Lemaradásban a német e-autó program

2019. 02. 18., 12:00

A német kormány az elektromos cégautók után járó adókedvezmények meghosszabbítását tervezi.

Az elektromos cégautók után járó adókedvezmények meghosszabbítását tervezi a német kormány, hogy erősítse a tisztább járművek iránti keresletet – közölte Olaf Scholz pénzügyminiszter a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung című konzervatív vasárnapi lapban megjelent nyilatkozatában.

Németország próbálja növelni az elektromos meghajtású autók értékesítését annak nyomán, hogy a károsanyag-kibocsátási botrányban egész autógyártó iparága érintetté vált az utóbbi három évben.

A cégautók teszik ki a németországi gépkocsieladások felét, ezért a német kormány ahelyett, hogy 2021-ben megszüntetné, talán az egész évtizedre kiterjeszti az elektromos és tölthető hibrid cégautók adókedvezményeit – mondta Scholz.

A német tárcavezető azt is jelezte, hogy szigorodni fognak a tölthető hibrid autókra vonatkozó szabályok annak érdekében, hogy csak az elektromos hajtással a mainál messzebbre jutó járművek kapjanak támogatást.

Németországban januártól a hagyományos belső égésű motorral szerelt járműveknél kevesebb adót kell fizetni azok után az elektromos cégautók után, amelyeket a munkavállalók magáncélra is használhatnak.

Az állami támogatási rendszer ugyan segítette a kereslet növekedését, az elektromos autók értékesítése azonban így is csak az újautó-eladások egy százalékát tette ki tavaly a német szövetségi gépjárműhatóság (KBA) adatai szerint.

A német kormány elismerte, kétéves lemaradásban van attól a céljától, hogy 2020-ig egymillió elektromos jármű fusson az utakon. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 08. 04., 09:17
Azt hiszem, kezdő munkavállalóként nincs fontosabb feladatunk, mint találni egy jó főnököt és tanulni tőle. Örülök, hogy nekem annak idején ez megadatott – mondta az Üzletemnek Jancsár Gergely, az SAP Közép-Kelet-Európai Régiójának fenntarthatósági vezetője.
2022-08-08 12:19:08
Látványos bővülés vár a villanyautók piacára az uniós piacokon, a tervek szerint ugyanis 2035-től várhatóan csak elektromos autókat lehet értékesíteni. Magyarországon 2020 májusa óta megháromszorozódott a tisztán elektromos személyautók száma, igaz, a teljes autóparkhoz képest még marginális az arányuk.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS