Az online marketing az új foci. Tényleg mindenki ért hozzá?

2022. 05. 06., 13:59

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Google, Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Tiktok – minden cég a legnépszerűbb online felületeket sorolja, ha hirdetést tervez, és valóban, ezek ma már megkerülhetetlenek. Jól mutatja az igény növekedését, hogy a Growww Digital elemzése alapján az első negyedévben a Google Ads költések 21 százalékkal növekedtek Magyarországon. Köszönhető ez annak, hogy a felületek használata roppant egyszerűnek tűnik, hiszen bárki néhány kattintással beállíthatja, hogy hol, mikor és kinek szeretné megmutatni termékét, cégét. De valóban elég ennyi egy sikeres kampányhoz?

A kkv-k között egyre több olyan cég van, aki érzi a márkaismertség növelésének fontosságát, és már kipróbálta a Facebook és a Google megoldásait. A jelenlegi gazdasági környezetben pedig, amikor az áremelkedés egyre több területen okoz keresletcsökkenést, a cégek még inkább keresik a költséghatékony utat a vásárlóikhoz.

„Ahogyan a járvány alatt, úgy a mostani gazdasági helyzetben is meghatározó, ki mekkora energiát fordít a marketingre és a márkaépítésre. Továbbra is azok a cégek fognak tudni érvényesülni, akik jelen vannak a fogyasztók fejében és folyamatosan építik márkájuk üzenetét és értékét” – mondta a K&H üzletetide oldalán tanácsadást nyújtó Csasztvan Nóra, a DisplayNOW.net online hirdetési webshop vezetője.

„A gyorsan megvalósítható és módosítható digitális marketing megoldások ezért most kiemelt figyelmet kapnak. A könnyű használatot azonban ne keverjük össze a rögtönzött kampánnyal! Az online felületek esetében is elengedhetetlen a stratégiai tervezés a hosszú távú sikerekhez” – hangsúlyozta a marketing szakember.

(Csasztvan Nóra is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 313. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

Hogyan ne tervezzünk online kampányt?

Főként a kisebb cégekre jellemző, hogy rögtönzött hirdetésekben és rövid időszakokban gondolkodnak, illetve azonnali megtérülést, bevételnövekedést várnak. Az online és a hagyományos – tévében, óriásplakáton, boltokban megjelenő – marketingkampányok és az online hirdetések között azonban tervezés terén nem sok különbség van. Habár az online hirdetések jóval kedvezőbb költségkerettel és gyorsabban megvalósíthatók, stratégiai tervezés – reális célok felállítása, piackutatás, az üzenetek és célcsoportok meghatározása – nélkül nem érdemes belevágni.

A márkaépítés tehát a webes felületek esetében is minőségi tartalmat, folyamatos építkezést és hosszabb időtávra való tervezést igényel. Ehhez azzal is tisztában kell lenni, hogy az online kampánynak milyen súlya van a kommunikációban – ehhez pedig ismerni kell a fogyasztóink médiahasználati szokásait.

A K&H üzletetide! vállalkozásfejlesztési oldalon éppen az ilyen, a nagyok számára talán már egyértelmű, a kisebb cégek számára azonban még fejlesztendő területekhez találnak hasznos szakmai és edukációs tartalmakat, videókat a vállalkozók. „A hatékony marketingstratégia és a hirdetési kampányok tervezése mellett praktikus tanácsokat kaphatnak többek között finanszírozási és adózási témakörben is. Sőt, akár azt is megtudhatják, hogyan indítsák el saját webáruházukat” – tette hozzá Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 05. 23., 15:23
Nagy Ferenc Gábor, az NFG Badboys Kft. tulajdonosa reméli, hogy a VOSZ-on belül is sok céghez eljuthatnak, egyre többen ismerik majd meg programjukat és filozófiájukat. A VOSZ Sportvállalkozási Szekciójának új tagjával eddigi eredményeiről és terveiről is beszélgettünk.
2023. 05. 25., 16:55
Hosszú ideje a vállalkozás világában élők is sokat tanulhattak a VOSZ Páholy első három rendezvényén, ahol a résztvevőknek lehetősége van a tanulás mellett egymás és a másik vállalkozás tevékenységének megismerésére. Nagyon készülünk az év további rendezvényeire is – mondta Micski Marianna, a VOSZ Heves vármegyei elnöke a vosz.hu-nak.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 05. 29., 17:20
epizód: 2023 / 8   |   hossz: 22:26
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének elnökével áttekintettük az építőipar első negyedévi visszaesésének okait, és arra is megkértük, hogy vázolja az ágazat továbbiakban várható sorsát. Bár nem minden szakmabeli járt rosszul az utóbbi időben, „sok pozitívumot nehezen tudna mondani“. Az elnök tisztázta a nemzeti tüzépek körül halmozódó félreértéseket, és azt is elárulta, hogy milyen modern éptőipari megoldásokat kedvelnek az embereket, illetve melyek felfutását reméli.
Dr. Baracsi Katalin internetjogászt az általa cégek kollektívái számára tartott online jogi tréningek kapcsán a legfontosabb, az embereket leginkább aggasztó problémákról kérdeztük. A szakértő maga is meglepőnek tartja, hogy hányszor találkozik olyan emberrel, aki még mindig nincs tisztában az interneten elkövethető bűncselekmények súlyával. Sőt, azzal sem, hogy online egyáltalán lehet bűnt elkövetni. Ha mindez nem lenne elég, azt is viszonylag kevesen tudják, hogy mit tehet meg a céges IT-eszközökkel és a rajta felhalmozódott adatokkal a dolgozó, illetve maga a vállalat. Utóbbi egyébként nem árt, ha jó előre leszögezi, hogy mire lehet használni a céges számítógépet és mire nem.
Ebben az epizódban bebizonyítjuk, hogy szemléletváltással sokkal olajozottabb és jóval jövedelmezőbb szervezetté válhat bármely vállalkozás. A gyengeség szemléletet felváltó erősség szemlélet megváltást jelenthet a cégeknek, akik olyan erőforrástömegre bukkannak meglévő kollektívájukban, amire jó eséllyel nem is számítottak. Arról, hogy vezetőképzéssel, csapatépítéssel és mindezek tudományosan megalapozott stratégiáival hogyan lehet sikerre ítélni egy üzletet, az [eureka] Consulting and Games fehérgalléros ügyfélkörrel dolgozó üzleti tanácsadó cég társalapítójával, Bódi Gabriellával beszélgettünk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS