Az okostelefon zsebrevágta a bankokat?

2022. 04. 24., 13:37

Nem kell már bankba menni a számlanyitáshoz és ezt egyre többen ki is használják – idén az első negyedévben a bankszámlanyitások 44 százaléka már digitálisan, a mobilapplikáción keresztül történt – közölte Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. Gyorsan, biztonságosan és kényelmesen akarnak az emberek a pénzügyeikkel is foglalkozni, és leginkább a mobiltelefonjukat használják erre a célra is. A belgiumi székhelyű KBC Csoport és leányvállalata a magyarországi K&H Csoport is elkötelezett amellett, hogy a végletekig egyszerűsítse a mindennapi bankolást, ami elsősorban a digitális csatornák fejlesztését jelenti. A K&H több mint 600 ezer ügyfele aktív digitálisan, a mobilbankot pedig már közel 500 ezren használják.

Ma egy pénzintézet sokkal többre hivatott, mint csupán érteni a pénzhez és a pénz kezeléséhez: a K&H fontos célja, hogy innovációival és digitális fejlesztéseivel a végtelenségig egyszerűsítse ügyfelei hétköznapi életét olyan lehetőségekkel, mellyel időt, energiát takaríthat meg a felhasználó, miközben biztonságot is teremt.

A bankszámlanyitások jelentős része az online térbe költözött. A K&H-nál 2022 első negyedévében a bankszámlanyitás 44százaléka digitálisan, a mobilapplikáción keresztül történt. Az online számlanyitásokra vonatkozó adatok meghaladják a várakozásokat: az indulás óta több mint 30 ezer számla rajtolt el az online csatornán keresztül. A K&H mobilbankján keresztül a számlanyitás mellett többek között személyi kölcsönt is lehet igényelni, de a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás megkötésére is használható az alkalmazás.

Személyre szabva – hiperperszonalizáció

„Az élet túl rövid ahhoz, hogy azzal foglalkozzunk éppen milyen számlacsomag a legmegfelelőbb számunkra. Az innovatív megoldásokra úgy gondolom, hogy azért is van szükség, hogy megkönnyítse az életünket. Ha van egy mesterséges intelligencián alapuló megoldás, ami biztonságosan, az adatainkat kiemelten védve felajánlja nekünk a legjobb számlacsomagot, mint opciót, akkor miért ne élnénk vele?” – mondta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

(Németh Balázs is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 340. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

A digitális ügyfélélmény azt is jelenti, hogy online számlanyitás esetén a K&H 3 hónapig például ingyenes bankszámlavezetési szolgáltatást ajánl az ügyfeleinek. Ezt követően a napi bankolási szokásoknak megfelelően – például az utalások, a vásárlások, vagy a készpénzfelvételi szokások alapján – a piacon egyedülállóan egy programozott algoritmus a meglévő csomagok közül javaslatot tesz arra vonatkozóan, hogy melyik felelhet meg leginkább az igényeinknek.

„A K&H-s innovációk fő célja, hogy kényelmesebb bankolást biztosítsunk, ezáltal fokozzuk az ügyfélélményt, például hangalapú megoldásokkal. Mindezeket a maximális biztonság garantálása mellett kell bevezetni, működtetni. Egyszerűen, gyorsan és biztonságosan. Ez a digitális ügyfélélmény lényege nálunk” – tette hozzá Németh Balázs.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS