Németh Balázs: Egyre többen választják az okosmegoldásokat

Németh Balázs: Egyre többen választják az okosmegoldásokat
2022. 05. 24., 15:36

Személyi kölcsön miatt, számlanyitáshoz vagy biztosítás kötéséhez sem kell már bankba menni, elég hozzá valamilyen okoseszköz. Az egyre szaporodó digitális megoldásokat pedig egyre inkább kedvelik a bankolók: a K&H-nál több mint 600 ezer digitálisan aktív ügyfél van, az ügyfelek 85 százaléka használja az e-csatornákat, és közel 480 ezren számítanak aktív mobilbankolóknak. A kényelmes és gyors megoldások térnyerését mutatja az is, hogy az okostelefonok mellett jön fel az okosórás fizetések száma is.

Neobankok, szuperapplikációk, fintech megoldások – egyre sokasodnak a pénzügyek intézését megkönnyítő innovatív lehetőségek, a verseny pedig hatalmas. Ma egy pénzintézet sokkal többet kínál a pénz kezelésénél. Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője elmondta, hogy a K&H Csoport az éllovasok közé tartozik a mindennapi bankolást megkönnyítő digitális megoldások terén. A pénzintézetnek minden innovációval az a célja, hogy egyszerűbbé tegye a pénzügyek intézését, ezért olyan platformot építenek, amely túlmutat a bankoláson és egyszerűsíti a felhasználók hétköznapi életét.

(Németh Balázs is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 340. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

A K&H tapasztalatai szerint pedig az emberek egyre nyitottabbak a digitális megoldások iránt, a banknál több mint 600 ezer digitálisan aktív ügyfél van, és az ügyfelek 85 százaléka használja az e-csatornákat, míg a mobilbankot közel 480 ezren használják aktívan.

Jönnek a szuperapplikációk

„Egyre erősödő trend az úgynevezett szuperapplikáció is, amelyeknek a lényege – banki példánál maradva -, hogy a fizetés mellett minél több szolgáltatást nyújtson. A K&H-nál a mobilbankba belépve, a K&H+ szolgáltatást választva már közlekedési mobiljegyet is lehet vásárolni, illetve az okostelefonokon keresztül biztosításokat is köthetnek az ügyfelek. A K&H-nál a bankszámlanyitások jelentős része is az online térbe költözött: 2022 első negyedévében a bankszámlanyitás 44százaléka digitálisan, a mobilapplikáción keresztül történt. Az online számlanyitás indulás óta több mint 30 ezer számlát hoztak létre így az ügyfelek. Emellett személyi kölcsönt is lehet már igényelni a mobilbankon keresztül. Azaz igyekszünk fokozatosan, minél több élethelyzetre megoldást nyújtani” – tette hozzá Németh Balázs.

Okosórák és fizetésre alkalmas karkötők

A fizetéseknél is egyre több innovatív és kényelmes megoldás létezik, és egyre többen választják is ezeket. A jegybank adatai szerint a mobiltárcákba regisztrált kártyák száma 2021 negyedik negyedévében a megelőző időszakhoz képest 16 százalékkal bővült és megközelítette az 1,3 milliót. Az okostelefonok mellett ma már egyre nagyobb teret kapnak az okosórák, illetve a fizetésre alkalmas karkötők is.

A K&H-nál 2021 januárjától 2022 március végéig a bank ügyfelei összesen közel 115 milliárd forintos forgalmat hoztak össze az Apple Pay, a Google Pay és a Garmin Pay segítségével. Idén márciusban közel 1,4 millió Apple Pay-tranzakcióra 9,3 milliárd forintos forgalom jutott. A Google Pay esetében márciusban 782 ezer vásárlásra jutott több mint 4,6 milliárd forint, míg a Garmin Pay okosórás megoldásával 2021 szeptembere óta havi átlagban 6 ezer tranzakcióra összesen 38 millió forintos költés jutott, ehhez képest most márciusban 12 ezer fizetéshez 75 millió forintos költés társult.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS