Erős nyarat zárt a K&H SZÉP kártya

2022. 09. 26., 11:21

Az elmúlt évekhez hasonlóan erős volt a nyár a K&H SZÉP kártya használat szempontjából: az elmúlt három hónap forgalma meghaladta a 8 milliárd forintot, ami a teljes éves költés több mint 40 százaléka. Mivel a SZÉP kártyára feltöltött keret széleskörűen felhasználható, ezért a munkáltatók számára az infláció miatti reálbér-csökkenés kompenzálására is lehetőséget nyújthat. A kkv-k körében minden negyedik vállalkozás tervezi adni a juttatást dolgozóinak a következő egy évben.

A nyári szabadságok hatása évek óta megfigyelhető a K&H SZÉP kártya használatban, jellemzően júliusban és augusztusban költenek a legtöbbet a kártyabirtokosok. Idén ezt az élelmiszervásárlási lehetőség némiképp felülírta, az április volt az eddigi legerősebb hónap, de a nyári hónapok forgalma továbbra is erőteljes. Június 1. és augusztus 31. között a kártyabirtokosok által költött összeg meghaladta a 8 milliárd forintot, ami a teljes idei forgalom mintegy 40 százaléka.

Ezzel a K&H SZÉP kártya forgalma 2022 első nyolc hónapjában megközelíti a 20 milliárd forintot, ami 15 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A forgalmi bővülést az alszámlák közötti átjárhatóság is segíti, a szálláshely forgalma 19 százalékkal, a szabadidő és a vendéglátás pedig egyaránt 14 százalékkal emelkedett 2021 azonos időszakához képest.

Siófok, Balatonfüred és Hajdúszoboszló a legkeresettebb üdülővárosok

A nyári hónapok K&H SZÉP kártya forgalma alapján Siófok megtartotta első helyét a legkeresettebb hazai üdülővárosok között. Ezt követi Balatonfüred és Hajdúszoboszló, amelyek szintén a tavalyi három legkedveltebb nyári úti cél között voltak. A negyedik Sárvár, az ötödik legkedveltebb helyszín pedig Eger volt az idén a felhasználás szempontjából.

A SZÉP kártya ellensúlyozhatja a reálbér-csökkenést

Mivel a SZÉP kártya széleskörben felhasználható, az év további részében arra is megoldást nyújthat a munkáltatóknak, hogy az infláció emelkedése miatt csökkenő reálbéreket valamelyest ellensúlyozzák. A K&H kkv bizalmi index második negyedéves eredményei alapján jelenleg ötből három kkv tervez béren kívüli juttatást adni dolgozóinak a következő egy évben, amin belül a SZÉP kártyát biztosítani kívánó cégek aránya 26 százalék.

A kártyabirtokosok részéről a juttatás intenzív felhasználását segíti, hogy az alszámlák közötti átjárhatóság 2022 év végéig megmarad és a K&H SZÉP kártya elfogadóhelyek száma is folyamatosan bővül, országos szinten már megközelíti a 39 ezret.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS