Sikeresen zárult a tőkebefektetés a bonyhádi autóipari cégbe

2018. 11. 30., 16:00

Pénzügyileg eredményesen lezárta befektetését a Széchenyi Tőkebefektetési Alap (SzTA) a bonyhádi székhelyű, bőrbevonatú autóalkatrészek gyártásával foglalkozó Schaefer-Oesterle cégben – közölte a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. pénteken.

Az autóipari cég a befektetési időszak alatt közel 1 milliárd forint értékben hajtott végre fejlesztéseket, foglalkoztatottsági létszámát pedig megduplázta.

Az SZTA 2015-ben 223 millió forint összegű kockázati tőkét fektetett a társaságba, amely ezzel egyidőben 96 millió forint értékű privát tőkét is bevont. A tőkebevonás mellett a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program (Ginop) keretében a cég pályázati támogatással új telephelyre költözött, valamint új beruházásokat tudott megvalósítani, ezer négyzetméterrel bővítette gyártócsarnokát, valamint 8 nagy értékű berendezést is üzembe helyezett, összesen közel 1 milliárd forint értékben.

A cég új munkahelyeket hozott létre, 2015 óta a foglalkoztatottak létszáma közel a duplájára, 370-re nőtt. A már meglévő és új munkahelyek hosszú távú megtartása a jövőben is kiemelt cél.

A Schaefer-Oesterle Kft. a negyven éve alapított németországi anyacég leányvállalataként 2005 óta gyárt prémiumkategóriás autómárkák számára bőr alapanyagú belsőtér komponenseket Bonyhádon. A befektetési időszak alatt tulajdonosváltás történt, a német anyacéget nemrég egy francia autóipari beszállító vásárolta fel.

A közel 5000 főt foglalkoztató vállalatcsoport tagjaként a Schaefer-Oesterle számára a német prémium kategórián túl egyéb területek is potenciált jelenthetnek.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS