Nyíltan lő a Mercedesre és a Teslára a BMW új kocsija

Nyíltan lő a Mercedesre és a Teslára a BMW új kocsija
2024. 03. 22., 12:10

Az egyelőre koncepcióautóként létező SAV (sportos életmódhoz idumoló jármű) egyértelműen kijelöli a BMW útját a teljesen elektromos architektúra felé, sőt, ennél is többet jelent: „újradefiniálja a márkát” – mondja maga a gyártó.

A BMW a Mercedes és a Tesla hasonló kategóriájú autóival megy szembe egy újonnan bemutatott SAV-val, ami a Vision Neue Klasse X: a formaterve remekül ötvözi és a BMW Vision Neue Klasse jellegzetes vonásait a BMW X modellekre jellemző kétdobozos kialakítással. A teljesen elektromos architektúra nagyobb belső teret tesz lehetővé, de közben hosszabb a tengelytáv, rövid minden túlnyúlás és sikerült vele megtartani a BMW ikonikus arányait is.

„Újradefiniálja a BMW márkát” – mondta a kocsiról a vállalat igazgatótanácsának elnöke. Oliver Zipse szerint a hajtáslánc dinamikájában továbbra is jól meg tudják majd különböztetni magukat a versenytársaktól, ezenkívül fokozott precizitást, hatékonyságot és vezetési élményt is ígérnek az új platformhoz. A BMW a jelek szerint a különböző járműtípusokon keresztül elkötelezett a villamosítás mellett. A Sports Activity Vehicle (SAV) néven bemutatott koncepció a BMW elektromos járműválasztékának jövőjébe enged betekintést, egyben a BMW jövőbeli modellkínálatát vetíti előre.

Jobb hatékonyság, nagyobb hatótávolság

A Neue Klasse X egyik csúcspontja az innovatív hajtás- és futóművezérlő rendszer, amelyet a BMW saját fejlesztésű szoftvercsomagja hajt. E rendszer célja, hogy a hajtáslánc és a menetdinamika integrálásával, valamint a jelentősen megnövelt számítási teljesítmény révén zökkenőmentes vezetési élményt nyújtson. Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának fejlesztésért felelős tagja szerint a jövőben érkező autóik négy új szuperagyat kapnak, és ezek a nagy teljesítményű számítógépek együtt fognak majd dolgozni azokon a vezérlési feladatokon, amelyeket eddig külön-külön dolgoztak fel.

„Az első szuperagyat teljesen házon belül fejlesztettük ki. Ez a teljes hajtásláncot és menetdinamikát integrálja, akár tízszer nagyobb számítási teljesítménnyel. A második szuperagy lehetővé teszi a következő kvantumugrást az automatizált vezetésben” – magyarázta Weber.

A BMW eDrive technológia hatodik generációja új szintre emeli a Neue Klasse teljes járműhatékonyságát. Többek között az új, kerek lítium-ion akkumulátorcellák térfogati energiasűrűsége több mint 20 százalékkal nagyobb, mint a korábban használt prizmacelláké. Ez a 800 voltos rendszerre való áttéréssel együtt akár 30 százalékkal gyorsítja majd a töltési sebességet.

 

Ami a formatervet illeti, a BMW Vision Neue Klasse X a BMW Neue Klasse jellegzetes vonásait a BMW X modellekre jellemző kétdobozos kialakítással ötvözi. A teljesen elektromos architektúra nagyobb belső teret tesz lehetővé. További jellemzői közé tartozik a hosszú tengelytáv, a rövid túlnyúlások és a BMW ikonikus arányai.

„Az eredmény dinamikusabb teljesítmény, nagyobb precizitás, nagyobb hatékonyság és még nagyobb vezetési élmény lesz” – tette hozzá Weber.

Gábor János

Főoldali kép: BMW

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS