K&H: az új lakáshitelek átlagos hitelösszege 13,9, az otthon-felújítási kölcsönöké 5,3 millió forint

2021. 05. 31., 18:22

Bár a teljes magyarországi lakáshitelpiacon az új szerződések összege 4,7 százalékkal csökkent az első negyedévben, a K&H-nál az új lakáshitel-szerződések volumene 33 százalékkal emelkedett. Az otthon-felújítási hitelre is nagy az igény, közel 1300 fő nyújtott be igénylést összesen 6,5 milliárd forint értékben ezeknél a konstrukcióknál az átlagos hitelösszeg meghaladja az 5 millió forintot.

Jelentősen növelte részesedését a lakáshitelpiacon a K&H az új szerződések összege alapján. A hivatalos jegybanki adatok szerint az év első három hónapjában éves összevetésben 4,7 százalékkal 232 milliárd forintra csökkent a lakáshitelekre kötött összeg, a K&H-nál 33 százalékkal 42 milliárd forintra növekedett. Ennek eredményeként a bank a teljes piac 18,1 százalékát fedi le, szemben az egy évvel korábbi 13 százalékkal. Az újonnan felvett lakáshitelek átlagos összege 13,9 millió forint, ez 18 százalékos emelkedésnek felel meg éves szinten, az átlagos futamidő pedig az érintett kölcsönöknél bő 17 év.

„A lakosság hitelfelvétellel kapcsolatos terveit nem húzta át a járványhelyzet, sőt az otthonfelújítási program is katalizátorként hatott rá. Az, hogy a K&H-nál a pandémia alatt is kiemelkedő növekedést tudtunk elérni a piacon az annak is köszönhető, hogy a lakáshitelezési folyamatainkat végtelenül leegyszerűsítettük, melynek jelentős részét otthonról is el lehet végezni" – mondta Árva András, a K&H lakossági marketing szegmensének vezetője.

A pénzintézet adataiból látható, hogy az K&H otthon-felújítási kölcsön hamar népszerű lett. A hitelkérelmek volumene már meghaladta a 4,1 milliárd forintot, a folyósítások összege pedig elérte az 1,25 milliárd forintot. Egy otthon-felújítási kölcsön esetében az átlagos hitelösszeg 5,3 millió forintot tett ki.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS