K&H: lendületesen nyitott a Google Pay

2021. 04. 17., 12:00

Pár nap alatt közel 12 ezer K&H bankkártya landolt a Google Pay fizetési alkalmazásban – közölte a bank, amely Magyarországon április elején elsőként tette elérhetővé hazai pénzintézetként a Google Pay androidos fizetési megoldást. Az első tíz napban több, mint tízezer alkalommal történt vásárlás összesen 61 millió forint értékben, ami azt mutatja, hogy készpénzmentes elektronikus vagy okostelefonos fizetés térnyerésében komoly szerepet kaphat a GPay.

Szinte azonnal rákaptak a K&H bankkártyásai a GPay-re: a bank a magyarországi pénzintézetek közül április 6-án elsőként vezette be ezt az okostelefonos fizetési megoldást és a rajt óta eltelt napokban a várakozásokat meghaladó népszerűségre tett szert – közölte a K&H.

Tíz nap alatt 11 964 bankkártyát digitalizáltak a K&H-sok a GPay-en keresztül. A szóban forgó időszakban pedig 10 469 vásárlást bonyolítottak. Egy-egy alkalommal az érintettek átlagosan 5 917 forintot költöttek, amely így az összes vásárlás tekintetében meghaladja a 61 millió forintot.

„A GPay robbanásszerű sikerre tett szert az első néhány napban – még az Apple Pay-nél is lendületesebben kezdett, hiszen akkor az első héten 2600 kártya jelent meg az applikációban, melynek sikerét jól mutatja a jelenleg 80 ezer digitalizált kártya –, ez azt jelzi, hogy a magyar bankkártyások döntöttek: pillanatok alatt adaptálódtak az új fizetési alternatívához a GPay kapcsán is, melyet most már a hazai pénzintézetek sorában elsőként a K&H-nál érhetnek el” – kommentálta a bank friss adatait Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. Jelenleg a bank 570 ezer ügyfele számít digitálisan aktívnak, vagyis ennyien használják az elektronikus megoldásokat, legyen szó az e-bankról vagy mobilbankról, valamint a mobiltárcás fizetési alternatíváról.

Németh Balázs a hivatalos jegybanki adatokra reagálva elmondta, hogy hosszú távon látványos bővülés történt a magyarországi kártyás fizetéseknél, és ezek a számok itt nem fognak megtorpanni. 2010-ben a Magyarországon kibocsátott bankkártyákkal belföldön alig több mint 198 millió alkalommal fizettek összesen 1404 milliárd forint értékben. Előbbi a múlt évre megnégyszereződött, utóbbi pedig megötszöröződött. Az egy vásárlásra jutó átlagos összeg pedig 7074 forintról 7988 forintra emelkedett.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS