Erős évet zártak 2023-ban a tisztán elektromos autók az Európai Unióban

2024. 08. 03., 16:55

2023-ban 1,5 millió tisztán elektromos új személygépkocsit regisztrálnak az EU-ban, számuk így elérte a 4,5 milliót – tájékoztatott az Eurostat.

A tisztán elektromos személygépkocsik aránya az újonnan forgalomba helyezett autók között 2023- 14,6 százalékvolt 2023-ban – olvasható az uniós statisztikai hivatal tájékoztatójában. Ez a ráta 2018-ig 1 százalék alatt maradt, de az elmúlt 4 évben jelentősen nőtt, 2020-ban 5,3 százalék, 2021-ben 9,0 százalék, 2022-ben pedig 12,1 százalék volt.

2023. december 31-én a kizárólag akkumulátorral működő elektromos személygépkocsik az összes autó 1,7 százalékát tették ki az Európai Unióban. Dániában a forgalomban lévő személygépkocsik 7,1 százaléka már tisztán elektromos volt 2023 végén, de magas volt az arány Svédországban (5,9 százalék), Luxemburgban (5,1 százalék) és Hollandiában (5,0 százalék) is. 14 országban 1 százalék alatti volt az arány, a 0,98 százalékos magyar adat ebben a „klubban” a legmagasabb. A tisztán elektromos autók aránya Cipruson, Görögországban és Lengyelországban volt a legalacsonyabb 2023 végén (egyaránt 0,2 százalék).

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 03. 28., 12:35
2024-ben is magas volt a szabadalmi aktivitás, közel 200 ezer szabadalmi bejelentést tettek az Európai Szabadalmi Hivatalhoz.
2025-03-28 17:05:00
2025-ben már nemcsak az újépítésű, hanem a felújított, használt lakásokért is elkérhetik a tulajdonosok az 1 millió forint körüli négyzetméterárat.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS