Többórás ülő tevékenység – Mire figyeljünk?

2019. 04. 08., 14:35

Az e-sport hazai fejlődését támogató K&H ezért összegyűjtött néhány tippet, amire mindenképpen ügyelj, ha több órán keresztül ülő tevékenységet végzel a monitor előtt, legyen az munka, szórakozás vagy e-sport.

A digitalizáció korában az egészségünket meghatározó életmódunk is átalakul: órákat töltünk a monitort vagy a telefont bámulva, ülő – vagy még inkább görnyedt – testhelyzetben, ami a rossz testtartás és a test egyenetlen terhelése miatt jelentősen igénybe veszi a szervezetünket. Jól tudják ezt az e-sportolók, akik a napi többórás játékedzés mellett tudatosan odafigyelnek a testedzésre is, a megfelelő fizikai állapot ugyanis elengedhetetlen a jó teljesítményhez. Egy komolyabb mérkőzés akár 5 –6 órán át is tarthat, miközben a Német Sporttudományi Egyetem kutatása szerint az e-sportoló kortizol (anti-stressz hormon) szintje ugyanolyan magas, mint egy autóversenyzőé, a pulzusa pedig akár 160-180-ra is felgyorsulhat, ami a maratoni futókra jellemző.

„Mi az e-sportra mint a jövő sportjára tekintünk, hiszen az e-sportolók rengeteg edzés és komoly munka árán tudnak a profi nemzetközi játékosok közé kerülni. Annak ellenére ugyanis, hogy főként szellemi tevékenységről van szó, elengedhetetlen az erős vázizomrendszer, olyan nyak- és vállizomzat kell, ami bírja a hosszú távú játékot és a jó vérkeringés is nélkülözhetetlen a folyamatos agymunkához, illetve kéz-szemkoordinációhoz. A sportnak tehát ez az új területe is komoly szellemi és fizikai erőnlétet követel, csakúgy, mint más szellemi, technikai vagy precíziós sportok” – mondta el Horváth Magyary Nóra, a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokságot támogató K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.

Nem kell azonban e-sportolónak lenni ahhoz, hogy az ülő tevékenység miatt tudatosabban odafigyeljünk a testünkre, a fizikai állapotunkra. A K&H, a hazai e-sport fejlődésének első nagyvállalati támogatójaként ezért összegyűjtött néhány alapvető dolgot, amellyel a leghatásosabban ellensúlyozhatjuk a többórás, monitor előtti ülés negatív hatásait:

  • A nyak- és vállizmok lazítása: mivel koncentrálás közben gyakran észre sem vesszük, hogyan tartjuk hátunkat, vállunkat, ezért időnként tartsunk szünetet, amikor néhány fejkörzéssel és karlendítéssel átmozgatjuk a felsőtestünket.
  • Vérkeringés fokozása: legalább óránként álljunk fel, ha lehetőségünk van rá, akkor menjünk ki a friss levegőre, és lépcsőzzünk kicsit – de legalábbis végezzünk néhány guggolást.
  • Gerincoszlop védelme: a gerinc egyenletes terhelése érdekében támasszuk meg derekunkat, hogy az függőleges helyzetben maradjon.
  • Úgyelj a szemedre: néhány egyszerű gyakorlattal is sokat tehetünk látásunkért. Kicsit dörzsöljük össze tenyerünket, és tegyük a szemünkre. Pihentessük így néhány percig, és közben próbáljunk lazítani. Emellett az is sokat segíthet, ha rövid szünetet tartunk, és kinézünk az ablakon, vagy pár sort olvasunk az újságból.
  • Hangoljuk össze a testmozgást és a munkát: ha a nap jelentős részében ülő munkát végzünk, illesszünk be a heti menetrendünkbe legalább két reggeli vagy esti sportolást. Lehet ez jóga, tánc, futás, edzés, ami biztos, hogy nem csak a testünknek, de a lelkünknek, szellemi frissességünknek is jót teszünk majd ezzel.
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 06. 24., 09:37
Az árukézbesítő óriás radikális lépése fenntarthatósági szempontból kétszeres előnnyel jár, hiszen egyrészt a nem lebomló, műanyag légpárnák felhasználását 95 százalékkal csökkentette, másrészt olyan papír töltőanyaggal helyettesítette őket, ami egyszerre újrahasznosított és újrafelhasználható.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS