A német kormány az elektromos cégautók után járó adókedvezmények meghosszabbítását tervezi.
Az elektromos cégautók után járó adókedvezmények meghosszabbítását tervezi a német kormány, hogy erősítse a tisztább járművek iránti keresletet – közölte Olaf Scholz pénzügyminiszter a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung című konzervatív vasárnapi lapban megjelent nyilatkozatában.
Németország próbálja növelni az elektromos meghajtású autók értékesítését annak nyomán, hogy a károsanyag-kibocsátási botrányban egész autógyártó iparága érintetté vált az utóbbi három évben.
A cégautók teszik ki a németországi gépkocsieladások felét, ezért a német kormány ahelyett, hogy 2021-ben megszüntetné, talán az egész évtizedre kiterjeszti az elektromos és tölthető hibrid cégautók adókedvezményeit – mondta Scholz.
A német tárcavezető azt is jelezte, hogy szigorodni fognak a tölthető hibrid autókra vonatkozó szabályok annak érdekében, hogy csak az elektromos hajtással a mainál messzebbre jutó járművek kapjanak támogatást.
Németországban januártól a hagyományos belső égésű motorral szerelt járműveknél kevesebb adót kell fizetni azok után az elektromos cégautók után, amelyeket a munkavállalók magáncélra is használhatnak.
Az állami támogatási rendszer ugyan segítette a kereslet növekedését, az elektromos autók értékesítése azonban így is csak az újautó-eladások egy százalékát tette ki tavaly a német szövetségi gépjárműhatóság (KBA) adatai szerint.
A német kormány elismerte, kétéves lemaradásban van attól a céljától, hogy 2020-ig egymillió elektromos jármű fusson az utakon. (MTI)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.