Személyre szabott ajánlat jár a dolgozóknak

2023. 10. 18., 20:53

A munkavállalók ma már ritkán horgonyoznak le hosszabb ideig egy munkahelyen. A K&H HR igazgatója szerint ennek sok esetben nem a váltási szándék az oka, hanem az, ha a kollégák nem tudnak tudásban és anyagilag feljebb lépni, vagy az időközben megváltozott élethelyzetüket nem veszi figyelembe a cég. A szakember szerint ezért a dolgozók megtartásához a vállalatoknak generációkon átívelő, rugalmas fejlesztést kell nyújtaniuk.

A szakképzett munkaerő felvétele számos területen nehézséget jelent, miközben a bizonytalan gazdasági helyzet miatt a munkavállalók inkább óvatosabbak, nehezebben váltanak. Mindez azt eredményezi, hogy a cégeknek még inkább figyelniük kell a meglévő, nagy tudással és tapasztalattal bíró kollégák megtartására.

A HBLF Sokszínűségi Karta szakmai rendezvényén Medvey Leila, a K&H HR igazgatója azt mutatta be, hogyan tud a munkáltató a teljes munkavállalói életciklus során lehetőséget adni a kiteljesedésre: „A vállalkozásoknak tudatosan kell kezelniük a dolgozói állományt, hiszen az egyik legértékesebb és legnehezebben pótolható erőforrás. Meg kell érteniük, miért jut el egy dolgozó oda, hogy új helyet keres, és megoldást kell nyújtaniuk, hogy maradjanak” – mondta a szakember. „Ahogyan egy cég, úgy a munkatársak is fejlődni, növekedni akarnak. Lehetőséget kell tehát nyújtani arra, hogy ők is fejlődni tudjanak – tudásban, anyagilag, kihívásokban. Emellett a munka és a magánélet egyensúlyának megteremtése rendkívül fontos, ami azonban életciklusonként, élethelyzetenként változik. Míg egy pályakezdőnél a tapasztalatszerzést, addig egy érett munkatársnál a rugalmas munkavégzést, a nyugdíjaskorúaknál pedig a nyitott, támogató légkört kell biztosítani” – hangsúlyozta a HR vezető.

A vállalati sokszínűséghez a HR-nek is alkalmazkodnia kell

Az eltérő generációkhoz és életszakaszokhoz kapcsolódó igények rendkívül széles skálán mozognak, ezért ehhez igazodóan a K&H számos különböző programot valósít meg. Így például a pályakezdők tapasztalatszerzését és fejlődését a 2006 óta futó! karrierstart program segíti, amelyben a fiatal tehetségek egy éven keresztül rotációs rendszerben járhatnak végig 4 vállalati területet. A nemek közti egyenjogúságot és a női vezetők arányának növelését a vezetői pozícióban lévő kollégáknak szóló K&H női karrieriskola támogatja, ahol a hölgy kollégák panelbeszélgetéseken és workshopokon vehetnek részt, de a bank mentorálási lehetőséget is biztosít azoknak, akik magasabb vezetői pozíció betöltését fontolgatják. A K&H kitűNŐk programsorozat pedig kifejezetten az első vezetői szerepükre készülő nők számára indult. Mindezek mellett a kisgyerekes szülők visszatérésének megkönnyítése miatt kibővült a home office lehetőség, és a nyugdíjas foglalkoztatás is aktívan megvalósul a vállalatnál.

„Mindezek alapján jól látható, hogy ha egy cég egy-egy korosztályra vagy munkavállalói körre fókuszál, az ma már messze nem elég. A kollégák kiteljesedéséhez és megfelelő motiválásához az egyéni életciklushoz és élethelyzethez alkalmazkodó rugalmas munkakörnyezettel kell kialakítania a munkáltatónak” – emelte ki Medvey Leila.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.
2025-01-10 22:10:00
Vajon a beruházások zsugorodása végérvényesen átalakítja a magyar gazdaság szerkezetét? Milyen trendek jellemezhetik majd a munkaerőpiacot 2025-ben, és mitől függ a kkv-k versenyképessége? A PwC évindító makrogazdasági webináriumán Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi osztályának vezetője Kozák Ákossal, az Egyensúly Intézet gazdaságkutatási igazgatójával beszélgetett az elmúlt negyedév teljesítményéről és a 2025-ös év kilátásairól.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS