K&H: így kellene kommunikálniuk a cégeknek a Z generációval

2024. 01. 31., 17:10

A 30 év alatti Z generációnak már fogyasztóként és a munkaerőpiacon is egyre meghatározóbb szerepe van, sok cég azonban még mindig küzd a megszólításukkal, megnyerésükkel – olvasható a K&H közleményében.

Egyre nagyobb a rés a 12-18 év közötti Z generáció és a 30 év felettiek – azaz az Y és X generáció – között. Annak, hogy nehezen találják meg egymással a közös hangot, nem csupán az az oka, hogy a fiatalok eltérő nyelvezetet, kifejezéseket használnak. Sokkal inkább arról van szó, hogy a Z generációt már olyannyira másként kell megszólítani, hogy azt néha még a csupán pár évvel idősebb Y generáció tagjai sem tudják megugrani.

Z generációs mesterhármas: hol, hogyan és mit?

A természetes jelenség mellett, hogy saját, a korosztályra jellemző szóhasználatuk van, olyan platformokon kommunikálnak, mint például a Discord, a Twitch, a BeReal, no és persze a TikTok, amelyeknek használatába a Z generáció természetesen „belenő”, a korábbi generációknak azonban idő, energia és nem kis elszántság a platformok megismerésébe beletanulni. Emellett pedig azok a témák is igen eltérők, amelyek felkeltik a Gen Z (ejtsd: dzsenzi) figyelmét, ami nemcsak az életkorból fakad, hanem abból is, hogy ez a korosztály az általános tudás helyett inkább a hozzá közel álló egy-két dologban merül el mélyebben. Mindezek a sajátosságok különösen fontosak azoknak a vállalkozásoknak, amelyek ezt a korosztályt akár vásárlóként, akár munkavállalóként el szeretnék érni.

A személyes kötődés továbbra is fontos

Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója a napokban rendezett Magyar Marketing Fesztivál meghívottjaként beszélt arról, hogy miként lehet elérni és bevonni a Gen Z tagjait.

„Másra vagyunk érzékenyek. Számunkra elengedhetetlen az interakció, a visszajelzés, a választás, hogy mi döntsük el, mikor és melyik tartalomra vagyunk kíváncsiak. Emiatt a Z generáció sokszor azt érzi, hogy nem értik meg. Hiszen a tőlük idősebbek azt szokták meg, hogy ők igazodnak egy közösség elvárásaihoz, míg mi éppen fordítva: ahhoz a közösséghez csatlakozunk, amelyikkel azonosulni tudunk, aki megért minket, ahhoz viszont nagyon is ragaszkodunk.”

A Diverzumnak ma már több mint 185 ezer tagja van, ez a hazai diákság 28 százaléka. Nem csupán egy startupot, hanem óriási közösséget is építettek, köszönhetően annak a tartalomnak, amellyel a korosztályukat szeretnék segíteni a tudatosabb vásárlói döntések meghozatalában. Példájuk azonban más cégek számára is tanulságos lehet arra vonatkozóan, hogy hogyan lehet és érdemes kommunikálni a mai fiatalokkal:

  • egy képernyő mindenek felett: a mobiltelefon a legfontosabb és szinte az egyetlen felület, ahol mindent (is) intéznek, így arra optimalizálva kell minden céges megjelenésnek működnie,
  • interaktív kommunikáció: ez nem az a generáció, amelyre csak úgy „ráöntheted” az információkat, ők ugyanis kérdeznek, véleményük van, részesei akarnak lenni a közösségnek,
  • nyitottság: legyünk nyitottak a korosztály számára érzékeny témákra,
  • őszinteség és átláthatóság: maradjunk hűek a saját márkánkhoz, stílusunkhoz, mert ezt a korosztályt nem tudjuk átverni, nem érdemes a szlengjüket utánozni,
  • a válasz nem választás: soha ne értékeljük alul a válaszadás fontosságát.
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Van egy apró kis bolt a Liliom utcában, ahol a gasztronómia szerelmesei garantáltan elérzékenyülnek. Fekete Antonio szakácskönyvboltja majd’ kétszáz kiadó legjobbját kínálja azoknak, akik nem elégszenek meg a középszerrel.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS