Fiatalok: lakást hitelből, autót saját forrásból

2019. 05. 09., 19:15

A fiatalok 12 százaléka tervez lakásvásárlást három éven belül, az érintettek 71 százaléka pedig ezt kisebb-nagyobb hitelfelvétellel tudja csak megoldani – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A fiatalok ötöde – 21 százaléka – venne autót három éven belül, 70 százalékuk azonban ezt a vásárlást saját forrásból finanszírozná.

Minden második 19–29 éves él önállóan, egész pontosan a 47 százalékuk, miközben a jelenleg szüleivel élő fiatalok 23 százaléka tartja fontosnak, hogy külön lakásba költözzenek. A többség – 64 százalék – szeretne ugyan önálló életet kezdeni, de egyelőre nem tartja nagyon fontosnak - derül ki a K&H ifjúsági indexéből, amely a fiatalok lakás- és autóvásárlási terveit is vizsgálta 2018 utolsó negyedévében. A felmérés szerint a megkérdezett fiatalok mindössze 13 százaléka – főleg a nyugati megyékben élők és a munkanélküliek – nem szeretne elköltözni a szüleitől.

Ingatlanvásárlás hitelből

A fiatalok 12 százaléka tervez lakásvásárlást három éven belül. Az érintettek 29 százaléka úgy számol, hogy saját erőből képes lesz megvenni a kiszemelt ingatlant. A fiatalok 71 százaléka azonban csak kisebb-nagyobb hitel segítségével tudja majd finanszírozni a lakásvásárlást, 54 százalékuk pedig a lakás árának legalább felét fedezné hitelből. A hitelfelvételi lehetőségeket nézve megosztott a fiatalok tábora: 23 százalékuk szerint a korábbinál könnyebben juthatnak lakáshitelhez, 36 százalékuk szerint nehezebben kapnának lakáshitelt, mint eddig, míg több mint 40 százalékuk szerint nem történt változás.

Autót saját forrásból

A K&H ifjúsági indexe azt is megnézte, hogyan gondolkoznak a fiatalok az autóvásárlásról. A 19-29 évesek 23 százalékának van saját autója: a dolgozó fiatalok 35 százaléka rendelkezik autóval, míg a diákoknak csak a 11 százaléka. 18 százaléknak ugyan saját autója nincs, de rendszeresen használ gépkocsit. Leginkább a fővárosban és Pest megyében jellemző, hogy a fiatalok más autóját használják (24 százalék).  Az autóvásárlási tervekre vonatkozó eredmények alapján a fiatalok 21 százaléka szeretne három éven belül saját autót, ez pedig 2018 első negyedéve óta az egyik legalacsonyabb érték. A többség – a megkérdezettek 54 százaléka – nem vásárolna autót a következő időszakban. Akik vennének, jellemzően saját forrásból teremtenék elő a vételárat: 70 százalékuk szerint lesz ez a forgatókönyv, és mindössze 17 százalékuk számol azzal, hogy a vásárlást legalább fele-fele arányban hitelből oldaná meg.

K&H ifjúsági index

A 19-29 éves fiatalok elégedettségét és jövőbeli várakozásait – többek között a lakhatással, munkával, előrelépési lehetőségekkel, oktatással, egészséggel, családdal kapcsolatban – vizsgálja a K&H ifjúsági indexe, amely 2018 negyedik negyedévében +12 ponton állt. A kutatásban 300 fiatal vesz részt, az adatfelvétel 2018. november 21. és december 3. között történt.

 

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS