Az okostelefon zsebrevágta a bankokat?

2022. 04. 24., 13:37

Nem kell már bankba menni a számlanyitáshoz és ezt egyre többen ki is használják – idén az első negyedévben a bankszámlanyitások 44 százaléka már digitálisan, a mobilapplikáción keresztül történt – közölte Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. Gyorsan, biztonságosan és kényelmesen akarnak az emberek a pénzügyeikkel is foglalkozni, és leginkább a mobiltelefonjukat használják erre a célra is. A belgiumi székhelyű KBC Csoport és leányvállalata a magyarországi K&H Csoport is elkötelezett amellett, hogy a végletekig egyszerűsítse a mindennapi bankolást, ami elsősorban a digitális csatornák fejlesztését jelenti. A K&H több mint 600 ezer ügyfele aktív digitálisan, a mobilbankot pedig már közel 500 ezren használják.

Ma egy pénzintézet sokkal többre hivatott, mint csupán érteni a pénzhez és a pénz kezeléséhez: a K&H fontos célja, hogy innovációival és digitális fejlesztéseivel a végtelenségig egyszerűsítse ügyfelei hétköznapi életét olyan lehetőségekkel, mellyel időt, energiát takaríthat meg a felhasználó, miközben biztonságot is teremt.

A bankszámlanyitások jelentős része az online térbe költözött. A K&H-nál 2022 első negyedévében a bankszámlanyitás 44százaléka digitálisan, a mobilapplikáción keresztül történt. Az online számlanyitásokra vonatkozó adatok meghaladják a várakozásokat: az indulás óta több mint 30 ezer számla rajtolt el az online csatornán keresztül. A K&H mobilbankján keresztül a számlanyitás mellett többek között személyi kölcsönt is lehet igényelni, de a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás megkötésére is használható az alkalmazás.

Személyre szabva – hiperperszonalizáció

„Az élet túl rövid ahhoz, hogy azzal foglalkozzunk éppen milyen számlacsomag a legmegfelelőbb számunkra. Az innovatív megoldásokra úgy gondolom, hogy azért is van szükség, hogy megkönnyítse az életünket. Ha van egy mesterséges intelligencián alapuló megoldás, ami biztonságosan, az adatainkat kiemelten védve felajánlja nekünk a legjobb számlacsomagot, mint opciót, akkor miért ne élnénk vele?” – mondta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

(Németh Balázs is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 340. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

A digitális ügyfélélmény azt is jelenti, hogy online számlanyitás esetén a K&H 3 hónapig például ingyenes bankszámlavezetési szolgáltatást ajánl az ügyfeleinek. Ezt követően a napi bankolási szokásoknak megfelelően – például az utalások, a vásárlások, vagy a készpénzfelvételi szokások alapján – a piacon egyedülállóan egy programozott algoritmus a meglévő csomagok közül javaslatot tesz arra vonatkozóan, hogy melyik felelhet meg leginkább az igényeinknek.

„A K&H-s innovációk fő célja, hogy kényelmesebb bankolást biztosítsunk, ezáltal fokozzuk az ügyfélélményt, például hangalapú megoldásokkal. Mindezeket a maximális biztonság garantálása mellett kell bevezetni, működtetni. Egyszerűen, gyorsan és biztonságosan. Ez a digitális ügyfélélmény lényege nálunk” – tette hozzá Németh Balázs.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 22., 13:09
Vezetői stílusom szerves része a folyamatos és drasztikusan őszinte visszajelzés, de ezt nagyon szépen be tudom csomagolni – mondta az Üzletemnek Hortobágyi László, a Nova Human Resource Kft. új üzletágának igazgatója.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 03. 26., 23:45
epizód: 2023 / 3   |   hossz: 19:51
Mi kerül akár több tízmillió forintba egy nagy teljesítményű hangsugárzón és miben különbözik a hagyományos értelemben vett hangfalaktól? Hogyan lehetséges, hogy nem vastagabb egy faliképnél, mégis úgy szólaltat meg analóg és digitális zenét, mint semmi más? A világhír felé haladó márka sztoriját Kiss Imre, a Popori Acoustics értékesítési és marketingvezetője mutatja be.
Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS