K&H: 7 ezer forint az utasbiztosítások átlagos díja

2023. 05. 02., 10:39

Tavaly közel ötvenezer egyéni utasbiztosítást kötöttek K&H-nál, ami több mint duplája az egy évvel korábbinak, ugyanakkor 18 százalékkal elmarad a 2019-es szinttől.

A magyarok utazási kedve sokat javult 2022-ben az azt megelőző két pandémia sújtotta év után, ám a 2019-es forgalomtól még messze elmarad. A magyar állampolgárok 2022-ben 18 millió alkalommal utaztak külföldre, 36 százalékkal többször, mint 2021-ben –, ugyanakkor ez még mindig 28 százalékkal elmarad a 2019-től – derül ki a K&H hivatalos adatokon alapuló összeállításából, amely a tavasz beköszöntével érezhetően élénkülő turizmus mellett az utasbiztosítási piacra is kitekintést ad.

A magyarok kiutazásainál látható tavalyi bővülést főként a többnapos, szabadidős célú utazások eredményezték. A külföldre utazó magyarok 1075 milliárd forintot költöttek el, amely duplája volt az előző évi kiadásoknak. Ez az összeg meghaladja a 2019-es közel 970 milliárd forintos költést, amiben szerepet kap az, hogy hároméves távlatban jelentősen emelkedtek az árak világszerte, így Európában is.

1000 milliárd forint nagyságrendű összeget költöttek el a magyarok külföldön nyaralásra. Az utazás és üdülés költségeihez képest elenyésző díjjal érhetőek el az utasbiztosítások, amelyek védelmet nyújtanak, ha bekövetkezik a baj külföldön. Előfordulhat például, hogy ellopják a poggyászt, elvesznek az iratok, vagy sérülés, betegség miatt orvoshoz kell fordulni, de számos más problémával is szembesülhetnek a pihenni vágyók. Már a pandémia előtt is tudatosak voltak a magyar utazók: az utasbiztosítás megkötése egyre inkább beépül a köztudatba.

Az utasbiztosítások átlagos díja tavaly alig haladta meg a 7 ezer forintot, ami lényegében stagnálást jelent az előző évekhez képest. A pénzintézet közölte azt is, hogy a betegség és a baleset a leggyakoribb utasbiztosítási káresemény. Ezek költségei külföldön meglepően magasak lehetnek: volt példa arra, hogy egy thaiföldi utazás során a két utazó gyomorrontást kapott, az orvosi kezelés költsége közel 1,5 millió forintos tételt jelentett volna biztosítás nélkül.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-13 14:10:00
A gazdálkodók 81 százaléka számolt be arról, hogy a tartósan alacsony terményárak miatt kieső bevételek miatt az elmúlt egy év során volt olyan tervezett gépvásárlása, amit végül el kellett halasztania. Ebben a helyzetben tovább nőtt a gépi bérmunka jelentősége – derül ki az Agroinform.hu felméréséből.
2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS