Németh Balázs: Egyre többen választják az okosmegoldásokat

Németh Balázs: Egyre többen választják az okosmegoldásokat
2022. 05. 24., 15:36

Személyi kölcsön miatt, számlanyitáshoz vagy biztosítás kötéséhez sem kell már bankba menni, elég hozzá valamilyen okoseszköz. Az egyre szaporodó digitális megoldásokat pedig egyre inkább kedvelik a bankolók: a K&H-nál több mint 600 ezer digitálisan aktív ügyfél van, az ügyfelek 85 százaléka használja az e-csatornákat, és közel 480 ezren számítanak aktív mobilbankolóknak. A kényelmes és gyors megoldások térnyerését mutatja az is, hogy az okostelefonok mellett jön fel az okosórás fizetések száma is.

Neobankok, szuperapplikációk, fintech megoldások – egyre sokasodnak a pénzügyek intézését megkönnyítő innovatív lehetőségek, a verseny pedig hatalmas. Ma egy pénzintézet sokkal többet kínál a pénz kezelésénél. Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője elmondta, hogy a K&H Csoport az éllovasok közé tartozik a mindennapi bankolást megkönnyítő digitális megoldások terén. A pénzintézetnek minden innovációval az a célja, hogy egyszerűbbé tegye a pénzügyek intézését, ezért olyan platformot építenek, amely túlmutat a bankoláson és egyszerűsíti a felhasználók hétköznapi életét.

(Németh Balázs is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 340. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

A K&H tapasztalatai szerint pedig az emberek egyre nyitottabbak a digitális megoldások iránt, a banknál több mint 600 ezer digitálisan aktív ügyfél van, és az ügyfelek 85 százaléka használja az e-csatornákat, míg a mobilbankot közel 480 ezren használják aktívan.

Jönnek a szuperapplikációk

„Egyre erősödő trend az úgynevezett szuperapplikáció is, amelyeknek a lényege – banki példánál maradva -, hogy a fizetés mellett minél több szolgáltatást nyújtson. A K&H-nál a mobilbankba belépve, a K&H+ szolgáltatást választva már közlekedési mobiljegyet is lehet vásárolni, illetve az okostelefonokon keresztül biztosításokat is köthetnek az ügyfelek. A K&H-nál a bankszámlanyitások jelentős része is az online térbe költözött: 2022 első negyedévében a bankszámlanyitás 44százaléka digitálisan, a mobilapplikáción keresztül történt. Az online számlanyitás indulás óta több mint 30 ezer számlát hoztak létre így az ügyfelek. Emellett személyi kölcsönt is lehet már igényelni a mobilbankon keresztül. Azaz igyekszünk fokozatosan, minél több élethelyzetre megoldást nyújtani” – tette hozzá Németh Balázs.

Okosórák és fizetésre alkalmas karkötők

A fizetéseknél is egyre több innovatív és kényelmes megoldás létezik, és egyre többen választják is ezeket. A jegybank adatai szerint a mobiltárcákba regisztrált kártyák száma 2021 negyedik negyedévében a megelőző időszakhoz képest 16 százalékkal bővült és megközelítette az 1,3 milliót. Az okostelefonok mellett ma már egyre nagyobb teret kapnak az okosórák, illetve a fizetésre alkalmas karkötők is.

A K&H-nál 2021 januárjától 2022 március végéig a bank ügyfelei összesen közel 115 milliárd forintos forgalmat hoztak össze az Apple Pay, a Google Pay és a Garmin Pay segítségével. Idén márciusban közel 1,4 millió Apple Pay-tranzakcióra 9,3 milliárd forintos forgalom jutott. A Google Pay esetében márciusban 782 ezer vásárlásra jutott több mint 4,6 milliárd forint, míg a Garmin Pay okosórás megoldásával 2021 szeptembere óta havi átlagban 6 ezer tranzakcióra összesen 38 millió forintos költés jutott, ehhez képest most márciusban 12 ezer fizetéshez 75 millió forintos költés társult.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 11. 11., 11:11
A november 2-án kezdődött év végi kgfb-kampány első hetében a személygépkocsival rendelkező ügyfelek 32 800 forintos átlagdíjon kötöttek új szerződést, miközben biztosítójuk átlagosan 46 600 forintos indexdíjat ajánlott számukra, így a biztosításukat lecserélők átlagosan 29,6 százalékot spórolhattak – tájékoztatott saját adatai alapján az Insura.hu biztosításközvetítő.
2024. 11. 10., 19:50
Új pályázati konstrukciót hirdet a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal, elsősorban a magyar mikro-, kis- és középvállalkozásokat segítve innovációs törekvéseikben – tájékoztatott a Kulturális és Innovációs Minisztérium.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.
Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS