Hogyan spóroljunk a munkaerő-felvételnél?

2023. 06. 19., 10:13

Minden vállalat a költséghatékonyságra törekszik a HR területén is. Az új munkaerő megtalálása jelentős kiadást jelenthet, nem is beszélve az időráfordításról – ezért érdemes minél jobban automatizálni a folyamatot. A K&H beavat abba, hogyan faraghatjuk le a hónapokig tartó toborzást akár hetekre, és miért teszik a digitális megoldások vonzóbbá a munkáltatót az álláskeresők számára.

A vállalatok számára a hatékonyság növelése a megemelkedett költségek miatt most még nagyobb szerepet játszik, mint eddig bármikor. Ez a HR folyamatokra is érvényes, különösen a toborzásra, amely az egyik legköltségigényesebb folyamat, rengeteg adminisztrációs feladattal.

Nem megy el idő az adminisztrációval

A megfelelő munkaerő megtalálása egy soklépcsős, komplex folyamat, ezért az egyes lépések automatizálása jelentős spórolást eredményezhet idő és költség fronton is. A felhőalapú szolgáltatások nagy mértékben felgyorsítják és leegyszerűsítik a toborzást, hiszen egy rendszer kezeli az összes információt az adott pozícióra jelentkezőkről – felesleges adminisztráció és nyomtatás nélkül. Régen egy-egy állásajánlatra a beérkező önéletrajzok átnézése több napig is eltartott, az utána következő személyes interjúk egyeztetése és lefolytatása pedig újabb heteket vett igénybe.

A technológia fejlődésével a közeljövőben az új munkaerő kiválasztásának 75-80 százaléka automatizálható lesz az előrejelzések szerint. A K&H-nál is a digitális megoldások gyorsítják és egyszerűsítik le a folyamatot. Egy felhőalapú rendszer összesíti és első körben értékeli az önéletrajzokat és kompetenciateszteket, az itt kiszűrt jelöltek pedig videóinterjú alkalmával bizonyíthatják rátermettségüket. Ennek pedig már nem csak a klasszikus, online interjú formáját használják a pénzintézetnél.

Az úgynevezett aszinkron videóinterjúk esetében az előre rögzített kérdésekre a jelölt a számára legmegfelelőbb időben és helyen rögzítheti válaszait. Eddig a pontig a HR-esnek csak minimálisan kell felügyelnie a folyamatot, a rendszer automatikusan értesíti a jelentkezőt a további lépésekről. Így a legalkalmasabb jelöltekkel folytatott személyes interjúkra már akár egy-két héten belül sor kerülhet, a kiválasztás pedig egy hónapon belül véget érhet.

Az online mindig megnyerőbb a fiatalok számára

A digitális megoldások használata nemcsak a jelentkezést, de magát a vállalatot is vonzóbbá teszi a fiatalok számára. Ráadásul a Z generáció alapvető elvárása, hogy nagyon rövid időn belül visszajelzést kapjon, amit a digitális toborzás lehetővé is tesz: az egyes lépések után azonnal tájékoztatja őket a következő feladatról, amelyet akár rögtön teljesíteni is tudnak. A korszerű technológiák használata tehát már a jelentkezés során azt mutatja, hogy a vállalat dinamikus, az innovatív eszközök alapvető részét képezik a mindennapoknak. Ez pedig sokat nyomhat a latba a pályázóknál a leendő munkahely kiválasztásakor.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS