olyan induló és nemrégen alapított cégek, amelyek pár millió forint tőkéből el tudják érni céljaikat, ám nem ez a jellemző. Ahhoz, hogy a vállalkozások megvalósíthassák fejlesztési terveiket és marketingkampányokat indíthassanak jellemzően több tízmillió forintra van szükségük – derül ki a K&H kutatásából.
Az elektromosautó-flották számára útvonaltervezőt fejlesztő Volteumra a világ egyik legmeghatározóbb startup befektetője is felfigyelt.
Az államilag támogatott lakásfelújítási hitelre a K&H-hoz közel 10 milliárd forint összegben érkezett érdeklődés, 9 milliárd forintot már igényeltek, 4,3 milliárd forint pedig már az érintetteknél van.
A megtakarítások piacán új trendek jelentek meg: egyre nagyobb szerepet kapnak a fenntartható, zöld pénzügyi megoldások.
A K&H több milliárd forintos kihelyezésre számít.
A napelem beruházások finanszírozásával a K&H is részt vesz az MNB zöld tőkekövetelmény-kedvezmény programjában.
Továbbra is többségben vannak azok, akik lényegesnek tartják a hosszú távú pénzügyi tervezést, megtakarítást: a 30–59 évesek 76 százaléka látja így a helyzetet a koronavírus-járvány fényében – közölte a K&H a biztos jövő indexhez készült reprezentatív kutatás alapján.
A járványhelyzet enyhülése miatt az idén várhatóan többeknek van lehetősége külföldre látogatni, mint tavaly, így az országon kívüli bankkártyás költéseknél is növekedés várható.
A K&H felmérése szerint a következő 3-5 évben a családi vállalkozások majdnem 80 százaléka számít saját cége növekedésére.
A korábban jellemző 20–22 százalékos könyvelési látencia az elmúlt 5 évben fokozatosan 14–15 százalékra mérséklődött.
Közel minden tizedik kkv-t érint megrendelői oldalról a katás adózás szigorítása. Elengedhetetlen az adózási státuszra vonatkozó pontos tájékoztatás.
A hazai vállalkozások 40 százalékát képviselő családi tulajdonú vállalatok példamutató intézkedéseit K&H családi vállalatok kiválósági díjjal ismerték el.
Bár a teljes magyarországi lakáshitelpiacon az új szerződések összege 4,7 százalékkal csökkent az első negyedévben, a K&H-nál az új lakáshitel-szerződések volumene 33 százalékkal emelkedett.
Pár nap alatt közel 12 ezer K&H bankkártya landolt a Google Pay fizetési alkalmazásban – közölte a bank, amely Magyarországon április elején elsőként tette elérhetővé hazai pénzintézetként a Google Pay androidos fizetési megoldást.
A családi vállalatok képesek fejlődni, ha a koronavírus-járvány okozta kihívásokból tanulnak, és nehézségeiket az előnyükre fordítják – mondta az Üzletemnek adott interjúban Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.
A K&H a jelenlegi helyzetben is kitartóan támogatja a hazai startup ökoszisztéma fejlődését, ezért meghirdeti őszi jelentkezési időszakát a Start it @K&H inkubátorprogramba.
A K&H folyamatosan fejleszti digitális megoldásait, a K&H mobilbankon elérhető személyi kölcsön is egyike azon innovációknak, amik megkönnyítik a mindennapi bankolást.
Úgy tűnik, Magyarországon a fiatal korosztály egyre jobban érdeklődik a nyugdíjmegtakarítások iránt – így összegezhetők a K&H Biztosító nyugdíjkalkulátorának részeredményei.
A koronavírus-járvány következtében még nagyobb szerepet kaphat a társadalmi felelősségvállalás a jövőben, ugyanis a Planet Fantastics’ Network áprilisban végzett kutatása alapján a hazai lakosság 95 százaléka elvárja a vállalatoktól, hogy kiemelt figyelmet fordítsanak erre a területre.
Az újonnan alapított vállalkozások 15-20 százaléka már minket választ bankjának, ami a legmagasabb piaci részesedés cégen belül – mondta az Üzletemnek Kökény Roland, a K&H Bank kkv marketing főosztály vezetője.
A gazdaság részleges újraéledésével a cégek várakozásai is javultak az idei évre, ugyanis a K&H júniusi felmérése alapján a hazai kis- és középvállalkozások közel fele optimista saját helyzetét tekintve.
A fiatalok 18 százaléka többet költött a járványhelyzetben, 36 százalékuknál viszont csökkentek a kiadások – áll a K&H ifjúsági indexében, amely szerint jelentős eltérések láthatóak a 19-29 évesek költéseiben, például míg a nők 25 százaléka nagyobb kiadásokkal szembesült, a férfiaknak csak a 12 százaléka költött többet a járvány miatt. A K&H szerint a bankkártyás fizetéseknél, így a fiatalok vásárlásainál is megjelent a járványhatás, ez pedig hozzájárulhat a készpénzes fizetés visszaszorulásához.
Nem tekintettek még ennyire pesszimistán a nagyvállalatok a következő évükre, mint amennyire a koronavírus-járvány első hulláma után. A K&H nagyvállalati növekedési index értéke még sosem volt a negatív tartományban az elmúlt 7 évben, most viszont a legutóbbi negyedévben mért 6 pont helyett csak -2 ponton áll.
A koronavírus-járvány első hullámának enyhülésével egyre jobban élénkülhet a gazdaság, amelyben nagy szerepe van a Magyar Nemzeti Bank által elindított Növekedési Hitelprogram (NHP) Hajrának is.
Az idén ötéves K&H családi vállalatok kiválósági díj a koronavírus-járvány kihívásaira adott példamutató stratégiai megoldásokat is várja 2020. augusztus 31-ig, hogy a sikertörténetekkel más családi vállalkozásokat is inspiráljanak.
Az internetezők 14 százaléka szokott az okostelefonjával fizetni, a fiataloknak azonban már a 20 százaléka teszi ugyanezt – derül ki a K&H e-dukáció információbiztonsági programhoz készült kutatásából.
A koronavírus-járványhoz köthető egyik legfontosabb lépésnek számít a fizetési moratórium bevezetése, ám a szabályokkal a hitelt törlesztő adósok jelentős része nincs tisztában – derül ki a K&H felméréséből.
Az évek óta viták kereszttüzében álló fővárosi dugódíj bevezetésével a magyarok mindössze 14 százaléka ért teljesen egyet, 9 százalékuk pedig a vidéki nagyvárosokban is nagyon szívesen látná – derül ki a K&H biztos jövő felméréséből.
Nagyon egyszerűen megnézheti bárki a jövőben a K&H új online megoldásával, hogy jogosult lehet-e CSOK-ra, az államilag támogatott, CSOK mellé igényelhető lakáshitelre vagy a babaváró hitelre és mekkora összeget igényelhet. A K&H több mint négy év alatt összesen 34 milliárd forint értékben folyósított CSOK-ot.
Sikeres rajtot vett a lakossági átutalásokat maximum 5 másodpercen belül továbbító azonnali fizetési rendszer a K&H-nál és a magyar bankrendszerben. A K&H-nál napi átlagban márciusban közel 34 ezer alkalommal, több mint 4,2 milliárd forintot utaltak azonnal a bank ügyfelei.
A koronavírus-járvány olyan helyzet elé állította a hazai kis- és középvállalkozásokat, amellyel 2008-as gazdasági válság alatt nem találkoztak. A szektor komoly gondokkal küzd, ugyanis a vállalkozások közel felét súlyosan érintette a hirtelen leállás – derül ki a K&H áprilisi felméréséből.
A mobilbanki alkalmazást a magyar internetezők 43 százaléka használja, 31 százalék pedig legalább hetente egyszer belép. A fiatalok körében jóval népszerűbb ez a digitális megoldás, 40 százalékuk lép be erre a felületre hetente – derül ki a K&H e-dukáció információbiztonsági programhoz készült kutatásából.
Már valamennyi meglévő lakossági hitelt, befektetést ellenőrizhetik a K&H ügyfelei a mobilbankban. Jelenleg 108 ezer olyan K&H-s ügyfél van, aki valamilyen hitellel rendelkezik a pénzintézetnél és mobilbankot is használ, a megtakarítással rendelkezők közül pedig 30 ezren mobilbank felhasználók is.
Ahogyan az elmúlt hónapokban a megváltozott munkarend és a távoli munkavégzés, úgy a munkahelyekre való visszatérés is kihívást jelenthet a cégeknek és a dolgozóknak. A folyamat ezért lassabb, fokozatosabb és tudatosabb lépéseket kíván – hívja fel a figyelmet a K&H.
Ma már szinte minden fiatal vásárolt online, a rendszeresen így vásárló fiatalok aránya pedig 26 százalékról 37 százalékra nőtt – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A 19-29 éves fiatalok a magyar webboltokat kedvelik jobban.
Tízből hat autós állítja, hogy betartja lakott területen belül az 50 km per órás sebességhatárt, különösen a nők, akiknek a 74 százaléka nem megy gyorsan városban – derül ki a K&H biztos jövő felméréséből.
A koronavírus-járvány kitörése után a csekkbefizetések kaptak leginkább szárnyra: a K&H ügyfelei egy hónap alatt március és április közepe között az e-bankon keresztül közel 36 ezer, a mobilbank segítségével pedig több mint 50 ezer „csekket” fizettek be.
A hazai cégvilág Achilles-ína a hosszú távra tervezés. Az újonnan alapított vállalkozások ötöde ugyanis egy év, minden második cég pedig három év után megszűnik. Előrejelzések szerint a koronavírus-járvány nagysága és vége rendkívül bizonytalan.
Földcsuszamlásszerű változásokat hoztak a mindennapokban, így a bankolásban és a vásárlásban is a koronavírus-járványhoz köthető intézkedések, köztük például a kijárási korlátozások. Az online bevásárlások átlagos értéke 17 ezerről 20 ezer forintra nőtt, tízből heten ritkábban látogatják a bankfiókokat.
Több mint 400 ezer lakossági bankszámlával rendelkező K&H-s ügyfél most felére vagy egyenesen nullára csökkentheti a számlavezetési kiadásait, még abban az esetben is, ha jelenleg nem teljesíti az ehhez szükséges feltételeket – közölte a bank.
A magyarok 66 százaléka nagyon aggódik a koronavírus-járvány miatt, 77 százalékuknak pedig a mindennapjait is érinti a pandémia. A megkérdezettek 39 százaléka tart attól, hogy minden óvintézkedés ellenére megbetegszik. A magyar családok közel 18 százaléka éppen, hogy csak belefér a havi büdzséjébe.
Már elérhető a K&H Bank ügyfelei számára a Növekedési Hitelprogram (NHP) Hajrá, a Magyar Nemzeti Bank mikro-, kis- és középvállalkozások számára igényelhető gazdaságvédelmi hitelprogramja.
A netes bűnözők próbálnak hívatlanul és észrevétlenül videós konferenciákat kihallgatni, ismert online kommunikációs alkalmazásokra hajazó címekkel zűrös oldalakra irányítanak. A K&H információbiztonsági szakértői pár mindennapos példával bemutatják a veszélyeket és a megfelelő védekezést is.
A K&H a Shoprenterrel közösen összeállított egy webáruház indítási kisokost. Így segítenek a cégeknek, hogy melyik az a 6 terület, amit mindenképpen érdemes átgondolni, mielőtt belevágnánk egy saját webshop létrehozásába.
Alig három héttel a koronavírus hivatalos magyarországi megjelenése után a magyar kkv-k egyre borúsabban vélekednek vállalkozásuk idei kilátásairól – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb eredményéből.
Átlagosan 418 ezer forint megtakarításuk van a 19 és 29 év közötti magyar fiataloknak a 2019 harmadik negyedévi adatok szerint, ezen belül a 19-25 évesek 220 ezer forint spórolt pénzzel rendelkeznek, míg a 26-29 évesek átlagosan 800 ezer forinttal.
A K&H Bank vállalkozói és vállalati ügyfelei a nyílt bankolás keretén belül Magyarországon elsőként csatlakozhattak a Számlázz.hu autokassza rendszerébe. Az indulás óta több mint 1000, jellemzően Közép-Magyarországon bejegyzett, a szolgáltató szektorban működő cég szinkronizálta K&H bankszámláját a szolgáltatással.
Folytatódott a sikerszéria: a K&H befizetős automatáiba tavaly 533 milliárd forintot fizettek be, ami 39 százalékos emelkedést jelent éves szinten – közölte a bank. Naponta átlagosan 4462 alkalommal „fogadtak" el pénzt a K&H-s ATM-ek.
A K&H összefoglalójából kiderül, hogy a banki ügyfeleknek milyen előzetes teendői vannak, ha ezentúl telefonszámukat szeretnék átutalás fogadásához használni, mennyibe kerül az újdonság, illetve, hogy milyen esetekben nem érkezik meg azonnal az elutalt összeg.
A budapestiek átlagosan 59 négyzetméteren élnek, míg a falvakban lakók 101 négyzetméteren – derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. Az ideálisnak tartott ingatlan mérete 89 négyzetméter, ami átlagban 6 négyzetméterrel nagyobb, mint amiben jelenleg laknak a magyarok.
Igyekszem megteremteni kollégáimnak a feltételeket, megadni a szabadságot és a felelősséget, hogy kihozhassák magukból a legjobbat – mondta az Üzletemnek Ékes Ákos, a K&H vállalati üzletfejlesztési igazgatója, a K&H családi vállalatok központ vezetője.
Újabb gazdasági visszaesés közeleg, hazánkba azonban várhatóan lassabban és kevésbé markánsan gyűrűzhet be a recesszió, mint tíz évvel ezelőtt. Nem mindegy, hogyan reagálnak majd a családi cégek, mivel a hazai vállalati szektor 70 százaléka ezen cégekből áll.
Idén negyedik alkalommal nyolc cég üzleti gyakorlata kapott K&H családi vállalatok kiválósági díjat a jó példák felkarolására és bemutatására.
Rekord várható az idén a személyi kölcsönök piacán: a teljes piacon az új hitelek összege elérheti az 550-570 milliárd forintot, jövőre pedig elérhető lehet a 600 milliárd forint.
A vezető hazai, iparágfüggetlen nagyvállalati inkubátorprogram, a Start it @K&H Budapest után Győrben bővül tovább, a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamarával és a StartITup Győr Egyesülettel együttműködésben.
Az egyik legsikeresebb banki megoldás az ATM-es készpénzbefizetés: a K&H-nál ma már 10-ből 7 készpénzbefizetést az automaták intéznek.
A K&H nagyvállalati növekedési index az elmúlt másfél évre jellemző csökkenő trend következtében jelenleg 5 ponton áll. A cégek saját helyzetükben alig várnak változást az előző negyedévi kedvező várakozásokhoz képest.
Jó hangulat uralkodik a kkv szektorban. A cégek várakozásait mutató K&H kkv bizalmi index enyhe, 2 pontos csökkenést követően jelenleg 15 ponton áll.
A klímaváltozás elleni harc, a fenntartható fejlődés belépett a pénzügyi, azon belül is a befektetések világába a K&H fenntartható fejlődés befektetési (FFB) alapok révén.
A Mezőgazdaság 5.0 fázisban már „Együttműködő rendszerekkel” dolgozhatnak a gazdák, ahol a robotok és a mesterséges intelligencia is komoly szerephez jut – hangzott el a K&H-ban rendezett, a hazai agrár- és élelmiszeripar legfontosabb szereplőinek fórumául szolgáló Agrár Klubon.
Egyelőre várat magára a nagyvállalati beruházások élénkülése – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index legutóbbi adataiból.
Több fontos őszi határidőre kell figyelnie a banki ügyfeleknek és a bankoknak egyaránt, ezért a K&H iránytűt készített a legfontosabb dátumokról és teendőkről.
A K&H negyedik alkalommal keresi azokat a családi cégeket, akik az üzleti szektor számára példát mutathatnak a generációváltás sikeres levezénylésében, a hosszú távú fenntartható működésben, a társadalmi felelősségvállalásban, valamint idei újdonságként az innováció területén tett törekvéseikkel.
A magyarok közel fele tart attól, hogy utazás közben ellopnak tőle valamit, attól viszont kevesen félnek, hogy másnak kárt okoznak – derül ki a K&H biztos jövő felmérésből.
A tudatos munkavállalók figyelembe veszik a cég pénzügyi stabilitását, technológiai hátterét, a kínált termék vagy szolgáltatás minőségét. Sőt, az sem mindegy, hogy a munkáltató mennyire környezettudatos, lehetőséget nyújt-e az otthoni munkavégzésre és kerékpár-, illetve családbarát munkahely-e – hívta fel a figyelmet a K&H.
A társadalmi felelősségvállalás számunkra természetes feladat – vallja a környezetét és munkavállalóit érintő CSR kezdeményezéseiért K&H családi vállalatok kiválósági díjjal elismert téglási HAJDU Cégcsoport.
A K&H kapta a „Magyarország legjobb bankja 2019” elismerést, az Euromoney pénzügyi folyóirat Kiválósági Díját.
A fiatalok között egyre nagyobb a tudatosan, hónap elején megtakarítók aránya, a megtakarítások átlagos összege 517 ezer forint volt 2019 első negyedévében.
A korábbiakhoz képest szerényebb, 7,5 százalékos árbevétel-növekedéssel, ugyanakkor stabil, 4,5 százalékos profitnövekedéssel terveznek a hazai cégek a következő egy évben.
A digitalizáció nem csak gyorsabb és egyszerűbb megoldásokat kínál, de környezetvédelmi értékeink, ezáltal bolygónk megóvását is segíti. A technológiai fejlődés lehetőségeit kihasználva ezért a K&H az elmúlt évben innovatív fejlesztései mellett a társadalom és gazdaság felé irányuló felelősségvállalási tevékenységét is a digitalizáció jegyében bővítette.
A K&H Cápák között rendezvénysorozat a mai ismereteknek az elsajátításában segíti a vállalkozásokat, az értékesíteni kívánt termék prototípusának letesztelésétől a cégalapításon át a hatékony marketing és eladási ismeretekig, hogy a két legnagyobb buktatót – a vásárlók hiányát és a finanszírozási nehézségeket – ki tudják küszöbölni.
A K&H a Cápák között című üzleti tévéshow különdíj jelöltjeivel dolgozik együtt a kis- és középvállalatokat célzó kampányában.
Idén az első négy hónapban a K&H több mint 17 milliárd forint értékben kötött NHP fix hitel- és lízingszerződést.
A fiatalok 12 százaléka tervez lakásvásárlást három éven belül, az érintettek 71 százaléka pedig ezt kisebb-nagyobb hitelfelvétellel tudja csak megoldani – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A fiatalok ötöde – 21 százaléka – venne autót három éven belül, 70 százalékuk azonban ezt a vásárlást saját forrásból finanszírozná.
Vannak azonban olyan váratlan események egy családi vállalkozás életében, amikor nincs idő a stratégiában leírtak betartására.
Bevásárolni mindig a lehető legjobb áron? A Start it @K&H-ban működő Smartkosár.hu csapata a minden háztartást érintő problémára talált megoldást.
Az e-sport hazai fejlődését támogató K&H ezért összegyűjtött néhány tippet, amire mindenképpen ügyelj, ha több órán keresztül ülő tevékenységet végzel a monitor előtt, legyen az munka, szórakozás vagy e-sport.
Előnyt vagy hátrányt jelent egy új üzlet beindításában, ha a családban van már vállalkozói tapasztalat?
Világszerte egyre nagyobb iparággá növi ki magát az e-sport, ami már nemcsak nemzetközi, hanem hazai szinten is népes rajongótáborral rendelkezik. Globálisan több mint 380 millióan, míg Magyarországon 3,7 millióan játszanak alkalmanként vagy rendszeresen online játékokkal. Emellett több mint 425 ezerre tehető azok száma, akik ezt már versenyszerűen űzik.
A Cápák között üzleti tévés show csapatait mentoráló K&H szerint érdemes lehet minél jobban kidolgozni az üzleti elképzelést.
Stabil 8 százalékos árbevétel-növekedéssel, de a korábbiakhoz képest kissé szerényebb, 4 százalékos profitnövekedéssel terveznek a cégek idén – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból.
A cégek várakozásait mutató K&H kkv bizalmi index enyhe, 2 pontos csökkenést követően jelenleg 5 ponton áll.
Melyek azok a gazdasági események, amelyek bekövetkezése ugyan meglepetésként érné a piacokat, mégsem zárhatók ki teljesen?
Idén új lendületet kaphatnak a céges beruházások a Növekedési Hitelprogram Fix indulásának köszönhetően.
A Start it @K&H inkubátorprogram és a Blockchaineum Group Kft. stratégiai megállapodást kötött a hazai startupok támogatására a technológia nagyobb ismertségének és okos felhasználásának érdekében.
9,6 milliárd forint értékű InnovFin portfóliógarancia-megállapodást kötött a K&H és az Európai Beruházási Alap. A portfóliógarancia célja, hogy elősegítse a KKV-k nagy összegű innovatív beruházásainak kedvező feltételű hitelhez jutását.
Idén harmadik alkalommal kapott hét vállalat K&H családi vállalatok kiválósági díjat.
Az elmúlt négy év legalacsonyabb eredményét érte el a K&H nagyvállalati növekedési index.
Tippek, amelyekkel tudatosabban és még olcsóbban juthatunk hozzá a kiszemelt termékekhez.
A vagyontervezés és -strukturálás nem csak a generációváltáskor lehet életmentő a családi vállalatok számára.
Budapest is pályázik a régió meghatározó starup központ címre. A Start it K&H inkubátorprogram 22 csapattal erősített.
A küllemében is a Balatont idéző sütemény helyi alapanyagokból készült, hangsúlyosan jelenik meg benne az otelló szőlő, szeder, málna.
Folytatódik a munkagödör kialakítása az 5. blokk területén – jelentette be Szijjártó Péter.