A BMW belép a humanoid korszakba: gyártósoron fogja munkára a Figure 02-t

A BMW belép a humanoid korszakba: gyártósoron fogja munkára a Figure 02-t
Gábor János  |  2024. 08. 13., 19:10

A BMW Group jelentős lépést tett a jövő gyárai felé azzal, hogy először tesztelt humanoid robotot a termelésben. Két hétig tesztelték a Figure AI által fejlesztett Figure 02-t, ami az autók vázszerkezetébe szánt alkatrészeket összeszerelésében segített.

A humanoid robotot a dél-karolinai Spartanburgban található BMW-gyárban tesztelték: két teljes héten át sikeresen helyezett lemezdarabokat a megfelelő illesztésekbe, hogy azokat később egy autó vázszerkezetébe építsék. Ez azért nagyon kiemelkedő eredmény, mert olyan gyártási folyamatról van szó, ami magas fokú kézügyességet igényel, a robot mégis kiválóan teljesítette.

A Figure 02-t kifejezetten termelési célokra tervezték, egyben ez lesz a Figure AI első kereskedelmi forgalomba hozott robotgenerációja. Az elsődleges célpiaca a gyártás és a logisztika.

„A robotika területén elért fejlődés nagyon ígéretes. Az időben megkezdett tesztüzemek segítségével most határozzuk meg a humanoid robotok lehetséges alkalmazási területeit a gyártásban. Célunk, hogy a technológiát a fejlesztéstől az ipari alkalmazásig kísérjük”idézi a The Robot Report Milan Nedeljković-et, a BMW AG igazgatótanácsának termelésért felelős tagját.

 

A teszt során a BMW Group értékes tapasztalatokat szerzett arról, hogy milyen követelményeknek kell megfelelni ahhoz, hogy többcélú robotokat integrálják egy meglévő gyártási rendszerbe. Ez magában foglalja azt is, hogy miként kommunikálnak a humanoidok a gyártási rendszerrel valós körülmények között. Mivel az eredmények pozitív képet mutatnak a technológia alkalmazásáról, a BMW Group és a Figure AI folytatja az együttműködést a humanoid robotok gyártási potenciáljának fejlesztése érdekében. Fontos megjegyezni: csak egy időszakos tesztelés történt, így egyelőre nincsenek Figure AI robotok a spartanburgi üzemben, ahogy meghatározott időpont sincs arra, hogy mikor vezetik be őket.

Sokkal ügyesebb humanoid, mint az első verzió

Az újgenerációs robot 50 százalékkal nagyobb akkumulátorkapacitással rendelkezik, mint az elődje, amit még nem is szántak kereskedelmi forgalomba. A Figure 02 további előnye, hogy hat beépített kamerája van, így nagyon részletesen képes érzékelni a környezetét, miközben a beépített hangszóróival és mikrofonjaival kommunikálni is tud az emberekkel. A Figure 02 kezei szintén sokkal fejlettebbek: most már 16 szabadságfokot biztosítanak kezenként, és emberi szintű erővel rendelkeznek, ami nagyon fontos szempont, hiszen a sikeressége erősen függ attól, hogy milyen hatékonyan képes megfogni és manipulálni a tárgyakat.

A robot beépített AI-ját részben az OpenAI-val közösen képezték ki, ami lehetővé teszi számára, hogy beszéd-alapú kommunikációt folytathasson az emberekkel, és olyan feladatokat hajtson végre, mint az akadályok elkerülése, a környezeti érzékelés, valamint a feladat- és útvonaltervezés. A BMW és a Figure AI közös munkája révén egy új korszak hajnala köszönthetett be a gyártásban, ahol a humanoid robotok már kulcsszerepet játszhatnak, nemcsak rakodómunkásként, hanem akár a termelési folyamat értékes részeként.

Főoldali kép: Figure AI

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS