Alaposan körülnéznek a kkv-k hitelfelvétel előtt

2022. 03. 21., 18:05

Jellemzően saját kapcsolattartójukon keresztül és személyesen tájékozódnak hitelfelvételkor a cégek, derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb eredményeiből. Több pénzintézetnél is érdeklődnek: tízből alig egy vállalkozás igényel kölcsönt úgy, hogy csak egy banktól kér be ajánlatot.

A cégek több mint fele (55 százalék) saját kapcsolattartón keresztül, nagyjából harmada (31 százalék) pedig személyesen, bankfiókban tájékozódik, amikor kölcsönt szeretne felvenni, derül ki a K&H kkv bizalmi index 2021 utolsó negyedévi felméréséből. „A kutatás rávilágít arra, hogy a vállalkozások nagy része személyesen intézi a hitelfelvételt. Vagyis a napi bankolásban használt innovatív, digitális megoldások mellett a nagyobb horderejű pénzügyi döntésekben az élő kapcsolatok és az ügyfelek igényeire szabott tanácsadás továbbra is fontos” – értékelte az eredményeket Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

A pénzügyi tudatosság már alap

A vállalkozások tudatosan, széleskörű tájékozódás után hozzák meg finanszírozási döntéseiket: mindössze 7 százalékuk állította, hogy csak egy banktól kér ajánlatot hitelfelvételkor. A legtöbben – a cégek 43 százaléka - jellemzően 3-4 ajánlatot néz meg és nagyjából ötödük (21 százalék) kifejezetten azoktól a pénzintézetektől kér be ajánlatot, amelyekkel már meglévő pénzügyi kapcsolata van. „A bankolásban kiemelten fontosak a hosszútávú együttműködések: ha a pénzintézet jobban ismeri a vállalkozást, figyelembe tudja venni egyéni helyzetét és személyre szabott ajánlatot adhat” – magyarázta Rammacher Zoltán.

A hitelfelvétel összetett kérdés

A felmérés eredményeiből az is látszik, hogy a vállalkozások, miután több szempontból is értékelték a lehetőségeiket, átgondolt döntést hoznak. A kamat játssza a legnagyobb szerepet a választásban, amit a kkv-k 77 százaléka nagymértékben vesz figyelembe. Az átlátható hitelfolyamatra és az egyéb költségekre egyaránt a cégek kétharmada (65 százalék) fordít kiemelt figyelmet, míg az adott pénzintézettel való korábbi együttműködés a vállalkozások 62 százalékának választásában hangsúlyos szempont.

Mikor érdemes banki finanszírozáshoz nyúlni?

A vállalkozások életében számos oka van a külső finanszírozási forrás bevonásának. Az egyik leggyakoribb, hogy bizonyos költségek hamarabb merülnek fel, mint ahogy a vevők fizetnek. Ilyen esetben forgóeszköz hitelre lehet szükség a likviditás biztosításához. Gépjárművásárláshoz vagy egy új gép, berendezés beszerzéséhez – az adózási szempontokat is figyelembe véve – lízingfinanszírozás az ideális, míg nagyobb szintlépéshez, fejlesztéshez vagy kapacitásbővítéshez beruházási hitel a legjobb választás.

Széchenyi Kártya Program

A hazai piacon ezekre az igényekre jelenleg is elérhetők a Széchenyi Kártya program GO! termékek, amelyeket az állami támogatásnak köszönhetően kedvező költségek mellett lehet igénybe venni. A K&H vállalkozói ügyfelei körében a legnépszerűbb a Széchenyi Likviditási Hitel GO!konstrukció, amelynek átlagos hitelösszege 11 millió forint és általában a maximális 3 éves futamidőre igénylik a mikrocégek. A jellemzően 7 éves futamidővel felvett Széchenyi Beruházási Hitel GO! pedig leginkább a középvállalkozások körében népszerű, ahol az átlagos hitelösszeg meghaladja a 100 millió forintot.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS