Több tízmillió forint befektetésre is szükségük lehet a fejlődő vállalkozásoknak

2022. 01. 27., 14:12

Vannak olyan induló és nemrégen alapított cégek, amelyek pár millió forint tőkéből el tudják érni céljaikat, ám nem ez a jellemző. Ahhoz, hogy a vállalkozások megvalósíthassák fejlesztési terveiket és marketingkampányokat indíthassanak jellemzően több tízmillió forintra van szükségük – derül ki a K&H kutatásából.

A K&H felmérése, amelyet az RTL Klub Cápák között című műsorába jelentkezők körében végzett, azt mutatja, hogy általában jelentős tőkebevonásra készülnek a vállalkozók. A legtöbben, több mint negyedük (27 százalék) legalább 40 millió forinthoz szeretne jutni, kevesebb mint 5 millió forintra pedig a műsorba jelentkezők mindössze 9 százalékának lenne szüksége.

Összességében a cégek több mint kétharmada 10 millió forint feletti befektetésre pályázik. Ez összhangban van a műsor előző évadába jelentkezők körében végzett felmérés eredményével, amely szerint egy vállalkozásnak jellemzően ma már több mint ötmillió forintra van szüksége az első néhány évben a fejlődéshez.

A kért befektetést a vállalkozók legnagyobb része marketingtevékenységre költené (53 százalék), majdnem minden második cég pedig meglévő termékét vagy szolgáltatását fejlesztené (45 százalék). Továbbá a jelentkezők 40 százaléka bővítené gyártókapacitásait és 34 százalékuk fejlesztene új terméket vagy szolgáltatást. Szintén jellemző, hogy a mindennapi működéshez vonnának be tőkét: 26 százalékuk készletet, alapanyagot szerezne be a források segítségével.

„A finanszírozás tekintetében a befektetők és a bankok is azokat az üzleti célokat preferálják, amelyek értékteremtésről szólnak, mint például a kapacitásbővítés, hatékonyságnövelés. Ahhoz azonban, hogy egy cég szintet lépjen, fejlődjön és akár nemzetközi szinten sikeres legyen, nem csak befektetésre van szükség, hanem a szakmai tudás is elengedhetetlen” – emelte ki Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

Ez látszik a K&H felmérésének eredményeiből is: bár a legtöbben tőkét szeretnének bevonni a show-ban (61 százalék), alig vannak tőlük lemaradva azok, akik mentorálást, szakmai tudást várnak a Cápáktól (55 százalék). Ám a szereplés ennél még többet ad: sokan azért jelentkeztek a műsorba, hogy a televíziós szereplés segítségével ismertséget szerezzenek cégüknek, terméküknek (43 százalék) és olyanok is vannak, akik új üzleti kapcsolatokat remélnek tőle (40 százalék).

„Felmérésünk eredményeiből egyértelműen kitűnik, hogy a tőkebevonás mellett kiemelt jelentősége van a külső szakmai segítségnek. A K&H-nál, partnereinkkel együtt folyamatosan azon dolgozunk, hogy a K&H üzletetide! vállalkozásfejlesztési oldalunkon mind a kezdő, mind a működő cégeknek segítsünk ebben szakmai és edukációs tartalmakkal, videókkal. A honlapon többek között finanszírozás és vállalkozásindítás témakörben kaphatnak az érdeklődők hasznos, praktikus tippeket. Megtudhatják például, hogyan készítsenek üzleti tervet vagy hogyan indítsák el saját webáruházukat” – tette hozzá Rammacher Zoltán.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS