Nehezebb lehet a munkába visszaállás a vírusjárvány után

2020. 05. 19., 12:15

Ahogyan az elmúlt hónapokban a megváltozott munkarend és a távoli munkavégzés, úgy a munkahelyekre való visszatérés is kihívást jelenthet a cégeknek és a dolgozóknak. A folyamat ezért lassabb, fokozatosabb és tudatosabb lépéseket kíván, ahol az egészségmegőrző intézkedések mellett a pozitív jövőképre és a mentális támogatásra is figyelmet kell fordítani – hívja fel a figyelmet a K&H.

„Az elmúlt 8 hét után a munkavállalók egy jelentős része térhet vissza fokozatosan a munkahelyére. Ez azonban a dolgozók számára ismét megterhelő lehet, ezért érdemes tudatosan felkészülni a visszaállásra is.  Visszatéréskor ezért nemcsak az alapos fertőtlenítésre, a biztonságos munkakörnyezet kialakítására kell figyelni, hanem azzal a megterheléssel is számolni kell, ami az újabb változás okozta stressz miatt felléphet” – emelte ki Végh József, a K&H HR igazgatója.

Fertőtlenítéssel a bizalomért

Visszatérés előtt és ezt követően hetente szükség van egy olyan alapos és látványos fertőtlenítést elvégezni, amivel gondoskodhatunk munkavállalóink biztonságáról. Figyelembe véve az egészségügyi tanácsadók javaslatait, ahol megoldható, használjunk könnyebben tisztítható szöveteket és címkézzük fel az eszközöket a közös használat elkerülése érdekében.

Lépésről lépésre

A visszaálláshoz az irodai munkakörnyezet átalakítása és a kollégák munkarendjének beosztása is hozzátartozik. A leghatékonyabban mindez egy jól strukturált heti beosztással érhető el, ami meghatározza, hogy a dolgozók mely napokon és meddig dolgozhatnak az irodában. Emellett érdemes csökkenteni a csoportosan használt helyiségek terhelését azzal, hogy egymástól legalább asztalnyi távolságban ülnek a munkatársak, a közös étkezéseket pedig még kerüljük.

Mentális biztonság a kulcs

„Az elmúlt hetekben felgyülemlett feszültség és bizonytalanság könnyen előtörhet a visszatéréskor, ezért nagy szükség van a vezetők aktív támogatására. Nem csak meg kell köszönni a kollégák kitartását, munkáját, de tájékoztatás szükséges a cég helyzetéről és jövőbeli terveiről, lehetőségeiről is. A visszaállás első heteiben érdemes akár munkahelyi pszichológust is biztosítani, hogy a munkatársak kibeszéljék magukból a félelmeiket, aggodalmaikat” – tanácsolja a K&H HR igazgatója.

Extra törődés az egészségért

A dolgozók egészségének megőrzése most a legjobb befektetés. A visszatérés után ezért fokozottan érdemes erre figyelni és felívni a figyelmet a friss gyümölcsök, zöldségek, vitamindús ételek és napi folyadék bevitel fontosságára. Mindezek mellett legyen arra pontos eljárás és szabályozás, hogy mi a teendő akkor, ha munkatársunk mégis megbetegszik vagy a vírus gyanúja merül fel.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 10., 10:10
A munkaviszony többféleképpen szűnhet meg. Lehet munkáltatói vagy munkavállalói felmondás, de a felek közös megegyezéssel is dönthetnek a munkakapcsolat végéről. Olyan is lehetséges, hogy felmondás közös megegyezéssel? Vagy itt már valami nem stimmel? – teszi fel (és válaszolja meg) a kérdést dr. Kocsis Ildikó ügyvéd, vitarendezési szakjogász.
2024-10-10 21:50:00
A Helyreállítási és Rezilienciaépítési Eszköz (RRF) – az EU helyreállítási alapjának, a NextGenerationEU-nak a központi eleme – továbbra is eredményesen működik. A végrehajtása gyorsul, és folyamatos reformokat és beruházásokat ösztönöz a tagállamokban – olvasható az Európai Bizottság közleményében.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS