Itt találod az összes cikket a „elektromos autó” témában!
Már tizenöt gyártó van, amelynek elektromos autóiból legalább százat szerezhetnek be állami támogatással a vállalatok – tájékoztatott az Energiaügyi Minisztérium.
A japán járműgyártó olyan új, cserélhető hidrogén-üzemanyagcellákat mutatott be, amelyek jelentősen növelhetik az elektromos járművek hatótávolságát és az otthoni energiatárolás terén is új lehetőségeket nyitnak meg.
A japán autógyártó megoldja, hogy az EV-k akkumulátorában tárolt áramot otthonok ellátására és hálózatba visszatáplálásra is lehessen használni. A Nissan úgy tervezi, hogy először Európában vezeti be az új technológiával ellátott elektromos modelleket.
Egy friss jelentés szerint az amerikai vállalat jelentős előrelépéseket tett több újgenerációs akkumulátor fejlesztésében, hogy javítsa a járművei teljesítményét, csökkentse a velük járó költségeket és lehetővé tegye a széles körű bevezetést.
A Használtautó.hu adatai szerint 1 év alatt jelentősen csökkent a használt elektromos autók átlagára; a legnépszerűbb modellekkel kapcsolatos érdeklődések száma másfélszeresére nőtt.
Az élettartam sokkal hosszabb lehet, mint azt korábban feltételezték – mutat rá egy friss tanulmány, amely szerint hosszú távon jelentős költségmegtakarítást is eredményez az e-autózás.
A tisztán elektromos pickupok extra hatótávot is nyerhetnek a jármű összecsukható platófedelébe ágyazott napelem révén, de az igazi előnye a magunkkal hordható, bárhol felhasználható energia lesz.
2023-ban 1,5 millió tisztán elektromos új személygépkocsit regisztrálnak az EU-ban, számuk így elérte a 4,5 milliót – tájékoztatott az Eurostat.
A normál esetben konkurens Honda, Nissan és Mitsubishi kezd együttműködésbe az elektromos hajtáslánc és a mesterséges intelligencia fejlesztésében, mielőtt nagyon lemaradnak az amerikai és kínai gyártóktól.
ÉKM: lezárul a zöld rendszámos luxusterepjárók kora.
A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint tavaly június végén a tisztán elektromos hajtású gépkocsik száma 41 386 volt, míg az idén június végén elérte az 59 209-et. Az úgynevezett növelt hatótávolságú külső töltésű hibrid elektromos gépkocsiké 21 874-ról 29 646-ra emelkedett, a külső töltésű hibrid elektromos gépkocsiké (plug-in hibrid) pedig 10 829-ről 12 358-ra.
Mostanáig csaknem 3300 cég igényelt forrást zöld járművek vásárlásához, a beérkezett kérelmek együttesen a teljes, 30 milliárd forintos keretösszeg több mint felét fedik le.
Az úttörő elektromos autó akkumulátor nem csak döbbenetesen tartós, hanem ellenálló is: egészen extrém hőmérsékleti tartományon belül üzemképes.
Az évtized elejéhez képest már hétszer több, 57 ezer tisztán elektromos hajtású gépkocsi közlekedik Magyarországon.
Geopolitikai feszültségek, lassuló kereslet és szabályozási bizonytalanságok nehezítik a közlekedés elektrifikációja felé vezető utat – állapítja meg járműipari kitekintőjében, a Global Auto Outlookban az Allianz.
Gyakorlatilag beismerte az amerikai cég, hogy a jelenlegi tempóban nem képes tovább versenyezni a kínai EV-k nyomott árával. Az elszabadult piac, egyben a további növekedés miatt kirúgások jönnek.
Márka szerinti bontásban a BYD, a Tesla és a Volvo gyártmányai a legnépszerűbbek.
2023-ban a töltőállomások 78 százaléka mindössze hét országban összpontosult Európában.
Az eddigi nyertes pályázatok alapján 191 vállalkozás kap több mint 849 millió forint támogatást 218 új elektromos gépkocsi megvásárlásához.
Az egyelőre koncepcióautóként létező SAV (sportos életmódhoz idumoló jármű) egyértelműen kijelöli a BMW útját a teljesen elektromos architektúra felé, sőt, ennél is többet jelent: „újradefiniálja a márkát” – mondja maga a gyártó.
Végleg eldőlt, hogy nem lesz elektromos Apple autó, viszont az iPhone és a Mac termékek sikergyártója jó okkal hagyja ott a tervet, amibe dollármilliárdokat ölt az évek alatt. A kocsin ezrek dolgoztak - közülük sokan átmennek a cég AI-fejlesztő részlegére.
Már nem csak a Tesla vetélytársa, hanem a Ferrari, a Lamborghini vagy éppen a Koenigsegg elektromos alternatívája is lenne a BYD, ami a szuperautó kategóriában versenybe küld egy EV-t, a Yangwang U9-et. A kocsi 2,36 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t.
Felfedeztek egy olyan szilárd anyagot, ami nem mérgező, bőségesen előforduló földi elemekből készült és figyelemre méltó lítiumion-vezetőképességet ígér, így készen áll arra, hogy felváltsa a folyékony elektrolitokat a lítium-ion akkumulátorok belsejében.
EY: a márkakereskedéseknek kiemelt szerepük lehet az elektromos járművek elterjedésében.
Olyan összetételű EV-akkumulátort sikerült építeni, ami a napjainkban forgalomban lévő cellákhoz képest egy csapásra akár másfél-kétszeresére növelheti a hatótávot. Gyártásra kész megoldást tettek le az asztalra a tudósok.
Több kínai (Hunan, Sun-Yat-sen, Central South) és egy amerikai (Clemson) egyetem kutatói kereskedelmi forgalomban kapható, lángok elfojtására használt hűtőfolyadékokat módosítottak úgy, hogy azok elektrolitként is működjenek. A megoldás végleg eloszlathatja az EV-akkumulátor elleni legkomolyabb érvet, azt, hogy gyúlékony.
Az igénylő legutolsó éves beszámolója szerinti nettó árbevételének, egyéni vállalkozó és egyéb önálló vállalkozó esetén bevételének meg kell haladnia a projekt elszámolható költségét.
Az elmúlt időszak kiszámíthatatlansága a cégautóflotta-piacon is újraírta a szabályokat: bár meglepő módon az üzemanyagárak emelkedése csak kisebb nehézséget jelentett a flottaüzemeltetőknek.
Magyarországon 2022 elejéhez képest megduplázódott a zöld rendszámos járművek száma.
A támogatás jelentősen mérsékli a hagyományos hajtású gépkocsik árelőnyét, vonzóbbá és kifizetődőbbé teszi az e-járművek megvásárlását.
A magyarországi járműpark átlagéletkora meghaladja a 15 évet.
A BYD nem akkumulátorokat, hanem elektromos autókat fog gyártani Magyarországon
A vezeték nélküli, indukciós otthoni töltő EV-k számára még pár éve is álomképnek tűnt, de a technológia a legnagyobb amerikai gyártónál célegyenesbe fordult. Ha piacra dobják, a megoldás tovább növelheti az elektromos autók értékesítését, de már inkább az önvezetés felé mutat.
A skót Julie és Chris Ramsey szinte az egész évet abban az EV-ben töltötte, amivel megtették a történelmi utat, szó szerint a Föld egyik végéről a másikra. Ugyanez eddig valószínűleg semmilyen autóval nem sikerült, nem hogy egy EV-vel.
Miközben az utóbbi pár hétben az amerikai piacra fókuszált Cybertruck lopta el a címlapokat, a Tesla a pickup technológiáit is felhasználva hamarosan gyártósorra küldi az első 10 millió forintnál olcsóbb EV-jét, a Model 2-t.
A máris „a lítium Szaúd-Arábiája” néven emlegetett régióban annyi akkumulátor nyersanyag van, amennyi önmagában képes átírni a világpiaci szabályokat. Pár hónapon belül ez a második, hasonló jelentőségű, újonnan felfedezett lelőhely.
A gyártó az Android rendszerű okostelefonjaival vált ismertté, de most olyan EV-sorozattal jelentkezik, amivel a Tesla babérjaira tör. A Xiaomi szuperautója 265 km/h-s végsebességgel jelenik meg.
Góliátok fogtak össze olyan mesterséges intelligencia üzemek létesítésére, amelyekben önvezető autózást támogató alkalmazásokat, még generatívabb AI-eszközöket és újgenerációs robotrendszereket fognak fejleszteni.
Egy frissen bejelentett eljárás nemcsak lerövidíti az újrahasznosításhoz szükséges időt, hanem csökkenti a másodlagos hulladéktömeget, a vele járó magas költségeket és a karbonkibocsátást is.
Ha elterjedne, akár feleakkora töltőinfrastruktúrára se lenne szükség a teljes e-mobilitáshoz, mint amennyit ma vízionálnak a szakértők. Rövid távú közlekedésre az is elég, hogy a napelemes autó kaszniját természetes fény éri.
Az újgenerációs CLA osztály elektromos autóiban várhatóan olyan akkumulátorcsomag lesz, ami 15 perces töltéssel közel 400 kilométerre repíti a járművet. De ez nem a teljes feltöltéssel elérhető futásteljesítmény. Azzal sokkal messzebbre lehet jutni – ígérte a gyártó az IAA Mobility Motor Show-n.
Az elektromos autók akkumulátorcsomagjai gyakorlatilag alkalmatlanok az eredeti funkcióik ellátására, ha 80 százalékig esik a teljesítményük, de a leselejtezett elemek ettől még használhatók arra, hogy hordozható áramforrást gyártsanak belőlük - vallja a Nissan.
Bár a legtöbben helyi, lakás-óvoda-iskola-munkahely közötti közlekedésre használják hétköznapokon elektromos autójukat, átlagosan 70-100 kilométert megtéve egy nap, a Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint egyre többen hosszabb, külföldi utakra is elindulnak velük.
A megemelkedett üzemanyagárak miatt a vásárlók többsége azt tervezi, hogy hibrid vagy teljesen elektromos modellt választ következő autónak – derül ki az EY több mint 15 ezer fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felméréséből.
A hazánkban debreceni létesítménnyel rendelkező kínai gyártó a világ legnagyobb jármű akkumulátor ellátójaként közölte: olyan új anyagokat fejlesztett ki a lítium-ion eszközökhöz, amelyek jelentősen javíthatják az elektromos járművek töltési hatékonyságát hideg időben.
A gyorstöltő megoldásokat fejlesztő cég elérte, hogy a Lotus új autója akár egy gyors kávészünet alatt teljesen feltölthető legyen. Az eredmény korszakalkotó, mert a hosszú töltési idő máig az egyik legkomolyabb érv az e-mobilitás piacképességével szemben.
Egyedülálló járműkerék technológiát épített a Hyundai egy Ioniq 5-ös modellbe: az e-Corner névre keresztelt rendszer oldalaz, helyben körbefordítja vagy kifordítja a kocsit, sőt, a sávváltást is megreformálja.
Amszterdam, Milánó, Róma, Párizs és Athén után Münchenben is üzemet hoz létre a világ legkisebb elektromos autóját gyártó Estrima. Az olasz cég Birò nevű járműve átformálja a mikromobilitás fogalmát.
Jelentősen előmozdíthatná a hazai cégeknél az elektromos autók használatát a töltési infrastruktúra fejlesztése – derül ki a Schneider Electric kutatásából.
A tech milliárdos drasztikus árcsökkentése hatásosnak tűnik: úttörő elektromos autómárkája elsősorban Amerikában adja fel a leckét a konkurenciának, de szenvedni kezdtek tőle a kínai EV-gyártók is.
A közlekedés terén is összehúzták a nadrágszíjat a magyarok: a válaszadók 61 százaléka ült autóba jóval ritkábban az elmúlt időszakban. Az elektromos vagy hidrid modelleket főként a 18-29 év közöttiek keresik – olvasható a Generali Biztosító kutatásában.
Elon Musk vállalatának egyre nagyobb a konkurenciája a világ legdinamikusabban fejlődő ipari országában, ahol főleg az elektromos SUV-ok népszerűek.
Folyamatosan nő az elektromos autók száma Magyarországon: a Jövő Mobilitása Szövetség adatai alapján 2022 októberének végén a teljes gépkocsi-állomány 0,79 százaléka volt tisztán elektromos, míg 2021-ben ez az arány 0,47 százalék, 2020 októberében pedig még csak 0,29 százalék volt.
2022 III. negyedévében a Magyarországon 59 ezer személygépkocsit helyeztek első alkalommal forgalomba, tizedével kevesebbet, mint egy évvel korábban – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
Kína után négy európai ország – Norvégia, Svédország, Németország és az Egyesült Királyság készült fel leginkább az elektromos autók elterjedésére – derül ki a világ 14 legnagyobb járműpiacát vizsgáló EY kutatásból. Magyarországon 2 év alatt megháromszorozódott a villanyautók száma.
Látványos bővülés vár a villanyautók piacára az uniós piacokon, a tervek szerint ugyanis 2035-től várhatóan csak elektromos autókat lehet értékesíteni. Magyarországon 2020 májusa óta megháromszorozódott a tisztán elektromos személyautók száma, igaz, a teljes autóparkhoz képest még marginális az arányuk.
A hazai piacon elérhető számos ösztönző hatására az utóbbi időben Magyarországon is megfigyelhető az elektromos járművek fokozódó térnyerése. Ilyen ösztönzők lehetnek az egyes adókedvezmények, adómentességek, vagy az elektromos autók vásárlásához biztosított vissza nem térítendő állami támogatások. A Deloitte szakértői ezeket a kedvezményeket, illetve a hozzájuk kapcsolódó leggyakoribb adózási kérdéseket foglalták össze.
Májusban átlépte az 51 ezret, ezzel 2020 óta két és félszeresére nőtt a zöld rendszámmal ellátott autók száma Magyarországon.
Romániában egyre több elektromos, valamint plug-in hibrid autót adnak el, a töltőállomások hálózatának fejlesztését is erőteljesen támogatják mind a hatóságok, mind a magánszektor.
A Jövő Mobilitása Szövetség szakértői szerint megfelelően töltve egy elektromos autó akkumulátora akár két-háromezer ciklust is kibír a teljesítmény csökkenése nélkül, 10-15 éves folyamatos használattal.
A magyar lakosság 16 százaléka váltana tisztán elektromos vagy plug-in (tölthető) hibrid meghajtású járműre, ha megtehetné, míg a megkérdezettek kevesebb, mint 1 százaléka rendelkezik most is környezetkímélő autóval – derült ki a Generali Biztosító reprezentatív felméréséből.
Látványos karriert futnak a tisztán elektromos autók nemzetközi szinten, egyre nagyobb részesedést szereznek maguknak a piacon, de a darabszámokat tekintve még lemaradásban vannak.
A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint tavaly 71 százalékkal nőtt az elektromos autók száma Magyarországon, így jelenleg már több mint 21 540 tisztán elektromos autó közlekedik az ország útjain.
„Magyarország többek között a távol-keleti cégek magyarországi tevékenysége révén Európa második legjelentősebb akkumulátorgyártó országává válik. Az élénk ipari tevékenység ösztönzi a kutatás-fejlesztést is” – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az OECD fenntartható fejlődésről szóló online kerekasztalán.
A Volkswagen megduplázza a töltő- és energiarészlegén dolgozók létszámát, jövőre új fizetési technológiát vezet be, és újabb szövetségeket köt, hogy felvegye a harcot a Teslával az elektromos járművek kulcsfontosságú terepén, az energiainfrastruktúrában.
Az autóvásárlók kevesebb mint negyede vásárolna dízel meghajtású gépkocsit, legtöbben pedig hibrid üzemű autót vennének. Az autómegosztó szolgáltatások iránt is növekszik az érdeklődés.
Az autóipar jobb koncepciókat követel a politikusoktól az ágazat elektromos mobilitás irányába történő átalakítása érdekében.
A magyar autóipar számára kedvezőtlen, hogy az elektromos autók gyártása kevésbé bonyolult, mint a hagyományos társaiké, ugyanakkor lehetőséget is jelenthet a szektor számára a villanyautóboom.
Hétfőtől ismét igényelhető vissza nem térítendő állami támogatás új elektromos autók vásárlásához.
Az ITM ismét pályázati kiírást tett közzé új, tisztán elektromos személygépkocsik megvásárlásának, valamint lízing keretében elektromos gépjárművek beszerzésének támogatására 3 milliárd forintos keretösszeggel.
Az összes eladott új gépjárművek számához viszonyítva a környezetkímélő járművek aránya 14,3 százalékra nőtt idén januárban Romániában a tavaly januári 5,4 százalékhoz mérten.
Jövőre az indiai piacon is megkezdi elektromos autói értékesítését a Tesla, és az érdeklődés függvényében megvizsgálja összeszerelő üzem létesítésének vagy a helyi gyártás megkezdésének a lehetőségét is – erősítette meg Nitin Gadkari szállítási és közúti fejlesztési miniszter az Indian Express lapnak adott interjúban.
Huszonkét százalékkal, több mint 7300-ra nőtt az eladott környezetkímélő autók száma az év első tizenegy hónapjában a tavalyi esztendő ugyanezen időszakához képest Romániában.
Ünnepel Budapest első és kizárólag elektromos flottát üzemeltető közösségi autómegosztója, a GreenGo. Negyedik születésnapjuk alkalmából 500 fa elültetésével zöldítik a várost.
Minden idők egyik legjelentősebb beruházása előtt áll Szerbia. Az elektromos autók szerkezetgyártására és egyéb műszaki fejlesztésre szakosodott Japán székhelyű Indec Corporation 1,9 milliárd dollárt fektet a gyár építésébe Szerbiában.
A Volkswagen AG német autógyártó bemutatta új, elektromos autóit Kínában, helyet követelve magának az új energiával működő járművek legnagyobb piacán.
Segíti a villanyautók elterjedését, hogy a tisztán elektromos járművek megvásárlásához adható támogatási keretet 882 millió forinttal kibővítette a kormány, így minden pályázó hozzájuthat a dotációhoz – közölte a Magyar Lízingszövetség.
Fontos, hogy néha visszanézzünk, és megbecsüljük azt, ahova eddig elértünk. Ez a nehéz pillanatokban extra motivációs löketet is ad a munkához – mondta az Üzletemnek Tóth Zsófia, a Volteum ügyvezetője.
Az elektromos autókhoz kapcsolódó adókedvezmények a gazdasági társaságok esetében is ösztönzik az e-autók vásárlását. Nincs gépjárműadó, regisztrációs adó, cégautóadó és mentes a visszterhes vagyonátruházási illeték alól ez a vásárlás, ugyanakkor a zöld rendszámmal járó előnyöket élvezhetik az autók használói – hívja fel a figyelmet az RSM Hungary.
A teljesen elektromos flottát üzemeltető autómegosztó a közel egy éve indult kedvezményes parkolási zónáit a korlátozások feloldásával tovább bővíti, így mostantól több mint 40 helyen lesz már elérhető az alacsonyabb percdíjú parkolás Budapesten és környékén.
Nagyon gyorsan kimerült a tisztán elektromos meghajtású autókhoz igényelhető állami támogatási keret. A Magyar Lízingszövetség és a GÉMOSZ szerint ez azt jelzi, hogy a legújabb támogatási konstrukció jelentősen megmozgatta a piacot.
Az E.ON közösségi funkcióval bővítette e-autós alkalmazását, hogy a felhasználók egymással is egyeztethessenek az elektromos töltők használatáról.
A hivatalos statisztikák szerint egyre nő az elektromos autók száma a romániai utakon, jelenlétük azonban alig észlelhető. Az utcai töltők hiányában egyelőre inkább csak a kertes házban lakóknak éri meg az elektromos gépkocsi.
A klímacélok elérése és a villanyautózás ösztönzése érdekében új állami támogatási rendszerben kaphatnak támogatást a villanyautó-vásárlók, a jövőben 2,5 millió forint vissza nem térítendő támogatás kérhető a 11 millió forintnál olcsóbb tisztán elektromos autókra. A Magyar Lízingszövetség és a Gémosz örömtelinek tartja az új támogatási rendszert.
Márciusban indítja el a román környezetvédelmi minisztérium a gépkocsipark felújítását célzó roncsautó-program klasszikus változatát, amelyre minden eddiginél nagyobb összeget szán a kormány.
Az elektromos autók népszerűsítésére vállalkozásösztönző programot dolgozott ki a szlovák kormány. A céges autók utáni kedvezményeket Janok Júlia számviteli szakértő foglalta össze blogbejegyzésében.
Megnyílt az első, 22kw-os elektromos töltőállomás (Ammtron standard E22) a Mátrában.
Az elektromos autókhoz használt akkumulátorok ára 34 százalékkal esett az elmúlt két évben. Ennek ellenére az e-autók változatlanul több mint 40 százalékkal drágábbak az azonos kategóriájú hagyományos meghajtású kocsiknál – állapította meg az IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég németországi adatok alapján.
Mobiliti telefonos alkalmazásunkat a legtöbb hazai villanyautós letöltötte és rendszeresen használja – mondta az Üzletemnek Balogh Szabolcs, az NKM Mobilitás Kft. ügyvezetője.
Stratégiai megállapodást kötött a Mercarius Flottakezelő Kft. és az NKM Nemzeti Közművek Zrt. elektromobilitással foglalkozó leányvállalata, az NKM Mobilitás Kft.
Az elektromos autók történetében először regisztráltak eladáscsökkenést a világon havi szinten.
A környezetbarát technológiák alkalmazása iránt elkötelezett SPAR az NKM Mobilitás Kft.-t választotta elektromobilitási partnerének.
Németországban felkészültek rá, hogy 2045-re akár valamennyi személyautó elektromos lesz – olvasható egy tanulmányban.
500 ezer Tesla gyártását ígérte meg idénre Elon Musk a Twitteren. Villámgyorsan kiderült, hogy nem egészen úgy gondolta.
A német kormány az elektromos cégautók után járó adókedvezmények meghosszabbítását tervezi.
Csökkent a dízelmotoros autók részaránya, nőtt a benzines és elektromos autóké az Európai Unióban a 2018 negyedik negyedévi és teljes éves forgalomba helyezésekben az európai járműipar szakmai képviseleti szervezete, az ACEA jelentése alapján.
Népszerű az elektromos autók megvásárlását támogató pályázat, meghirdetése óta több mint kétezer ilyen gépjármű beszerzéséhez kapcsolódó igény érkezett, minden második esetben már a kifizetés is megtörtént – tájékoztatott az Innovációs és Technológiai Minisztérium fenntarthatóságért felelős államtitkára.
A bogyólé márkanév a francia bravúros magyarítása, bármelyik posztmodern írónk megirigyelhetné.
A Paksi Atomerőmű üzemanyag-ellátásáról létrejött szerződés fontos lépés Magyarország számára ellátásbiztonsági szempontból – mondta Steiner Attila, az Energiaügyi Minisztérium energetikáért és klímapolitikáért felelős államtitkára.