Kökény Roland: A korrektség olyan befektetés, ami az üzleti kapcsolatokban is kifizetődik

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 08. 19., 09:15

Az újonnan alapított vállalkozások 15-20 százaléka már minket választ bankjának, ami a legmagasabb piaci részesedés cégen belül – mondta az Üzletemnek Kökény Roland, a K&H Bank kkv marketing főosztály vezetője.

Kökény Roland számára a járványhelyzet ellenére is nagyon produktív volt az idei év, hiszen sokat léptek előre a K&H Bank vállalkozásösztönzési programjával. Ha arra is kíváncsi, hogy Roland szakmai bakancslistáján mi szerepel az első helyen, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz interjújának 199. interjúját!

– Mit tart karrierje csúcsának?

– Ha elvonatkoztatok az egészségügyi/gazdasági/társadalmi negatívumoktól, akkor talán tényleg ez a legproduktívabb év: elindultuk az első nyílt bankolás megoldással online számlázás vonalon, a hitelmoratórium nem mindenéves kihívás, a Cápák között tévéműsor partnereként sokat léptünk előre a vállalkozásösztönzési programunkkal és egyre több induló vállalkozás választ minket. Olyan értelemben is kicsit kiemelkedik ez az időszak, hogy nagyon szeretek a közvetlen kollégáimmal és a tágabb csapattal is együtt dolgozni.

– Milyen távra tervez?

– Karrier szempontjából a „most”-ra koncentrálok, azzal foglalkozok, hogy a lehető legjobban végezzük a dolgunk. Ha az üzleti aktivitást nézzük, akkor a tervezésben ahhoz ragaszkodom, hogy 1 évre gondolkodjunk előre a fontos akciókban, illetve 3 évre előre legyen elképzelésünk arról, hogy mit és miért kívánnak a vevőink és mik lesznek a piacunk mozgatórugói.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Az újonnan alapított vállalkozások 15-20 százaléka már minket választ bankjának, ami a legmagasabb piaci részesedés cégen belül. Ugyanakkor ez még mindig „csak” a második hely a piacon. A bakancslista tetején az első hely van, mivel a szolgáltatásunk a leginnovatívabb, a csapatnak minden képessége megvan hozzá, én pedig vagyok annyira versengő típus, hogy ez legyen a cél.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Mindig akad olyan ember, akinek érdemes elemezni a működését, mint követendő vagy elrettentő példa.

– Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– Azokkal a dolgokkal, amit megosztanak, hogy lehet velük motiválni őket. Az mondjuk segít, hogy érdekel is, hogyan működnek.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Főleg sérülések miatt az élsportból semmi nem lett, ezért már bankosként belevágtam egy edzői képzésbe, amit ironikus módon egy újabb sportsérülés miatt félbe kellett szakítanom és ennyiben is maradt. Mostanában újra elő-előtör, hogy szívesen kipróbálnám magam edzőként/sportmenedzserként.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Nincs külön taktikám, általában korrekt módon működöm és remélem, hogy ez olyan befektetés, ami kifizetődik az üzleti kapcsolatokban.

– Mire sajnálja az idejét?

– Tétlenkedésre.

– Mivel lehet felbosszantani?

– A munka minőségére vonatkozó igénytelenséget nehezen viselem.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Aminek az a célja, hogy gyerekeknek adjon lehetőséget.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Arra, ami a következő két feltételt egyaránt kielégíti: 1) a fiam vagy a feleségem boldogabb tőle 2) van értelme.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Könnyű eset vagyok, sok dolog kikapcsol: sport, családdal/barátokkal töltött idő, olvasás, zenéimmel/kerttel bíbelődés, illetve a koncertek most nagyon hiányoznak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS