Míg a kreatív ötlet megszületésétől a vállalkozás indításáig jellemzően egy év sem telik el, utána akár több évet is várni kell a sikerre. A Cápák között üzleti tévés show csapatait mentoráló K&H szerint érdemes lehet minél jobban kidolgozni az üzleti elképzelést.
A Magyarországon első alkalommal látható Cápák között üzleti show-ba jelentkező vállalkozások rácáfolnak arra a mondásra, miszerint az első lépés a legnehezebb, hiszen többségük jellemzően már egy éven belül elindítja vállalkozását a kreatív elképzelése alapján – utána azonban évekig is elhúzódhat, míg az életképes és sikeres üzlet megvalósul.
„Az elmúlt évtizedek szakmai tapasztalata és a műsorban részt vevő vállalkozások mentorálása alapján is azt látjuk, hogy bár nincs konkrét szám arra, hogy mennyi idő alatt lesz igazán kiforrott egy vállalkozási ötlet, érdemes még a vállalkozás elindítása előtt minél pontosabban kidolgozni az üzleti elképzelést. Ez nemcsak a vállalkozás könnyebb és gördülékenyebb beindítását és működtetését segíti ugyanis, de a kiforrott üzleti elképzelések a befektetők megnyerése és a finanszírozás szempontjából is igen lényeges. Emellett ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a vállalkozás beindítása után már minden változtatás többlet adminisztrációval és költséggel járhat” – mondta Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv szegmens marketing vezetője.
Pénz vagy kreativitás?
Úgy tűnik, a hazai vállalkozások esetében kreativitásban nincs hiány, ugyanis nagyrészt saját ötleteiket szeretnék megvalósítani, és csupán töredékükre jellemző, hogy nemzetközi példa vagy családtagok, barátok inspirációja alapján indítanának vállalkozást. A kreativitás mellett azonban kétség kívül némi tőkére is szükség van.
„Bár akadnak olyan vállalkozások is a műsorban, akik eddig csupán néhány százezer forintot fordítottak üzleti tervük megvalósítására, a többségre azonban nem ez a jellemző. A vállalkozások visszajelzései alapján a pár millió forint csak a kezdet, és sok esetben akár az ötmillió forintot is meghaladhatja a kezdeti működéshez szükséges tőke, aminek minél hatékonyabb felhasználásához is elengedhetetlen az átgondolt üzleti terv, a piacon letesztelt termék, és a jól átgondolt üzleti folyamatok – ami aztán a külső befektetők számára is vonzó lehet” – hangsúlyozta a kkv szakember.
Vállalkozásösztönzés hosszú távon
A K&H: üzletet ide! vállalkozásösztönző program 2016-ban azért jött létre, hogy a bank hosszú távon hozzájáruljon a hazai cégvilág felpezsdítéséhez. A lakossági igényeket és a vállalkozói lehetőségeket összekapcsoló honlap további üzleti információkkal és tartalmakkal bővült, amelyek hatékony eszközt adnak a hazai kis- és középvállalkozások számára.
Most a program részeként a Cápák között műsorban a K&H mentora a kezdeti nehézségeknél, buktatóknál használható megoldási lehetőségek bemutatásával segíti a részt vevő – vagy akár az otthon a tévé előtt ülő leendő – vállalkozásokat.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.