Minden vállalat a költséghatékonyságra törekszik a HR területén is. Az új munkaerő megtalálása jelentős kiadást jelenthet, nem is beszélve az időráfordításról – ezért érdemes minél jobban automatizálni a folyamatot. A K&H beavat abba, hogyan faraghatjuk le a hónapokig tartó toborzást akár hetekre, és miért teszik a digitális megoldások vonzóbbá a munkáltatót az álláskeresők számára.
A vállalatok számára a hatékonyság növelése a megemelkedett költségek miatt most még nagyobb szerepet játszik, mint eddig bármikor. Ez a HR folyamatokra is érvényes, különösen a toborzásra, amely az egyik legköltségigényesebb folyamat, rengeteg adminisztrációs feladattal.
A megfelelő munkaerő megtalálása egy soklépcsős, komplex folyamat, ezért az egyes lépések automatizálása jelentős spórolást eredményezhet idő és költség fronton is. A felhőalapú szolgáltatások nagy mértékben felgyorsítják és leegyszerűsítik a toborzást, hiszen egy rendszer kezeli az összes információt az adott pozícióra jelentkezőkről – felesleges adminisztráció és nyomtatás nélkül. Régen egy-egy állásajánlatra a beérkező önéletrajzok átnézése több napig is eltartott, az utána következő személyes interjúk egyeztetése és lefolytatása pedig újabb heteket vett igénybe.
A technológia fejlődésével a közeljövőben az új munkaerő kiválasztásának 75-80 százaléka automatizálható lesz az előrejelzések szerint. A K&H-nál is a digitális megoldások gyorsítják és egyszerűsítik le a folyamatot. Egy felhőalapú rendszer összesíti és első körben értékeli az önéletrajzokat és kompetenciateszteket, az itt kiszűrt jelöltek pedig videóinterjú alkalmával bizonyíthatják rátermettségüket. Ennek pedig már nem csak a klasszikus, online interjú formáját használják a pénzintézetnél.
Az úgynevezett aszinkron videóinterjúk esetében az előre rögzített kérdésekre a jelölt a számára legmegfelelőbb időben és helyen rögzítheti válaszait. Eddig a pontig a HR-esnek csak minimálisan kell felügyelnie a folyamatot, a rendszer automatikusan értesíti a jelentkezőt a további lépésekről. Így a legalkalmasabb jelöltekkel folytatott személyes interjúkra már akár egy-két héten belül sor kerülhet, a kiválasztás pedig egy hónapon belül véget érhet.
A digitális megoldások használata nemcsak a jelentkezést, de magát a vállalatot is vonzóbbá teszi a fiatalok számára. Ráadásul a Z generáció alapvető elvárása, hogy nagyon rövid időn belül visszajelzést kapjon, amit a digitális toborzás lehetővé is tesz: az egyes lépések után azonnal tájékoztatja őket a következő feladatról, amelyet akár rögtön teljesíteni is tudnak. A korszerű technológiák használata tehát már a jelentkezés során azt mutatja, hogy a vállalat dinamikus, az innovatív eszközök alapvető részét képezik a mindennapoknak. Ez pedig sokat nyomhat a latba a pályázóknál a leendő munkahely kiválasztásakor.
Rendkívüli eredménnyel zárult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a Budapest Borfesztivál közös jótékonysági borárverése.
Az épülő blokkok menetrend-követési képességéről beszélt a Portfolio Energy Investment Forum 2024. konferencián Jákli Gergely, a Paks II. Zrt. elnök-vezérigazgatója.