Egyre több vállalkozás használja az okostelefont fizetés elfogadásra

2024. 12. 18., 22:18

Magyarországon folyamatosan nő az elektronikus fizetési lehetőséget kínáló vállalkozások száma, közülük sokan telefonos applikációt (Telefonos POS) biztosítanak kártyaelfogadásra az OTP Csoport tapasztalatai szerint. A harmadik negyedévben több mint 10 százalékkal emelkedett a fizikai terminált használó kereskedők száma 2023 hasonló időszakához képest, és közel ezer vállalkozás választotta a SimplePay Telefonos POS kártyaelfogadási megoldást, amely iránt a nagyvállalatok is egyre nagyobb érdeklődést mutatnak. A vállalkozások gyors, kényelmes és biztonságos módszernek tartják az elektronikus fizetést, és azt érzékelik, hogy vevőik is előnyben részesítik ezt a fizetési formát.

Az OTP Bank egyik legutóbbi, kis- és középvállalkozások-körében végzett kutatásából[1] kiderül, hogy a kkv-k tapasztalatai szerint a vásárlók többségében az elektronikus fizetést részesítik előnyben. A kutatásban résztvevők szerint vevőik 44 százaléka bankkártyával szeret fizetni, csupán a megkérdezettek egytizede tapasztalta azt, hogy nála a készpénzes fizetés a népszerűbb. A válaszadók 43 százaléka szerint mindkettő jellemző, vagyis a vásárlók a biztonság kedvéért tartanak maguknál készpénzt is. Azok a vállalkozások, amelyek a kártyás fizetési lehetőséget nem veszik figyelembe, hátrányba kerülhetnek: egyharmadukkal fordult már elő, hogy valaki nem tudott náluk vásárolni, mert nem volt nála elég készpénz. Hasonló arányban vannak azok, akiknél azért hiúsult meg vásárlás, mert nem tudtak nagyobb címletből visszaadni.

Az OTP Bank adatai alapján a kártyás fizetés népszerűségének töretlen növekedését jelzi, hogy a hagyományos POS-terminálok száma több mint 10 százalékkal emelkedett idén július-szeptemberben a 2023-as harmadik negyedévhez képest. Ugyanebben az időszakban éves összehasonlításban 8,5 százalékkal nőtt a POS-terminálok forgalma, és az így bonyolított tranzakciók száma is több mint 7 százalékkal emelkedett. 

„Az említett kutatásból kiderült, hogy a hazai vállalkozások úgy látják, a vevőik igénylik a kártyásfizetési lehetőséget, és az számukra is gyors, kényelemes, biztonságos megoldást nyújt. Saját adataink is azt támasztják alá, hogy egyre többen vezetik be ezt a fizetési módot. Az elfogadóhelyek ma már több megoldás közül válogathatnak, az OTP Csoport partnerként abban nyújt segítséget a vállalkozásoknak, hogy megtalálják a működésüknek leginkább megfelelőt” – mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM Menedzsment vezetője.

A fizikai POS-terminál mellett ma már létezik olyan mobilalkalmazás, amellyel a kereskedő POS-terminálként használhatja telefonját. Az OTP Csoportnál a már online is igényelhető SimplePay applikáció használatával az érintéses kártyaelfogadás mellett QR-kódos és linkes fizetés is felkínálható a vásárlóknak. A mobiltelefonos applikáció (Telefonos POS) egyre népszerűbb megoldás az OTP Csoportnál: közel ezer kereskedő élt ezzel a lehetőséggel idén a harmadik negyedévben, mint egy évvel korábban. A SimplePay Telefonos POS sikerét mutatja az is, hogy a július-szeptemberi forgalom éves szinten megnégyszereződött, az így lebonyolított tranzakciók száma pedig majdnem 6,5-szeresére nőtt egy év alatt.

Az elfogadóhelyek számának emelkedése ellenére az elektronikus fizetés bővülése bár kis mértékben, de elmarad a július-szeptemberi időszakban a korábbi évek hasonló időszakában látottaktól. Ennek oka az OTP Bank szakértője szerint elsősorban az, hogy a lakosság a reálbérek növekedése ellenére az inflációs hatásokés egyéb makrogazdasági körülmények miatt továbbra is óvatosan költekezik. 

„A novemberi Black Friday, a decemberi Mikulás, valamint a karácsonyi és a szilveszteri ünnepek miatt a negyedik negyedévben a harmadikhoz képest nagyobb bővülés várható az elektronikus fizetések forgalmában és a tranzakciók számában is. Összességében az a tapasztalatunk, hogy a készpénzhasználat nem növekszik, a magyarok többen, gyakrabban és nagyobb számú kereskedőnél használják az elektronikus fizetést” – mondta Hideg Noémi.


[1] Az OTP Bank megbízásából készült Magyar Target Pulzus Média Kutató Kft. reprezentatív kutatás a magyar mikro-, kis- és középvállalkozások körében. Adatgyűjtési időszak: 2023.12.09.-12.15. A kutatás elemszáma: 500 db.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-03-28 12:35:00
2024-ben is magas volt a szabadalmi aktivitás, közel 200 ezer szabadalmi bejelentést tettek az Európai Szabadalmi Hivatalhoz.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS