Családi cégek innovatív megoldásait várja a K&H

2019. 09. 04., 16:15

A K&H negyedik alkalommal keresi azokat a családi cégeket, akik az üzleti szektor számára példát mutathatnak a generációváltás sikeres levezénylésében, a hosszú távú fenntartható működésben, a társadalmi felelősségvállalásban, valamint idei újdonságként az innováció területén tett törekvéseikkel.

A KSH legfrissebb jelentése szerint tavaly történelmi csúcsra ért a kutatás-fejlesztési (K+F) ráfordítás: 2018-ban ugyanis közel 630 milliárd forint volt az erre fordított összeg, ami a GDP 1,49 százalékának felel meg. Ilyen magas arányra a rendszerváltás óta nem volt példa. „A K+F ráfordításoknak kiemelt szerepe van, hiszen ez az ország versenyképességének egyik mutatója, emellett pedig kulcsszerepe van a felzárkózásban is. A mostani szám örvendetes, de egyúttal azt is látni kell, hogy a jelenlegi aránnyal egyelőre még csak az Európai Unió középmezőnyében szerepelünk. Mivel hazánkban a családi vállalatok száma meghatározó – a KPMG European Family Business Barometer felmérése alapján ugyanis a vállalatok mintegy 70 százaléka ilyen vállalat –, kiemelt szerepük van az ország innovációs teljesítményében” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője.

K+F a családi vállalatoknál

A kutatás-fejlesztésnek nem csak az ország versenyképességének növelésében van kulcsszerepe, hanem abban is, hogy a családi vállalatok lépést tudjanak tartani a többi nagyvállalat fejlődésével. Ehhez elengedhetetlen a piaci trendek feltérképezése és követése, a folyamatos fejlesztés, a digitalizáció és az innovatív megoldások alkalmazása. Emellett az is fontos, hogy az idősebb generáció nyitott legyen a fiatalabb munkavállalók újító ötleteire. „A kutatás-fejlesztésnek kiemelt szerepe van a fenntartható növekedésben. Az OECD felmérése alapján a magyar cégek ugyan élnek a digitalizáció adta lehetőségekkel, sok esetben viszont az csak egy-egy speciális területet érint, ami nem feltétlenül alkalmazható a cég egészén. Idén ezért új, innovációs kategóriával bővítettük a családi vállalatokat célzó K&H családi vállalatok kiválósági díjat, hogy a jó példákkal inspirációt tudjunk adni a többi vállalatnak” – mondta el a szakember.

A K&H családi vállalatok kiválósági díjra idén négy kategóriában jelentkezhetnek a cégek:

  • az elmúlt években megvalósult vagy a közeljövőben tervezett innovációs fejlesztések,
  • sikeres és fenntartható hosszú távú stratégia kidolgozása és megvalósítása,
  • a családi értékek beépítése a vállalatvezetésbe és a generációváltás sikeres kezelése,
  • a cég elkötelezettsége a társadalom iránt.

A pályázat benyújtásának határideje 2019. október 27.

További információk, pályázati kiírás és nevezési lap: https://www.kh.hu/kivalosagi-dij

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS