A munkavállalókkal való törődés az új irány a társadalmi felelősségvállalásban

2020. 08. 30., 17:00

A koronavírus-járvány következtében még nagyobb szerepet kaphat a társadalmi felelősségvállalás a jövőben, ugyanis a Planet Fantastics’ Network áprilisban végzett kutatása alapján a hazai lakosság 95 százaléka elvárja a vállalatoktól, hogy kiemelt figyelmet fordítsanak erre a területre. A válság után új irányok lehetnek meghatározóak, amelyben fontos szerepet játszik a munkavállalókkal való törődés is. A családi vállalkozások ebben élen járnak, elkötelezettek kollégáik iránt, és arra törekednek, hogy megtartsák őket a nehéz gazdasági helyzet ellenére is. A K&H családi vállalatok kiválósági díj idén a járvány ideje alatt a társadalomért, közösségekért tett példamutató megoldásokat is keresi, a pályázatokat szeptember 18-ig lehet benyújtani.

A koronavírus-járvány okozta krízishelyzet megmutatta, hogy a társadalom iránti elkötelezettségnek, valamint a környezetre való odafigyelésnek jelenleg óriási jelentősége van. A Planet Fantastics’ Network fenntarthatósági tanácsadó cég a járvány ideje alatt végzett online kutatása alapján hazánkban a résztvevők 95 százaléka elvárja a vállalatoktól, hogy a válság után nagyobb hangsúlyt fektessenek a társadalmi felelősségvállalásra, ezért a cégek nem hagyhatják figyelmen kívül ezt a területet a jövőben.

„A családi vállalatok elkötelezettek a környezetükért. Sokszor nem tudatosan végeznek CSR tevékenységet, hanem természetes számukra, hogy helyi szinten, a kisebb közösségeket segítik, sok esetben kevésbé látható módon. Ilyen például, amikor a helyi árvaházat, iskolát vagy sportszervezetet segítik, akár termékeikkel, szolgáltatásaikkal vagy sokszor pénzügyileg. Ezeket a tetteket szeretnénk most elismerni a K&H családi vállalatok kiválósági díjjal, hiszen a társadalmi felelősségvállalás kategóriában  azt mutathatják be a pályázók, hogy a járvány idején vagy annak következtében mit tettek a helyi közösségért, a társadalomért vagy kollégáikért akár a közvetlen vagy a tágabb környezetükben” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője. A pályázatra a társadalmi felelőségvállalás mellett az innováció, valamint a hosszú távú stratégia kategóriában lehet nevezni szeptember 18-ig.

A munkavállalókkal való törődés mint új irány a társadalmi felelősségvállalásban

A krízis nyomán a cégek társadalmi felelősségvállalás stratégiájában új irányok lehetnek hangsúlyosak, ugyanis a munkavállalók egészsége, biztonsága, egzisztenciája kulcskérdéssé vált.

„Azt tapasztaljuk, hogy a családi vállalatok vezetői sokkal elkötelezettebbek kollégáik iránt. Minden körülmények között arra törekednek, hogy megtartsák őket, illetve segítsék ahogy tudják, ha bajba kerültek. Ahogy a korábbi 2008-as válság során, úgy most is megfigyelhető, hogy a családi vállalkozások tulajdonosai még erőteljesebben helyezték előtérbe dolgozóik érdekeit a hosszú távú gondolkozás jegyében” – hangsúlyozta Ékes Ákos.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-16 11:00:49
A só fontos. Ismerjük a királylány meséjét, tudjuk milyen, ha nincs az ételben. Azon túl, hogy legyen kéznél, normális esetben nem tulajdonítunk nagy jelentőséget neki. Sima fehér kristályok, belecsippentünk, szórjuk, főzünk vagy eszünk tovább.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A só fontos. Ismerjük a királylány meséjét, tudjuk milyen, ha nincs az ételben. Azon túl, hogy legyen kéznél, normális esetben nem tulajdonítunk nagy jelentőséget neki. Sima fehér kristályok, belecsippentünk, szórjuk, főzünk vagy eszünk tovább.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS