Akár egy nyaralás árát is megspórolhatja okos bevásárlással

2019. 04. 17., 15:00

Bevásárolni mindig a lehető legjobb áron? A Start it @K&H-ban működő Smartkosár.hu csapata a minden háztartást érintő problémára talált megoldást. A bevásárlást forradalmasító startupra már a befektetők is felfigyeltek. Nemrég több, mint 200 millió forintos tőkeinjekciót kaptak a növekedéshez, miközben ötletükre a Cápák között befektetői is ráharaptak.

Egy átlagos magyar család a havi keresetének jelentős részét élelmiszerre költi, megelőzve ezzel a lakásfenntartásra és a közlekedésre fordított összeget.Ez derül ki a KSH adataiból, amely szerint 2018 első félévében a magyar háztartások egy főre jutó havi kiadásainak közel 30 százalékát költötték élelmiszerre, ami átlagosan mintegy másfél millió forintot jelent családonként éves szinten.

„Bevásárlásra minden háztartás jelentős összeget fordít. Ennek ellenére a legtöbb vásárlónak számos negatív élménye fűződik hozzá, elég csak az akciók folyamatos figyelésére, a sorban állásra, vagy a cipekedésre gondolnunk. Ezen problémák miatt egyre többen döntenek úgy, hogy online rendelik házhoz az élelmiszereket” – mondta el Kövesdi Áron, az online spórolást forradalmasító Smartkosár.hu ügyvezetője.

A Start it @K&H inkubátorban fejlődő Smartkosár.hu weboldalát az elmúlt fél év alatt több mint 70 ezer tudatos vásárló használta, akik az oldal segítségével összesen több mint 34 millió forintot takarítottak meg.

„Az áruházak elárasztanak mindenkit az aktuális kínálatukról szóló akciós újságjaikkal, az akciós árak alapján azonban nem szabad döntést hoznunk, hiszen az csak egy termékre, és nem a teljes bevásárlásra vonatkozik.  Aki pusztán az akciók alapján választja ki, hogy melyik boltból rendel, sok pénzt dobhat ki az ablakon, hiszen a csalogató akciókat a boltok jellemzően más termékek árának megemelésével kompenzálják. Mi ebben az „ár-rengetegben” segítünk eligazodni. Az oldalon az összeállított kosarak végösszegét hasonlíthatjuk össze, és így megtudhatjuk, hogy melyik az a bolt, ahonnan a legolcsóbban lehet házhoz rendelni az összeállított kosarat. Az eddigi vásárlások elemzése alapján egy-egy bevásárlás során 30-35 százalékot spórolhattak meg az oldalunkat használó tudatos vásárlók, a megtakarított összeg pedig éves szinten meghaladhatja az 500 ezer forintot egy család esetében, amiből akár egy kellemes nyaralást is ki lehet hozni” – mutatott rá az oldal legfontosabb előnyére Kövesdi Áron.

„A kezdeti lépéseknél a Start it @K&H inkubátorban kapott szakmai mentorálás és tanácsadás nagy segítséget jelentett számunkra, aminek köszönhetően eljuthattunk a következő mérföldkőhöz, az anyagi támogatás bevonásához. Az eddigi sikereknél nem állunk meg, tovább bővítjük weboldalunk funkcióit, hogy még kényelmesebbé és egyszerűbbé tegyük az online bevásárlást. Ehhez 200 millió forint befektetést vontunk be, azonban egy ekkora tőkeinjekciónak izgalmas, de komoly jogi háttere van, így a tranzakcióval kapcsolatban felmerülő jogi kérdések tisztázásában és a kockázatok felmérésében az Oppenheim Ügyvédi Iroda segítségével tudtunk eligazodni. Emellett a Cápák között üzleti tévéshow befektetői közül csatlakozott hozzánk tulajdonosként Balogh Péter, a magyar startup közösség egyik legelismertebb angyalbefektetője, valamint Balogh Levente, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke. Célunk, hogy az új szakmai befektetők segítségével még több tudatos vásárlónak tegyük olcsóbbá és egyszerűbbé a bevásárlást”– mondta Kövesdi Áron.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS