Autóipar

Itt találod az összes cikket a „autóipar” témában!

A BYD új szuper EV-je gyorsabb, mint egy Dodge Challenger

A BYD új szuper EV-je gyorsabb, mint egy Dodge Challenger

Már nem csak a Tesla vetélytársa, hanem a Ferrari, a Lamborghini vagy éppen a Koenigsegg elektromos alternatívája is lenne a BYD, ami a szuperautó kategóriában versenybe küld egy EV-t, a Yangwang U9-et. A kocsi 2,36 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t.
2024. 02. 20., 12:10
A BYD négymilliós plug-in hibriddel előzné a VW-t és a Toyotát

Szenzációs áron vezet be új plug-in hibridet a Szegeden gyárlétesítésre készülő BYD. A kínai autógyártó széles körben megfizethető Glory Editionje egyértelműen a legnagyobb márkák hasonló kategóriájú benzines modelljeit veszi célba.

2024. 02. 02., 16:10
Újgenerációs EV-k születnek a Honda és az Infenion együttműködéséből

A vezető ipari vállalatok frissen kötött megállapodásával nagy teljesítményű félvezetők és fejlett vezetéstámogató rendszerek kerülnek a Honda új, teljesen elektromos modelljeibe. A partnerek céljai összetettek: nem csak a modern megoldások integrálását, hanem az ellátási láncok folyamatosságát is szavatolni akarják.

2023. 11. 22., 15:10
Újrahasznosított műanyagból és tengeri moszatból építettek autót

A GAC Motor rendkívül sokoldalú, hidrogén üzemű koncepcióautót mutatott be a nemrég rendezett Kantoni Nemzetközi Autókiállításon. A modell karosszériája óceánból visszagyűjtött műanyagból, tengeri moszatból és más bioalapú anyagokból készült.

2023. 10. 13., 14:23
Bárhol összeszerelhető, 3D nyomtatott EV furgont mutatott be a Helixx

A brit vállalat 50 százalékkal képes egyszerűsíteni az összeszerelési folyamatot a hagyományos eljárásokhoz képest, hiszen a kisteherautó karosszériáját még csak hegeszteni sem kell. Egyszerűen összepattintható, különböző elemekből, és szó szerint bárhol gyártható.

2023. 09. 17., 10:17
Két és félmilliárdos fejlesztés Mátészalkán

Uniós pályázat segítségével több mint 2,5 milliárd forint értékű energiahatékonysági fejlesztést hajtott végre a napelemes kiserőművek fejlesztésével, kivitelezésével és karbantartásával foglalkozó Solaris EPC Kft. Mátészalkán.

2023. 09. 11., 15:52
Már nem álom: nagyteljesítményű belsőégésű motort hajt a hidrogén

Egy új technológia lehetővé teszi, hogy a hidrogén közvetlenül a hengerekbe fecskendezve fejtsen ki, az eddig ismertnél nagyobb hatást. Az áttörés rámutat, hogy a hétköznapi meghajtásokkal rokon megoldás kombinálható tiszta energiaforrással, ami így nagy teljesítményre képes és tömegcikké válhat.

2023. 08. 31., 14:25
Bajnokokat megszégyenítve vezet az AI – egyelőre drónt, később autót, repülőt

Önvezető technológiák fejlesztésében jelent mérföldkövet a svájci tudósok legújabb eredménye. Olyan mesterséges intelligenciát alkottak, ami 25-ből 15-ször legyőzte az emberi pilótákat, sőt, új körrekordot állított fel. A modell később közúti járművek és repülőgépek fedélzetén bizonyíthat.

2023. 07. 27., 16:16
580 milliárdos akkumulátoros beruházás Nyíregyházán

Mintegy 580 milliárd forint értékű beruházással Nyíregyházán építi fel első európai üzemét a világ egyik legnagyobb akkumulátorgyártója, a kínai Sunwoda, több ezer új munkahelyet teremtve.

2023. 03. 06., 14:40
Az autóipar élen jár a digitalizációban

A gyártási folyamatok digitalizációjának sikerességét négy tényező befolyásolja – olvasható a Roland Berger tanulmányában. A tanácsadócég szerint a folyamatos priorizálás, a dedikált csapatok, az összehangolt céltérképek és a munkavállalók folyamatos képzése a legfontosabb.

2021. 12. 22., 19:39
LEED Gold minősítést kapott a Vitesco Technologies debreceni gyára

A Vitesco Technologies debreceni épülete a világszinten elismert fenntarthatósági tervezési, építési sztenderdeknek megfelelve nyerte el a LEED arany minősítést. A gyár fontos szerepet játszik olyan autóipari trendek követésében, mint a villamosítás és a fenntarthatóság.

2021. 11. 23., 16:47
A járvány miatt új profilt is felvett a Magyarországon 30 éves 3M

A 3M idén 30 éve, az elsők között érkezett Kelet-Európába, ma pedig az innováció, a környezetvédelem, a fenntarthatóság és ‒ többek között ‒ a női egyenjogúság nagykövete a régióban több mint 4400 főt foglalkoztató amerikai multi.

2021. 08. 24., 14:00
Szijjártó Péter: beruházás, beruházás, beruházás!

Sikerült megállapodni a Vitesco Technologies (VT) német autóipari céggel, hogy egy zöldmezős beruházás keretében Debrecenben új gyárat építsenek fel, amelyben csúcstechnológiájú autóelektronikai alkatrészeket fognak gyártani – jelentette be kedden Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

2021. 05. 31., 12:00
Az autóipari beszállítók jövője: négy forgatókönyv 2030-ra

Az önvezető funkciótól kezdve az elektromobilitásig az autógyártás forradalmi változások előtt áll. Hogyan alakítják át a gazdasági, politikai és technológiai tényezők az iparágat a következő évtizedben? Milyen hatással lesz mindez a beszállítók tevékenységére? A Deloitte stratégiai előrejelzése minden lehetséges forgatókönyvre felkészíti a piaci szereplőket.

2021. 04. 25., 13:00
Lengyel szakmai befektetővel a fejlődhet tovább a szigetvári Iron-Tech Zrt.

A lengyel központú, Közép-Kelet európai Luma Automation csoport vásárolta meg a precíziós fémmegmunkálás és autóipari alkatrészgyártás egyik vezető szereplőjeként ismert, szigetvári Iron-Tech Zrt.-t. A Luma Automation további beruházásokat és bővítést tervez a szigetvári cégnél és újabb növekedési lehetőségeket keres számára a régióban.

2021. 02. 26., 16:45
A világ negyedik legnagyobb autós cége hoz gyártást Szentgotthárdra

A világ 4. legnagyobb autóipari konglomerátuma, a Stellantis-csoport Magyarországra, Szentgotthárdra hozza az 1,6 literes benzinmotorok új generációjának gyártását – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken, Budapesten.

2021. 02. 18., 13:45
Villanyautókkal elérhető lenne az uniós klímacél

Az autóipar klímabarát megújításával az Európai Unió jócskán túlszárnyalhatja 2050-re kitűzött kibocsátás-csökkentési céljait. Az ehhez szükséges átalakulás megalapozhatja az EU gazdasági növekedését a 2020-21-es válság után – állapítja meg a Cambridge Econometrics nemzetközi kutatócsapat elemzése.

2020. 09. 27., 18:00
Fontos év lesz 2035 a bajorországi sofőrök életében

Az amerikai Kalifornia állam példáját követve 2035-től le kell állítani a hagyományos meghajtású autók forgalomba helyezését az európai autóipar egyik központja, a németországi Bajorország tartomány kormányfője szerint.

2020. 01. 23., 20:05
McKinsey: javíthatják versenyképességüket Kelet-Közép-Európában az európai autógyártók

Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket a nyugat-európai gépkocsigyártók, amelyek elsősorban a kutatás-fejlesztés (k+f) területén néznek szembe rendkívüli kihívásokkal – derül ki a McKinsey&Company tanulmányából. Olyan technológiák bevezetéséről van szó elsősorban, amilyen az önvezetés, a konnektivitás és az elektromos meghajtás.

2019. 11. 19., 15:30
Ez már fizetett szabadságból is túl sok Kragujevacban

Az újabb, hat munkanapos kényszerszünet lejártával a kragujevaci Fiat Chrysler autógyár (FCA) dolgozói hétfőn visszatértek munkahelyükre, és folytatták az 500L típusú gépkocsinak a gyártását.

2019. 10. 31., 16:15
Így nyugtatja az Audi a győrieket

Az Audi Hungaria Zrt. nem bocsátja el munkavállalóit, azonban a határozott idejű munkaszerződéseket – ahogy hogy korábban is – korlátozott számban hosszabbítja meg a piaci igényektől és az abból kialakított mindenkori termelési programtól függően.

2019. 07. 29., 14:45
A Mercedestől igazol az NNG-hez Ludvig Orsolya

Marketing-kommunikációs igazgató érkezik az NNG-hez: az új pozíciót szeptembertől Ludvig Orsolya, a Mercedes Benz kecskeméti gyárának eddigi kommunikációs vezetője tölti be.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS