Hogyan spóroljunk a munkaerő-felvételnél?

2023. 06. 19., 10:13

Minden vállalat a költséghatékonyságra törekszik a HR területén is. Az új munkaerő megtalálása jelentős kiadást jelenthet, nem is beszélve az időráfordításról – ezért érdemes minél jobban automatizálni a folyamatot. A K&H beavat abba, hogyan faraghatjuk le a hónapokig tartó toborzást akár hetekre, és miért teszik a digitális megoldások vonzóbbá a munkáltatót az álláskeresők számára.

A vállalatok számára a hatékonyság növelése a megemelkedett költségek miatt most még nagyobb szerepet játszik, mint eddig bármikor. Ez a HR folyamatokra is érvényes, különösen a toborzásra, amely az egyik legköltségigényesebb folyamat, rengeteg adminisztrációs feladattal.

Nem megy el idő az adminisztrációval

A megfelelő munkaerő megtalálása egy soklépcsős, komplex folyamat, ezért az egyes lépések automatizálása jelentős spórolást eredményezhet idő és költség fronton is. A felhőalapú szolgáltatások nagy mértékben felgyorsítják és leegyszerűsítik a toborzást, hiszen egy rendszer kezeli az összes információt az adott pozícióra jelentkezőkről – felesleges adminisztráció és nyomtatás nélkül. Régen egy-egy állásajánlatra a beérkező önéletrajzok átnézése több napig is eltartott, az utána következő személyes interjúk egyeztetése és lefolytatása pedig újabb heteket vett igénybe.

A technológia fejlődésével a közeljövőben az új munkaerő kiválasztásának 75-80 százaléka automatizálható lesz az előrejelzések szerint. A K&H-nál is a digitális megoldások gyorsítják és egyszerűsítik le a folyamatot. Egy felhőalapú rendszer összesíti és első körben értékeli az önéletrajzokat és kompetenciateszteket, az itt kiszűrt jelöltek pedig videóinterjú alkalmával bizonyíthatják rátermettségüket. Ennek pedig már nem csak a klasszikus, online interjú formáját használják a pénzintézetnél.

Az úgynevezett aszinkron videóinterjúk esetében az előre rögzített kérdésekre a jelölt a számára legmegfelelőbb időben és helyen rögzítheti válaszait. Eddig a pontig a HR-esnek csak minimálisan kell felügyelnie a folyamatot, a rendszer automatikusan értesíti a jelentkezőt a további lépésekről. Így a legalkalmasabb jelöltekkel folytatott személyes interjúkra már akár egy-két héten belül sor kerülhet, a kiválasztás pedig egy hónapon belül véget érhet.

Az online mindig megnyerőbb a fiatalok számára

A digitális megoldások használata nemcsak a jelentkezést, de magát a vállalatot is vonzóbbá teszi a fiatalok számára. Ráadásul a Z generáció alapvető elvárása, hogy nagyon rövid időn belül visszajelzést kapjon, amit a digitális toborzás lehetővé is tesz: az egyes lépések után azonnal tájékoztatja őket a következő feladatról, amelyet akár rögtön teljesíteni is tudnak. A korszerű technológiák használata tehát már a jelentkezés során azt mutatja, hogy a vállalat dinamikus, az innovatív eszközök alapvető részét képezik a mindennapoknak. Ez pedig sokat nyomhat a latba a pályázóknál a leendő munkahely kiválasztásakor.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

Van egy apró kis bolt a Liliom utcában, ahol a gasztronómia szerelmesei garantáltan elérzékenyülnek. Fekete Antonio szakácskönyvboltja majd’ kétszáz kiadó legjobbját kínálja azoknak, akik nem elégszenek meg a középszerrel.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS