Családi cégek innovatív megoldásait várja a K&H

2019. 09. 04., 16:15

A K&H negyedik alkalommal keresi azokat a családi cégeket, akik az üzleti szektor számára példát mutathatnak a generációváltás sikeres levezénylésében, a hosszú távú fenntartható működésben, a társadalmi felelősségvállalásban, valamint idei újdonságként az innováció területén tett törekvéseikkel.

A KSH legfrissebb jelentése szerint tavaly történelmi csúcsra ért a kutatás-fejlesztési (K+F) ráfordítás: 2018-ban ugyanis közel 630 milliárd forint volt az erre fordított összeg, ami a GDP 1,49 százalékának felel meg. Ilyen magas arányra a rendszerváltás óta nem volt példa. „A K+F ráfordításoknak kiemelt szerepe van, hiszen ez az ország versenyképességének egyik mutatója, emellett pedig kulcsszerepe van a felzárkózásban is. A mostani szám örvendetes, de egyúttal azt is látni kell, hogy a jelenlegi aránnyal egyelőre még csak az Európai Unió középmezőnyében szerepelünk. Mivel hazánkban a családi vállalatok száma meghatározó – a KPMG European Family Business Barometer felmérése alapján ugyanis a vállalatok mintegy 70 százaléka ilyen vállalat –, kiemelt szerepük van az ország innovációs teljesítményében” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője.

K+F a családi vállalatoknál

A kutatás-fejlesztésnek nem csak az ország versenyképességének növelésében van kulcsszerepe, hanem abban is, hogy a családi vállalatok lépést tudjanak tartani a többi nagyvállalat fejlődésével. Ehhez elengedhetetlen a piaci trendek feltérképezése és követése, a folyamatos fejlesztés, a digitalizáció és az innovatív megoldások alkalmazása. Emellett az is fontos, hogy az idősebb generáció nyitott legyen a fiatalabb munkavállalók újító ötleteire. „A kutatás-fejlesztésnek kiemelt szerepe van a fenntartható növekedésben. Az OECD felmérése alapján a magyar cégek ugyan élnek a digitalizáció adta lehetőségekkel, sok esetben viszont az csak egy-egy speciális területet érint, ami nem feltétlenül alkalmazható a cég egészén. Idén ezért új, innovációs kategóriával bővítettük a családi vállalatokat célzó K&H családi vállalatok kiválósági díjat, hogy a jó példákkal inspirációt tudjunk adni a többi vállalatnak” – mondta el a szakember.

A K&H családi vállalatok kiválósági díjra idén négy kategóriában jelentkezhetnek a cégek:

  • az elmúlt években megvalósult vagy a közeljövőben tervezett innovációs fejlesztések,
  • sikeres és fenntartható hosszú távú stratégia kidolgozása és megvalósítása,
  • a családi értékek beépítése a vállalatvezetésbe és a generációváltás sikeres kezelése,
  • a cég elkötelezettsége a társadalom iránt.

A pályázat benyújtásának határideje 2019. október 27.

További információk, pályázati kiírás és nevezési lap: https://www.kh.hu/kivalosagi-dij

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS