Nyíltan lő a Mercedesre és a Teslára a BMW új kocsija

Nyíltan lő a Mercedesre és a Teslára a BMW új kocsija
2024. 03. 22., 12:10

Az egyelőre koncepcióautóként létező SAV (sportos életmódhoz idumoló jármű) egyértelműen kijelöli a BMW útját a teljesen elektromos architektúra felé, sőt, ennél is többet jelent: „újradefiniálja a márkát” – mondja maga a gyártó.

A BMW a Mercedes és a Tesla hasonló kategóriájú autóival megy szembe egy újonnan bemutatott SAV-val, ami a Vision Neue Klasse X: a formaterve remekül ötvözi és a BMW Vision Neue Klasse jellegzetes vonásait a BMW X modellekre jellemző kétdobozos kialakítással. A teljesen elektromos architektúra nagyobb belső teret tesz lehetővé, de közben hosszabb a tengelytáv, rövid minden túlnyúlás és sikerült vele megtartani a BMW ikonikus arányait is.

„Újradefiniálja a BMW márkát” – mondta a kocsiról a vállalat igazgatótanácsának elnöke. Oliver Zipse szerint a hajtáslánc dinamikájában továbbra is jól meg tudják majd különböztetni magukat a versenytársaktól, ezenkívül fokozott precizitást, hatékonyságot és vezetési élményt is ígérnek az új platformhoz. A BMW a jelek szerint a különböző járműtípusokon keresztül elkötelezett a villamosítás mellett. A Sports Activity Vehicle (SAV) néven bemutatott koncepció a BMW elektromos járműválasztékának jövőjébe enged betekintést, egyben a BMW jövőbeli modellkínálatát vetíti előre.

Jobb hatékonyság, nagyobb hatótávolság

A Neue Klasse X egyik csúcspontja az innovatív hajtás- és futóművezérlő rendszer, amelyet a BMW saját fejlesztésű szoftvercsomagja hajt. E rendszer célja, hogy a hajtáslánc és a menetdinamika integrálásával, valamint a jelentősen megnövelt számítási teljesítmény révén zökkenőmentes vezetési élményt nyújtson. Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának fejlesztésért felelős tagja szerint a jövőben érkező autóik négy új szuperagyat kapnak, és ezek a nagy teljesítményű számítógépek együtt fognak majd dolgozni azokon a vezérlési feladatokon, amelyeket eddig külön-külön dolgoztak fel.

„Az első szuperagyat teljesen házon belül fejlesztettük ki. Ez a teljes hajtásláncot és menetdinamikát integrálja, akár tízszer nagyobb számítási teljesítménnyel. A második szuperagy lehetővé teszi a következő kvantumugrást az automatizált vezetésben” – magyarázta Weber.

A BMW eDrive technológia hatodik generációja új szintre emeli a Neue Klasse teljes járműhatékonyságát. Többek között az új, kerek lítium-ion akkumulátorcellák térfogati energiasűrűsége több mint 20 százalékkal nagyobb, mint a korábban használt prizmacelláké. Ez a 800 voltos rendszerre való áttéréssel együtt akár 30 százalékkal gyorsítja majd a töltési sebességet.

 

Ami a formatervet illeti, a BMW Vision Neue Klasse X a BMW Neue Klasse jellegzetes vonásait a BMW X modellekre jellemző kétdobozos kialakítással ötvözi. A teljesen elektromos architektúra nagyobb belső teret tesz lehetővé. További jellemzői közé tartozik a hosszú tengelytáv, a rövid túlnyúlások és a BMW ikonikus arányai.

„Az eredmény dinamikusabb teljesítmény, nagyobb precizitás, nagyobb hatékonyság és még nagyobb vezetési élmény lesz” – tette hozzá Weber.

Gábor János

Főoldali kép: BMW

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 03., 15:55
Több mint 900 jelölést mérlegelve választották ki azt a 30 művészt, sportolót, újságírót, oktatót és tudóst, akik közül tízen vehetik majd át a Prima Primissimákat és húszan a Primákat megillető kisplasztikát és az idén jelentősen megemelt pénzdíjat december 6-án a Művészetek Palotájában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS