Nyíltan lő a Mercedesre és a Teslára a BMW új kocsija

Nyíltan lő a Mercedesre és a Teslára a BMW új kocsija
2024. 03. 22., 12:10

Az egyelőre koncepcióautóként létező SAV (sportos életmódhoz idumoló jármű) egyértelműen kijelöli a BMW útját a teljesen elektromos architektúra felé, sőt, ennél is többet jelent: „újradefiniálja a márkát” – mondja maga a gyártó.

A BMW a Mercedes és a Tesla hasonló kategóriájú autóival megy szembe egy újonnan bemutatott SAV-val, ami a Vision Neue Klasse X: a formaterve remekül ötvözi és a BMW Vision Neue Klasse jellegzetes vonásait a BMW X modellekre jellemző kétdobozos kialakítással. A teljesen elektromos architektúra nagyobb belső teret tesz lehetővé, de közben hosszabb a tengelytáv, rövid minden túlnyúlás és sikerült vele megtartani a BMW ikonikus arányait is.

„Újradefiniálja a BMW márkát” – mondta a kocsiról a vállalat igazgatótanácsának elnöke. Oliver Zipse szerint a hajtáslánc dinamikájában továbbra is jól meg tudják majd különböztetni magukat a versenytársaktól, ezenkívül fokozott precizitást, hatékonyságot és vezetési élményt is ígérnek az új platformhoz. A BMW a jelek szerint a különböző járműtípusokon keresztül elkötelezett a villamosítás mellett. A Sports Activity Vehicle (SAV) néven bemutatott koncepció a BMW elektromos járműválasztékának jövőjébe enged betekintést, egyben a BMW jövőbeli modellkínálatát vetíti előre.

Jobb hatékonyság, nagyobb hatótávolság

A Neue Klasse X egyik csúcspontja az innovatív hajtás- és futóművezérlő rendszer, amelyet a BMW saját fejlesztésű szoftvercsomagja hajt. E rendszer célja, hogy a hajtáslánc és a menetdinamika integrálásával, valamint a jelentősen megnövelt számítási teljesítmény révén zökkenőmentes vezetési élményt nyújtson. Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának fejlesztésért felelős tagja szerint a jövőben érkező autóik négy új szuperagyat kapnak, és ezek a nagy teljesítményű számítógépek együtt fognak majd dolgozni azokon a vezérlési feladatokon, amelyeket eddig külön-külön dolgoztak fel.

„Az első szuperagyat teljesen házon belül fejlesztettük ki. Ez a teljes hajtásláncot és menetdinamikát integrálja, akár tízszer nagyobb számítási teljesítménnyel. A második szuperagy lehetővé teszi a következő kvantumugrást az automatizált vezetésben” – magyarázta Weber.

A BMW eDrive technológia hatodik generációja új szintre emeli a Neue Klasse teljes járműhatékonyságát. Többek között az új, kerek lítium-ion akkumulátorcellák térfogati energiasűrűsége több mint 20 százalékkal nagyobb, mint a korábban használt prizmacelláké. Ez a 800 voltos rendszerre való áttéréssel együtt akár 30 százalékkal gyorsítja majd a töltési sebességet.

 

Ami a formatervet illeti, a BMW Vision Neue Klasse X a BMW Neue Klasse jellegzetes vonásait a BMW X modellekre jellemző kétdobozos kialakítással ötvözi. A teljesen elektromos architektúra nagyobb belső teret tesz lehetővé. További jellemzői közé tartozik a hosszú tengelytáv, a rövid túlnyúlások és a BMW ikonikus arányai.

„Az eredmény dinamikusabb teljesítmény, nagyobb precizitás, nagyobb hatékonyság és még nagyobb vezetési élmény lesz” – tette hozzá Weber.

Gábor János

Főoldali kép: BMW

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-03-31 19:35:00
Közel akkora áremelkedést hozott az első két hónap rekordkereslete a fővárosi ingatlanpiacon, mint amit előtte egy teljes év alatt regisztráltak a Duna House szakértői. A használt ingatlanok négyzetméterenkénti átlaga Budapesten 6 százalékos drágulást követően megközelítette az 1 millió forintot, de Rákosmentén, Pestszentlőrincen, Pestszentimrén és Soroksáron még akadnak megfizethetőbb lokációk.
2025-03-28 17:05:00
2025-ben már nemcsak az újépítésű, hanem a felújított, használt lakásokért is elkérhetik a tulajdonosok az 1 millió forint körüli négyzetméterárat.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS