Németh Balázs: Egyre többen választják az okosmegoldásokat

Németh Balázs: Egyre többen választják az okosmegoldásokat
2022. 05. 24., 15:36

Személyi kölcsön miatt, számlanyitáshoz vagy biztosítás kötéséhez sem kell már bankba menni, elég hozzá valamilyen okoseszköz. Az egyre szaporodó digitális megoldásokat pedig egyre inkább kedvelik a bankolók: a K&H-nál több mint 600 ezer digitálisan aktív ügyfél van, az ügyfelek 85 százaléka használja az e-csatornákat, és közel 480 ezren számítanak aktív mobilbankolóknak. A kényelmes és gyors megoldások térnyerését mutatja az is, hogy az okostelefonok mellett jön fel az okosórás fizetések száma is.

Neobankok, szuperapplikációk, fintech megoldások – egyre sokasodnak a pénzügyek intézését megkönnyítő innovatív lehetőségek, a verseny pedig hatalmas. Ma egy pénzintézet sokkal többet kínál a pénz kezelésénél. Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője elmondta, hogy a K&H Csoport az éllovasok közé tartozik a mindennapi bankolást megkönnyítő digitális megoldások terén. A pénzintézetnek minden innovációval az a célja, hogy egyszerűbbé tegye a pénzügyek intézését, ezért olyan platformot építenek, amely túlmutat a bankoláson és egyszerűsíti a felhasználók hétköznapi életét.

(Németh Balázs is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 340. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

A K&H tapasztalatai szerint pedig az emberek egyre nyitottabbak a digitális megoldások iránt, a banknál több mint 600 ezer digitálisan aktív ügyfél van, és az ügyfelek 85 százaléka használja az e-csatornákat, míg a mobilbankot közel 480 ezren használják aktívan.

Jönnek a szuperapplikációk

„Egyre erősödő trend az úgynevezett szuperapplikáció is, amelyeknek a lényege – banki példánál maradva -, hogy a fizetés mellett minél több szolgáltatást nyújtson. A K&H-nál a mobilbankba belépve, a K&H+ szolgáltatást választva már közlekedési mobiljegyet is lehet vásárolni, illetve az okostelefonokon keresztül biztosításokat is köthetnek az ügyfelek. A K&H-nál a bankszámlanyitások jelentős része is az online térbe költözött: 2022 első negyedévében a bankszámlanyitás 44százaléka digitálisan, a mobilapplikáción keresztül történt. Az online számlanyitás indulás óta több mint 30 ezer számlát hoztak létre így az ügyfelek. Emellett személyi kölcsönt is lehet már igényelni a mobilbankon keresztül. Azaz igyekszünk fokozatosan, minél több élethelyzetre megoldást nyújtani” – tette hozzá Németh Balázs.

Okosórák és fizetésre alkalmas karkötők

A fizetéseknél is egyre több innovatív és kényelmes megoldás létezik, és egyre többen választják is ezeket. A jegybank adatai szerint a mobiltárcákba regisztrált kártyák száma 2021 negyedik negyedévében a megelőző időszakhoz képest 16 százalékkal bővült és megközelítette az 1,3 milliót. Az okostelefonok mellett ma már egyre nagyobb teret kapnak az okosórák, illetve a fizetésre alkalmas karkötők is.

A K&H-nál 2021 januárjától 2022 március végéig a bank ügyfelei összesen közel 115 milliárd forintos forgalmat hoztak össze az Apple Pay, a Google Pay és a Garmin Pay segítségével. Idén márciusban közel 1,4 millió Apple Pay-tranzakcióra 9,3 milliárd forintos forgalom jutott. A Google Pay esetében márciusban 782 ezer vásárlásra jutott több mint 4,6 milliárd forint, míg a Garmin Pay okosórás megoldásával 2021 szeptembere óta havi átlagban 6 ezer tranzakcióra összesen 38 millió forintos költés jutott, ehhez képest most márciusban 12 ezer fizetéshez 75 millió forintos költés társult.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-12-02 11:20:00
2023 III. negyedévében hazánkban a helyközi személyszállítás teljesítménye 8,4 százalékkal nőtt, az áruszállításé 11 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.
2023. 10. 25., 09:33
epizód: 2023 / 16   |   hossz: 24:08
Az országos munkaerőhiány nagyon jól leszűkíthető adott gazdasági szegmensekre, és nem feltétlenül az elvándorlás okozza - mondta a BizniszPlusz podcastnak Somodi Bettina. A Beck and Partners nemzetközi HR tanácsadó cég üzletágvezetője szerint egy jó szabályozással a külföldi munkavállalók is szépen belesimulhatnának a rendszerbe, és kellenek, mert a nehéz fizikai munkahelyeket a magyarok már évek óta nem töltik be. A szakemberrel azt is megfejtettük, miért és milyen szempontok fontosak a ma már jóval bátrabban váltó munkaerőnek, különösen a fiataloknak.

  Rovathírek: GUSTO

A gamay a jelek szerint 129-szer izgalmasabb fajta a portugizinél, még akkor is, ha anno Merész Fülöp, Burgundia hercege hitvány fajtának titulálta és irtotta, mintha gyomnövény volna.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS