Példamutató módon küzdötték le a járványt a családi cégek

2021. 06. 01., 19:00

Felvették a kesztyűt a járvány okozta nehézségekkel a családi cégek. A hazai vállalkozások 40 százalékát képviselő családi tulajdonú vállalatok példamutató intézkedéseit K&H családi vállalatok kiválósági díjjal ismerték el. A sikertörténetek ismét megmutatták, hogy a stabil stratégiai alapok, a folyamatos fejlődésre törekvés és a gyors intézkedések a rendkívüli helyzetben is előnyt és erőt jelentenek.

Az ötéves K&H családi vállalatok kiválósági díj három kategóriában kereste és díjazta azokat a példamutató megoldásokat, amelyek a rendkívüli, járvány okozta helyzetben segítették az adott cég működését és környezete életét. A díjazott megoldások más családi cégeket is inspirálhatnak, ugyanis ma már kifejezetten erős lett a családi vállalatok tudatossága, összetartása, egymástól való tanulásának igénye. Így tehát a most alkalmazott intézkedések és stratégiák hosszú távon is meghatározók lehetnek, hiszen a hazai vállalati szektor 40 százalékát ezek a cégek teszik ki. „A tavalyi pályázatokban a családi vállalkozások ismét megmutatták, hogy békeidőben és bajban egyaránt három szót kell felírni a vezérigazgatói szoba falára: stratégia, innováció, gyorsaság” – emelte ki Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője a pályázatok értékelésénél.

K&H családi vállalatok kiválósági díj 2020 díjazottak

  1. „Innováció” kategória: Ferroplast Kft.
  2. Ssikeres hosszú távú stratégia” kategória: Schiller Autóház Kft. és Goodwill Pharma Kft.
  3. „Elkötelezettség és felelősségvállalás a társadalom iránt” kategória: Györgytea Kft. és Vajda Papír Kft.

Idén is várják a családi cégek példamutató megoldásait

A K&H-nak továbbra is kiemelten fontosak a családi vállalatok, támogatásukkal és elismerésükkel ugyanis az egész magyar gazdaság és társadalom nyer. Idén is meghirdetik ezért a K&H családi vállalatok kiválósági díjat, amire ezúttal 4 kategóriában – sikeres hosszú távú stratégia, családi értékek és generációváltás, társadalmi felelősségvállalás és környezetvédelmi fenntarthatóság, innováció – várják a nevezéseket. A K&H családi vállalatok kiválósági díjra „Innováció” kategóriában már valóra vált vagy a közeljövőben megvalósuló fejlesztésekkel lehet nevezni. A „Sikeres és hosszú távú stratégia” kategória annak elismerésére szolgál, hogy hogyan igazították a cégek üzleti stratégiájukat a megváltozott piaci követelményekhez, a vállalat hosszú távon sikeres működését is figyelembe véve.  A „Társadalmi felelősségvállalás, környezetvédelmi fenntarthatóság” kategóriában bemutathatják a családi vállalatok, hogy mennyire elkötelezettek a társadalom iránt, hogyan, milyen tevékenységgel járulnak hozzá a helyi közösség, a társadalom tagjai életminőségének fejlődéséhez, kiemelten a környezetvédelmi fenntarthatósághoz. A „Családi értékek a vállalatvezetésben és sikeres generációváltás” kategóriában pedig a családi értékek megőrzése, megerősítése és továbbadása érdekében tett tevékenységek bemutatását várják.

  • A pályázat benyújtásának határideje: 2021. augusztus 6.
  • További információk, pályázati kiírás és nevezési lap ide kattintva érhető el.
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-19 06:30:00
A bankok azonnal ki akarják használni az állami támogatással jövőre induló új kölcsönöket: a munkáshitel már a januári nyitáskor igényelhető lesz, és falusi lakásfelújítási hitelt is több pénzintézet kínálja majd – derül ki a Bank360.hu felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS